Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo Concept 26 vám prý daruje 26 minut času denně
19.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová studie odhaluje kokpit vozu osazeného autonomním řízením. Jakmile převezme kontrolu, může se ex-řidič zabavit třeba obřím výsuvným displejem.
Švédská automobilka nedávno oznámila, že od roku 2017 hodlá pustit do okolí Göteborgu stovku modelů XC90 osazených autonomním řízením. To za majitele zaskočí na některých úsecích silnic, přičemž pokud dojde k nehodě, bere Volvo veškeré škody i následky na své triko. Testovací fází ovšem koketování Švédů s autopiloty nekončí, neboť toto řešení by značka s koncem dekády velmi ráda dostala do sériové výroby. Aby přitom svým slovům dodala na váze, byl nyní v Los Angeles představen Concept 26.
Název této studie vychází z faktu, že podle analýz Volva každodenní cestování do práce zabere lidem v průměru 26 minut. Tuto dobu by přitom mohli využít smysluplněji, načež tu máme nově patentovanou konstrukci sedadla řidiče s přednastavenými režimy Drive, Create a Relax. První asi není třeba nějak zvlášť představovat, u druhých dvou však dochází k přitažení volantu k palubní desce. Mimo to se sklopí opěradlo sedadla a vysunut je velký displej, který řidiči umožňuje činnost dle svých představ.
Kromě autonomního řízení nechybí ani další prvky, které jsou určeny k rozmazlování posádky, tedy kupříkladu prémiové kožené čalounění, dřevěné dekory a metalické doplňky. Koncept zároveň dostal do vínku i digitální přístrojový štít, čtyřzónovou automatickou klimatizaci a unikátní multimediální systém, který je usazen na středové tunelu. Jaký model by těmito finesami měl být osazen jako první, to ale již Volvo nezmiňuje. Nicméně se dá čekat, že koncept může být aplikován na celé portfolio.
Dodat pak již můžeme pouze prohlášení viceprezidenta značky pro výzkum a vývoj Petera Mertense, podle kterého „automobilka Volvo Cars patří mezi první společnosti, které se vyjádřily k přijetí odpovědnosti za automaticky řízená vozidla. Pevně věříme, že by měli výrobci automobilů převzít plnou odpovědnost za veškeré chování vozu v době, kdy byl provozován v čistě autonomním režimu řízení. Pokud nějaká automobilka není ochotna tuto odpovědnost přijmout, jednoznačně z toho lze vyvozovat, že si svou technologií autonomního řízení není jista.“ Odvážná slova, na činy si počkejme...














Nový Concept 26 vychází z modulární platformy SPA, aplikován tak může být na jakýkoliv model švédské značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 5 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před 6 hodinami
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
před 8 hodinami
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
před 9 hodinami
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 12.15. 20:29 - GeneHawkins
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
- F1 12.15. 11:28 - jerry
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
