Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Více než 20 let stará auta začaly vykupovat od lidí i běžné značky, nemají moc na výběr
20.1.2020 | Petr Prokopec
Jakkoli může zní neuvěřitelně, že by od vás automobilka vykoupila zpět nějaký vůz po 20 letech ježdění s ním, přesně to se nyní ve stále větší míře děje. Po BMW a Audi se do toho pustily další.
Kauza vadných airbagů společnosti Takata je vůbec nejrozsáhlejší v historii a prozatím nebere konce. Před několika měsíci BMW urgentně žádalo majitele některých aut, aby se svými vozy okamžitě přestali jezdit, neboť jim potenciálně hrozí i smrtelné zranění. Po této výzvě se pak celou situaci rozhodlo řešit dost neobvyklým způsobem - vozy, které mají na palubě problematické komponenty, už neopravuje a od majitelů je i po 20 letech hromadně vykupuje. Stejně se záhy zachovalo také a další značky se začaly přidávat.
Nyní tutéž volbu své klientele nabízí už i běžné značky, konkrétně Honda a Mitsubishi. I ty tedy začínají přebírat praktiku prémiových výrobců, neboť nemají moc na výběr - odpovědnost z nich nikdo nesejme a oprava podle nich už ani nepřichází v úvahu. Pro první zmíněnou se jedná o rozsáhlejší akci než v případě Audi a BMW dohromady, neboť do servisů musí 33 289 vozů. Konkrétně jde o modely Accord, CR-V a Legend, jež byly vyrobeny v období od května 1996 do února 2000. Řidičům stejně jako v předchozích případech hrozí nesprávné nafouknutí airbagu či případná exploze a vmetení šrapnelu hlavně do hlavy.
Též Honda přitom žádá své klienty, aby auta okamžitě odstavili a přestali používat. Souběžně s tím mají kontaktovat místní dealery, kteří jim případně mohou zajistit odtah zdarma. Následně pak dostanou k bezplatnému užívání náhradní vozy, a to až do chvíle, kdy bude uskutečněn výkup jejich vozu osazeného airbagem firmy Takata.
V případě Mitsubishi je řeč o menším množství aut, problémy jsou hlášeny s 8 081 kusy modelových řad Mirage, Lancer, Pajero, Express a Starwagon. Konkrétně pak s těmi, jež byly vyrobeny v období od 31. května 1996 do 30. září 1999 a prodány mezi 22. červencem 1996 a 5. červencem 2001. Také tato automobilka pomůže zákazníkům s odvozem aut do servisů a zároveň zabezpečí jejich přepravu do ukončení výkupního procesu.
Nové kolo kauzy již zasáhlo také Toyotu, Mazdu, Suzuki a Ford. Celkově se jen v Austrálii jedná v případě těchto osmi výrobců o zhruba 80 tisíc aut. Nejlépe je na tom zatím modrý ovál, který zpět do servisů povolal pouze 216 kusů modelu Courier. Nejhůře pak z celé záležitosti vychází Honda, na kterou připadá necelá polovina postižených aut a BMW, s nímž je spojená více než šestina vozů. Jak se tytéž automobilky zachovají u týchž vozů určených pro zbytek světa, je zatím nezodpovězenou otázkou.

Hned polovina aut postižených novou vlnou problémů s airbagy Takata připadá na Hondu
Konkrétně jde o modely Legend, Accord a CR-V z let 1996 až 2 000. Majitelé těchto vozů jsou žádání, aby zanechali ježdění s nimi, automobilka je od nich pak i po takové době vykoupí zpět
Zdroj: Motoring
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejčtenější články
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025