Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen XL Sport: ex-šetřílek dostal 200 koní, jede 270 km/h
1.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Sportovní verze osazená motorem Ducati zvládne stovku za 5,8 s, uvnitř pak nabízí sportovní sedadla a záplavu karbonových vláken.
Noc koncernu Volkswagen je v plném proudu, pročež vám můžeme představit některé novinky ještě před zahájením samotného pařížského autosalonu. Jednou z nich samozřejmě byla nová Škoda Fabia, kromě českého hatchbacku však v romantickém městě nad Seinou nechybí ani koncepční Volkswagen XL Sport. O tom jsme se poprvé zmiňovali již před rokem, kdy měl být prvním plodem spolupráce s nově zakoupenou značkou Ducati.
V mezičase se ovšem na sportovní verzi poněkud zapomnělo, zvláště když v poslední době vylezly na světlo světa zvěsti o čtyřmístné verzi, která by mohla dostat název XL2. Ta ale nadále zůstává ve fázi zvažování či případně počátečního vývoje, pročež ji aktuálně můžeme vypustit z hlavy a místo ní svou pozornost zaměříme právě na VW XL Sport.
Ten má skutečně pod kapotou motor Ducati 1199 Superleggera V-Twin, jeho výkon však narostl z původně zvažovaných 190 koní na rovné dvě stovky. Spárován je přitom se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a točit zvládne neskutečných 11 000 otáček. Není tedy divu, že sprint z klidu na stovku absolvuje za pouhých 5,8 s.
Mnohem působivější je ovšem na vůz s výkonem 200 koní nejvyšší rychlost, která činí 270 km/h. Za tím přitom stojí nejen pohonné ústrojí, ale také příkladná aerodynamika (koeficient odporu vzduchu Cd činí pouhých 0,258) a nízká hmotnost. Ta činí 890 kilogramů, přičemž značný podíl na tom má karoserie z karbonem zesílených plastů.
Mimo to pak můžeme poreferovat o 18palcových magnéziových kolech, jež obouvají pneumatiky o rozměru 205/40 vpředu a 265/35 vzadu, nebo o karbon-keramických brzdách. Za nízkou hmotností ovšem stojí i titanové hřídele, zatímco zadní zavěšení typu pushrod vylepšuje stabilitu vozu v zatáčkách i vysokých rychlostech.
Po otevření výklopných dveří můžeme spatřit záplavu karbonových dekorů, digitální přístrojový štít, volant se zploštělou spodní částí či skořepiny pro dvojici cestujících. Sportovní je tedy nová verze skrz naskrz, otázkou je však sériová výroba. O té totiž tisková zpráva nemluví, stejně jako nezaznělo nic konkrétního ani od vedení VW.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.















Na pařížském autosalonu se překvapivě objeví i Volkswagen XL Sport, tedy verze osazená motorem z Ducati o výkonu 200 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1