Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025 | Petr Prokopec
Děje se tak na různých místech v různý čas a trochu odlišným způsobem, některé typy navíc z nabídky zmizí a jiné přibydou. Motivace Švédů je zřejmě míněna pozitivně, do jaké míry ale výsledek působí skutečně pozitivnějším dojmem, posuďte sami.
Vyznat se v nabídce některých automobilek je velmi náročné. Platí to hlavně v posledních letech, kdy byl spalovací pohon doplněn tím hybridním či elektrickým. Výrobci doufají, že kvůli stále přísnějším emisním limitům se lidé vydají směrem k elektrifikovaným modelům, protože je ale přirozený zájem o takové vozy minimální a nikam neroste, publikum spíš ještě víc záměrně matou. Asi nejdál v tomto ohledu zašlo Audi, které se rozhodlo, že ze všech jeho modelů s tradičním sudým označením se stanou auta baterky. Novější názvy určené pro kupé či jinak specifický typy jako A5, pak připlácne zaříznutým spalovacím modelům. V tomto případě někdejší A4.
Volvo v tomto ohledu zašlo v posledních letech také dost daleko a bez návodu či hlubokém povědomí o počínání švédské značky se v jeho nabídce též nedá vyznat. Přibyla spousta nových písmenek a dodatečných označení, takže stejné kombinace znamenají pokaždé něco jiného. Pokud jste třeba u Švédů chtěli sáhnout po elektromobilu, museli jste vyvinout trochu více úsilí, než jen kliknout na ceník nadepsaný jako Recharge. Pod tímto názvem se totiž skrývaly jak elektrické, tak plug-in hybridní pohony. V podstatě se tak dala odlišit pouze ryze spalovací auta od těch od těch elektrifikovaných.
V Evropě ale věci začaly měnit již loni, nově pak na daný posun došlo také v USA. Jak moc k lepšímu, posuďte sami, plug-in hybridy tam ale nově ponesou za svým názvem přídomek T8. Elektromobily je pak možné rozpoznat dle písmene „E“ na začátku jména modelu. Třeba menší SUV XC40 Recharge tak bylo přejmenováno na EX40, zatímco mild-hybridní varianty zůstaly u označení XC40, ovšem již bez jakéhokoliv doplnění. Kupé verze tohoto modelu označená jako C40 Recharge pak sice z americké nabídky pro letošek vypadla, pro příští rok se ale má vrátit. Nicméně se tak již stane pod názvem EC40. Volvo přitom nevysvětlilo, proč přistoupilo k několikaměsíční pauze, spojitost ale zřejmě má s prodeji (loni 1 420 kusů).
Samotná změna názvosloví pak souvisí s rozšiřováním nabídky, neboť pro letošek i do Ameriky dorazí elektromobily EX30 a EX90. První bude v USA k dispozici se dvěma motory o celkovém výkonu 428 koní a baterií o kapacitě 69 kWh. Američany pak udávaný dojezd 407 kilometrů vyjde na 44 900 dolarů, tedy 1,08 milionu korun. Pokud by nicméně chtěli zvládnout na jeden zátah 499 km, musí zvolit větší SUV se 408 koňmi a 111 kWh. EX90 je ale již vyjde na 79 995 USD neboli 1,92 milionu korun.
Kromě toho Volvo letos v zámoří nabídne i faceliftované XC90, které bude nabízeno pod stejným názvem jako dosud. Dvoulitrové benzinové turbo přitom v jeho případě bude na všechna čtyři kola posílat 250 koní, tedy citelně méně než elektrická varianta EX90. Ve srovnání s ní ovšem nikdo nebude muset řešit dlouhé a časté dobíjecí zastávky. Vyšší využitelnost a méně vrásek na čele přitom zákazníky přijde na 58 450 USD (1,4 mil. Kč), za které oproti minulosti dostanou nová multimédia či lepší odhlučnění.
Lze už jen zmínit, že zatímco EX90 je vyráběno v americkém Charlestonu v Jižní Karolíně, EX30 pochází z Číny. Na dovoz veškerého zboží z Říše středu chce ovšem staronový prezident Donald Trump uvalit vyšší cla. Zakrátko tak malé elektrické SUV může stát víc peněz než velké XC90, což by do značné míry zmařilo jeho šance na úspěch. Možná tedy stávající čachry v nabídce nejsou těmi posledními a za pár měsíců bude zase vše jinak.



XC40 Recharge? Tak tomu bývalo, nově se menší elektrické SUV jmenuje EX40. U nás je k dispozici od 1 218 500 Kč, zatímco za větší EX90 dáte minimálně 2 104 900 Kč. Foto: Volvo
Zdroj: Volvo
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejčtenější články
Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025I propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva