Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Passat Alltrack: CrossPassat odhalen, překvapit nesvedl
23.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Touha pohybovat se na vyvýšeném piedestalu může být nově naplněna i u VW Passat. V Tokiu se už za pár dní představí přizvednutá verze Alltrack.
O možnosti vydělávat nehorázné peníze na zvýšení pozice posádky nebo pouhém použití levnějších nenalakovaných dílů karoserie by se dala pro studenty psychologie napsat skripta. Pokud se do toho bude chtít někdo jednou pustit, doporučoval bych navštívit Volkswagen. Niterné touhy zákazníka mají přečtené již od dob prvního Audi Allroad Quattro a spousta dalších kapitol bylo doplněno před rozhodnutím vyrábět Octavii a Fabii Scout, celé rodiny Volkswagenů s přídomkem Cross a o něco novějších, oplastovaných modelů Audi A4 a A6. Svůj vlastní Allroad teď může mít také majitel Passatu.
Vůz dostal doplňkové označení Alltrack a svým stylem ničím nevybočuje z konceptu nastaveného Audi v roce 1999. Najdete tu černé plastové lemy blatníků, něco jako náznak ochrany podvozku v podobě kovově se tvářících panelů pod novým předním i zadním nárazníkem a o 30 mm na celkových 165 mm zvýšený podvozek. To asi při dobrodružné expedici z asfaltky k chatce postačí, ale z polňačky byste sjíždět asi neměli. Přední nájezdový úhel pořád zůstává na skromných 16 stupních a ani zadní s hodnotou 13,6 stupně a přejezdový 12,8 vám moc prostoru k dovádění po pangejtech nenechává. Tím spíše, že ne vždycky se budete moci spolehnout na záběr zadních kol skrze Haldex.
V Anglii ano, tam jinou verzi Alltracku než s pohonem 4Motion nekoupíte, v Evropě ale budou k mání i předokolky. Ty budou v kombinaci se slabším benzínovým motorem 1,8 TSI o výkonu 160 koní nebo s dieselem 2,0 TDI a výkonem 140 koní. Pohon obou náprav bude k mání s přeplňovanou zážehovou jednotkou 2,0 TSI (210 k), silnějším naftovým dvoulitrem se 170 koňmi a za příplatek si jej budete moci přiobjednat pro skromnější TDI. Obě silnější motorizace budou standardně dodávány s dvouspojkovými převodovkami, což je jistý ukazatel, kam Alltrack patří - DSG se offroad moc nelíbí a z důvodu jisté pravděpodobnosti, že Tiguan do terénu občas zabloudí, dostal klasický automat s hydrodynamickým měničem.
Volkswagen nicméně chce přesvědčit své zákazníky o opaku a proto bude součástí auta také „Off-road Driving Program“, který po aktivaci přizpůsobí zhoršené adhesi a větším náklonům podkladu trakční kontrolu, ESP, moment přeřazení „automatu“ a ABS a elektronika jej ponechá aktivní do rychlosti 30 km/h.
I přes brzkou tokijskou premiéru by se vůz měl objevit v nabídce Volkswagenu až na jaře roku 2012 s tím, že první kusy budou dodány zákazníkům blíže konci první poloviny roku. Cenu zatím neznáme, očekávejte ale příplatek pár desítek tisíc k tomu, za kolik je stejně technicky disponovaný Passat nabízen dnes.













Alltrack bude v nabídce pouze jako kombi. Rozměry auta se nezměnily, ale podvozek byl zvýšen o 30 mm.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včera
Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nejčtenější články
Nula lidí. Manažer automobilky poctivě sečetl počet zákazníků, kteří si od ní chtěli koupit elektrické auto, tím vývoj skončil
20.7.2025
Automobilka vietnamského nudlového miliardáře to po fiasku osobních aut zkouší s lacinou dodávkou, oholila ji až na dřeň
20.7.2025
Šéf Volva tváří v tváři fiasku nových modelů kapituluje: Potřebujeme novou XC90
20.7.2025
Snová továrna roky prezentovaná jako výkladní skříň výroby elektromobilů přejde na produkci aut s motory V6 a V8
20.7.2025
Nová levná Lada odhalila všechny své ceny. Je skoro tak laciná, jak od začátku měla být
20.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
