Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII
15.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O jménu budoucího Volkswagenu Golf poháněného elektřinou je prý už rozhodnuto. Víceméně jasno navíc máme i v jeho technice.
Pokud se elektromobily mají stát skutečně použitelnými auty pro každého a nikoli jen modlou samozvaných spasitelů planety Země, musejí přijít... s dramaticky lepšími možnostmi ukládání a doplňování elektrické energie, než které skýtají dnešní akumulátory. Dobře, to je trochu ohraná písnička, navíc možná na další desítky let neřešitelná záležitost, ale je tu také jiná možnost - přijít s autem zásadně jiné koncepce, které by vzešlo ze současných možností elektrického pohonu a přizpůsobilo jim veškerou svou konstrukci.
Faktem totiž je, že skoro všechny dnešní elektromobily jsou stavěny tak jako konvenční auta. Vezme se spalovacím motorem poháněný vůz, odstraní se původní agregát, palivová nádrž nebo převodovka a přidají hromady akumulátorů pod podlahu, do středového tunelu či do útrob zavazadelníku. Na pohled je sice výsledkem „auto, jak ho známe”, ve své podstatě je ale k nepoznání - je těžké, pomalé, jeho dojezd je mizerný a doba nabíjení nekonečná. Takto vznikla třeba Škoda Octavia Green E Line - jako cvičení zajímavé, ale výsledek je použitelný jen pro minimální množství zákazníků. A to nemluvíme o ceně, kterou nevyvažují ani masivní dotace ze všech stran. Všemu pak odpovídají prodejní statistiky vykazující někdy až bizarní data.
Ale co takhle začít od nuly? Říci si, že limitem takového vozu jsou akumulátory, a tak celý vůz postavit kolem nich? Zapomenout na tradiční rozmístění prvků a udělat celé auto „prostě jinak”, aby i s danými limity nabídlo alespoň trochu uspokojivé jízdní vlastnosti? Možná by to mohla být cesta, Volkswagen se po ní ale rozhodně nevydá a s další generací Golfu nabídne elektřinou poháněný model postavený na standardních základech.
Tvrdí to alespoň kolegové z Car and Driver, kteří tento týden již „nahlásili” jméno sériového Mini Paceman. Podle nich by elektrické provedení mělo nést jednoduché označení Volkswagen E-Golf na trhu se objevit hned po představení sedmé generace výchozího provedení na letošním pařížském autosalonu. Vůz by měl stejně jako konvenční Golf pužít novou platformu MQB, která by na to měla být připravena a jinak se opřít o techniku konceptu Golf blue-e-motion z loňského roku. A to všechno znamená: nic nového pod sluncem.
Elektrické „golfiště” by se tak mělo pochlubit elektromotorem s trvalým výkonem maximálně 50 kW (69 koní) a krátkodobým nejvýše 85 kW (115 koní). Maximální točivý moment činí 270 Nm. S karoserií Golfu VI toto dílo dosáhlo nejvyšší rychlosti 135 km/h (tu bude mít na svědomí omezovač), zrychlení z 0 na 100 km/h se odehrálo za 11,8 sekundy. U sedmičkové verze lze očekávat o něco lepší parametry, to už je ale jen dohad.
Tradiční slabé místo, lithio-iontové akumulátory, si našly místo ve středovém tunelu, pod zadními sedadly a pod podlahou zavazadelníku a nejinak by tomu mělo býz i u sériového E-Golfu. I když v blue-e-motion zabraly nemalou část vozu a zvýšily jeho hmotnost o 300 kg, měly kapacitu jen 26,5 KWh, což je ekvivalent asi jen 10 litrů benzinu. A na těch více jak avizovaných 150 km věru neujedete.
Uvidíme, co nakonec VW vytáhne z klobouku, sériový elektrický Golf ale na rok 2013 slíbil a s ohledem na zvolené řešení velká překvapení čekat nelze - zejména na poli akumulátorů se za poslední dva roky neobjevilo nic nového, co by bylo možné použít v sériovém autě. A mimochodem, pokud se bude opravdu jmenovat E-Golf, bude to docela úsměvné - právě takto jsme předloni „familiérně” říkali konceptu blue-e-motion...




















Oproti konceptu blue-e-motion by se sériový E-Golf neměl technicky lišit prakticky vůbec, tedy z hledisky elektrických vnitřností. Jinak přejme vzhled i platformu Golfu sedmé generace.
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 9 hodinami
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 49 minutami
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
před 2 hodinami
První sériové auto s údajnými revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 3 hodinami
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
před 5 hodinami
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
