Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo Concept Estate: stylové kombi předznamenává příští V60 a V70
27.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Švédský Shooting Brake odkazuje na budoucí kombíky hlavně vzhledem karoserie. Uvnitř má ovšem blíže k nové XC90.
Trilogie se nám uzavřela. Po představení koncepčního kupé loni ve Frankfurtu a jeho terénní verze v lednu v Detroitu zde máme poslední studii skandinávské automobilky, jež stejně jako obě předchozí předznamenává novou generaci Volva XC90. To by mělo dorazit do prodeje na počátku příštího roku, jeho premiéra se zřejmě odehraje na podzim v Paříži. Je ovšem možné, že nás švédská značka překvapí a své budoucí trumfy odkryje již dříve. Koneckonců, šéf amerického zastoupení Tony Nicolosi nedávno prohlásil, že tuto novinku uvidíme „velmi brzy“.
Druhou generaci Volva XC90 ale nyní nechme být a pojďme se podívat na koncept, který svým tvarem i názvem odkazuje na dnes již legendární Volvo 1800 ES. Siluetu karoserie bychom si měli zapamatovat, neboť do značné míry předznamenává budoucí kombíky značky, nové V60 a V70. Je však třeba počítat se zásadními změnami, mezi něž patří třeba dosazení dalšího páru bočních dveří, zvětšení zpětných zrcátek či naopak zmenšení 21palcových litých kol.
Více než na exteriér je ale důraz kladen na interiér, který nám ukazuje, jak budou vypadat Volva příštích let. Očekávat tak můžeme, stejně jako nyní, čistý skandinávský design. Nový směr ovšem klade mnohem větší důraz na moderní technologie jako je iPad, jemuž se až nápadně podobá dotykový displej na vršku středové konzole. Podle šéfdesignéra Thomase Ingenlatha bylo přitom základní myšlenkou intuitivní a k uživateli přátelské rozložení ovladačů. Proto zde ostatně najdeme jen jednu řadu tlačítek.
Obdobný styl by přitom mělo do sériové podoby přinést již zmiňované nové Volvo XC90. Dotykový displej by měl být rozdělen do čtyř sekcí zaměřených na navigaci, média, telefon a klimatizaci. Při volbě jedné z nich kvůli snadnějšímu ovládání zůstanou viditelné i ty ostatní. S mnoha funkcemi vám pak mohou pomoci i tlačítka na volantu, přičemž software pro celé rozhrání vyvinula automobilka vlastními kapacitami.
Jen u palubní desky bychom ovšem zůstávat neměli, svou pozornost tak můžeme přesunout k dalšímu osazenstvu kabiny. Již na první pohled přitom pozornost poutá čtveřice sedadel, z nichž ta zadní lze sklápět. Vznikne tak zcela rovná podlaha navazující na zavazadelník, v něm ovšem více než o maximální počet litrů jde o styl. Proto ostatně všude nechybí záplava kůže a chromu.
Zmínit pak ještě můžeme panoramatickou střechu, tím ale samotné představení můžeme považovat za uzavřené. Po stránce mechanické se ani stylové kombi neodchyluje od techniky, jíž do vínku dostaly předchozí dva koncepty. V motorovém prostoru tak najdeme pohonné jednotky z rodiny Drive-E, zatímco vše podepírá nová modulární platforma SPA.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
















Zřejmě nejpohlednější Volvo posledních let, i když jen koncepční, jsme si v Ženevě nemohli nechat ujít
Nový koncept Volva předznamenává svým vzhledem příští kombíky značky. Jeho interiér si ovšem v produkční formě budeme moci prohlédnout již ve druhé generaci XC90
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Nejnovější články
Věřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
před hodinouNezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
před 3 hodinamiVW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
včeraPo fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
včeraCeny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.29. 09:01 - Truck Daškam
- Mazda CX-5 2,5i 09.29. 09:00 - KamilKamil
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.29. 08:47 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 09.28. 23:09 - Kavis
- Politický koutek 09.28. 20:46 - Brus
- IT poradna 09.28. 15:28 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.28. 12:11 - Snowman000
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 09.28. 11:27 - pavproch