Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf VII se odhalí v Paříži, co o něm víme dnes?
19.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen představí na pařížském autosalonu už sedmou generaci Golfu. Hodnotných informací je o něm stále málo, nějaké ale přece jen máme.
Donašeči německých médií nasazení ve Wolfsburgu si v souvislosti s novým Golfem zatím nevydělali ani na slanou vodu. Takže buď neunikají detaily o připravovaném voze z důvodu pečlivějšího utajování, anebo jdou tamní média automobilce na ruku. Každopádně před světovou premiérou naplánovanou na zářijový autosalon v Paříži drží Volkswagen bobříka mlčení téměř dokonale.
Z dosud publikovaných detailů například víme, že za design novinky je odpovědný Walter da Silva. Dnešní konzervativní stylistický směr prosazovaný koncernem VW je nicméně důvodem, proč se základní tvary nového Golfu od linií současného vozu příliš neodchýlí - říká se, že má jít jen o jakési „vyhlazení”.
Naopak rozměry auta by měly být výrazně jiné. Sedmá generace bude postavena na nové, neuvěřitelně flexibilní platformě MQB (Modularer Querbaukasten), kterou bude mít Golf společnou nejen s novým Passatem 2014 anebo třetí generací Octavie, ale na zkrácené verzi se objeví také budoucí Polo. Zavěšení kol se moc nezmění - vpředu mají být osvědčené vzpěry MacPherson, vzadu sofistikovaný multilink. Jízdní vlastnosti by ovšem měly být lepší. Možná výrazně lepší. O větší stabilitu v přímém směru se postará prodloužený rozvor, agilitu v zatáčkách by zase měl vylepšit rozšířený rozchod na obou nápravách.
Celkově bude nový Golf delší, širší a zájmu vytvoření dramatičtějšího profilu údajně nižší. Konstruktéři toho dosáhli právě díky větším rozměrům, což jim umožnilo ukotvit sedadla o něco níž. Hmotnost auta by přitom měla být identická nebo dokonce nižší.
Co se týče motorizací, tak tady panuje ještě větší ticho po pěšině. Asi ale nebudeme daleko od pravdy, když uvedeme, že sedmá generace Golfu bude opět spoléhat na zážehové motory TSI s objemem od 1,2 do 2,0 litru, které pokryjí výkonové spektrum od zhruba 110 do 300 koní. Dieselové agregáty budou minimálně dva - 1,6 a 2,0 TDI a je dost možné, že pro špičkovou verzi GTD bude konečně vyhrazen také dvakrát přeplňovaný agregát o výkonu přes 200 koní.
To už se ale pouštíme na příliš tenký led, a proto raději počkáme, co nám VW naservíruje. Zatím je jedinou oficiální informací ona zpráva o letošní pařížské premiéře a da Silvově evolučním designu.

Příští Golf bude patrně vypadat jinak, každopádně tvary se příliš neodchýlí od současné šesté generace
Ilustrace: Bestcarsnews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 8 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position získal Bezzecchi 12:31
- Porušení smlouvy u American Racing: Ramirez je out! 10:50
- Filip Salač 2026 za American Racing včera 22:13
- Pátku vévodil Alex Marquez, 17. Bulega včera 17:03
- Filip Salač musí do Q1 včera 15:49
Nejčtenější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
9.10.2025
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
