Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up
3.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern VW posiluje v rámci první, hodně brzké modernizace model Amarok a navíc k tomu přidává nějakou příplatkovou komfortní výbavu.
Na začátku v Argentině, dnes už ale také v německém Hannoveru vyráběný pick-up Volkswagen Amarok je na trhu jen necelé dva roky a Wolfsburg již hlásí jeho první modernizaci. Na vnějším vzhledu se nic nemění, takže rozpoznat jej zvnějšku bude prakticky nemožné, uvnitř se však několik zajímavých úprav hodných zmínky událo.
Především je asi nutné říci, že z nabídky definitivně vypadl bi-turbo diesel 2,0 TDI o výkonu 163 koní a místo něj lze ve všech i těch nejlevnějších provedeních s plastovými nárazníky a jednoduchou, dvoudveřovou kabinou SingleCab pořídit silnější verzi se 180 koňskými silami. A to bez ohledu na to, jestli je vůz vybaven šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.
Volkswagen říká, že se tato změna ekonomiky provozu netýká a auta si i tak podrží svou dosavadní průměrnou papírovou spotřebu. Může se však změnit, pokud si pro Amarok objednáte také paket BlueMotion Technology obsahující start and stop, systém regenerativního brzdění s odpojováním alternátoru a kola s nižším valivým odporem, který je nyní k mání také ve spojení s manuálem. Třeba u základního Amaroku s pohonem zadních kol VW slibuje snížení spotřeby ze 7,3 na 6,8 l/100 km.
Modelový rok 2012/2013 přináší také přepracované výklopné dveře zavazadlového prostoru, které teď snesou zatížení až 200 kg a Amarok s manuální převodovkou a pohonem všech kol může táhnout přívěs o hmotnosti 3 000 kg. S automatem je na tom ale vůz pořád o něco líp - na kouli lze v takovém případě připnout přívěs o váze 3,2 tuny.
Německá automobilka dále zařadila do příplatkové výbavy také dešťový senzor, automatickou aktivaci světel, elektro-chromatické vnitřní zpětné zrcátko nebo mlhovky se schopností posvítit vám do zatáček. A protože v českém ceníku tyto prvky zatím nenajdete, můžeme vám nabídnout alespoň přibližné ceny modernizovaného Amaroku, za které jej bude možné pořídit v Evropě - podle VW startuje SingleCab s výkonem 122 koní na částce 19 835 Eur a stejná motorizace se zdvojenou kabinou DoubleCab za 22 610 Eur, tedy asi 510 resp. 580 tisíc Kč.










Volkswagen vypustil z nabídky slabší BiTurbo 2,0 TDI, takže nyní je k mání pouze s motory o výkonu 122 nebo 180 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi poprvé ukázalo svůj monopost F1 pro příští rok. Tedy vlastně jen barvy, tedy vlastně vůbec nic
13.11.2025
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
13.11.2025
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
