Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf GTI VII: tohle je nové gétéičko
26.9.2012 | Miro Mihálik | 5 příspěvků
(+ živé foto) Nový Golf GTI od Volkswagenu přichází s výkonem 220 koní, nebo sportovním paketem s 230 koňmi a samosvorem.
Německý koncern Volkswagen má se sedmou generací Golfu docela naspěch. Nejenže byla představena pouze čtyři roky po svém předchůdci a automobilka se nezdržovala ani jeho postupným odhalováním, ale navíc ke dvěma karosářským variantám - tří a pětidveřovému hatchbacku - představí na pařížském autosalonu rovnou i jeho ostrou verzi GTI. Kdysi se říkalo, že nebude dříve než na podzim příštího roku, ale v posledních týdnech už se ozývaly spekulace, že předprodukční koncept bude k vidění už v Paříži. Měly pravdu.
Buď jak buď, oficiální fotografie se neoficiálními kanály dostaly ven a vy se tak můžete podívat, jestli novému Golfu joggingový outfit sluší či nikoli. Ať už si ale myslíte cokoli, je docela sympatické, že VW ze svého potomka neděla druhotřídní hvězdu tuningových srazů a místo toho se opět pouští umírněnou cestou.
Nejmarkantnějším vizuálním poznávacím znamením sedmého pokračování Golfu GTI (a i z toho je patrná značná umírněnost designérů) se stane tenká červená linie překračující hranici přední masky a podtrhující zamračená světla s LED. Tradičně nebude chybět ani maska s motivem šestiúhelníků, která svou strukturou připomíná včelí plástev.
Přední nárazník doplní tři černé lamely opticky snižující vysoké mlhovky, prahy vypadají překvapivě nedotčeně a také záď se od standardního provedení odlišuje pouze jiným uspořádáním světel, skoro neviditelně prodlouženou hranou spoileru nad zadním oknem a dvojící samostatných, chromovaných koncovek výfuku po stranách. A ještě něco - Volkswagen opět provedl designovou evoluci hliníkových kol, které tvarem svých paprsků teď připomínají hokejky nebo možná spíše nějaké boty.
Kabina opět posadí na zadek zákazníky vysazené na typickou károvanou látku, tlusté sportovní volanty s červeným prošíváním a zploštěným věncem ve spodní části, jinak je to ale „jen“ lépe vybavený Golf se vším všudy.
Přestože informace se nedostaly ven obvyklou cestou, v tuto chvíli již víme, že standardní dvoulitrové TSI řady EA888 bude disponovat 220 koňmi, přičemž klientu bude mít k dispozici jakýsi sportovní paket zvyšující výkon na 230 koní. Maximální točivý moment motoru činí 350 newtonmetrů, přičemž ve spojení se zatím neznámou převodovkou se GTI dostane na stovku za 6,6 sekundy (silnější verze za 6,5 s) a pojede 246 km/h, respektive rovných 250. Teoretická spotřeba se při tom snížila o 1,3 litru na 6,6 l/100 km.
V základní výbavě Golfu GTI VII se objeví bi-xenony, rudě lakované třmeny, o patnáct milimetrů snížený podvozek nebo hliníkové pedály. Naopak za příplatek - pro výkonnější verzi - se ve výbavě objeví samosvorný diferenciál nahrazující předchozí elektronický systém přibrzďování protáčejícího se kola. Novinkou má být také variabilní převod řízení, na potvrzení, jestli tomu tak opravdu je, pořád čekáme.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.















Nový Volkswagen Golf se na autosalonu v Paříži ukázal i se slavným károvaným interiérem
Nové GTI se opět pouští cestou velmi umírněného designu a nově hned od počátku dvěma výkonovými verzemi
Diskuze 5 příspěvků
Bleskovky
- Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
dnes - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
včera - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021
Nejčtenější články
- Schumacher znovu září ve Formuli 1 Ferrari, pohrával si s monopostem s 1 000 koní
1.2.2021 - Nová modla zlodějů je fakt. Přes celkový pokles stále více kradou jediný typ aut
1.2.2021 - Majitel 28 let udržel ve stavu nového vozu docela obyčejné auto, až teď ho prodává
1.2.2021 - Technik řekl, co čeká spalovací motory aut, výrobcům zřejmě zbývá poslední možnost
1.2.2021 - Další nová Škoda se rýsuje, s odstupem nahradí jediný ztrátový model posledních let
1.2.2021 - Léta nevídané je skutkem i u nás, klíčové korejské SUV s faceliftem výrazně zlevnilo
1.2.2021 - Jeden z mála šéfů velkých automobilek otevřeně řekl, proč končí s velkými a silnými motory
1.2.2021 - Špatné jízdní vlastnosti a vysokou spotřebu auta nejčastěji způsobuje zanedbávaná „banalita”
1.2.2021 - Takhle to vypadá, když se kolem vás po okresce prožene Bugatti v 373 km/h
2.2.2021 - K mání je vzácné Ferrari majitele závodní stáje, jen za příplatky mohl mít několik normálních aut
2.2.2021
Živá témata na fóru
- Koronavirus 18:50 - Stepan
- BMW Divize 21:52 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 20:58 - Bond007
- Rychlodotazy 20:57 - řidičBOB
- Octavia 1 1.9 TDI 66 kW - nastartuje a zhasne 18:30 - Stepin
- Onboard videa 17:08 - Lachende Bestien
- Octavia IV 1.3.2021 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 1.3.2021 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 1.3.2021 - risomas
- Politický koutek 1.3.2021 - ExFun