Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo dává sbohem svému současnému logu, jeho nová podoba má blíž ke znaku VW
23.9.2021 | Petr Prokopec
Změna přístupu švédské automobilky k tomu, jak konstruuje svá auta, se nyní bude odrážet i v logu, jakým je osadí. Místo řady kudrlinek přechází na až extrémně jednoduché pojetí.
V poslední době hned několik automobilek představilo svá nová loga, pokud jste si toho ale ani nevšimli, nemáme vám to za zlé. Nejde totiž ani tak o revoluci, jakožto spíše evoluci odpovídající moderním trendům. Těm podléhá kdeco od světel až po tvary samotných karoserií. V případě log pak dochází na zeštíhlení jednotlivých prvků a zjednodušení celého pojetí.
Touto cestou se vydal nejviditelněji Volkswagen, spolu s ním ale i Opel a také Kia, jakkoliv Korejci zašli se zjednodušením až moc daleko a řada lidí při pohledu na něj ani neví, o jaké auto jde. Volvo ale jde opravdu stejným směrem jako VW a nepouští se do žádných velkých experimentů.
V případě konzistence by nakonec Švédové mohli poučovat celý svět. Pokud se zadíváte na veškeré podoby loga, které Volvo napříč historií použilo, zjistíte, že odchylek je vskutku minimum. Již od prvního modelu, jímž bylo Volvo ÖV4 z roku 1927, zde totiž máme kruh se šipkou. Jde přitom o starý alchymistický symbol pro železo, stejně jako pro Mars. Míněna je tím přitom jak planeta, tak bůh války, jenž užíval železné zbraně.
Švédové přitom tímto způsobem chtěli odkázat na kvalitu svých aut, souběžně s tím ale také poukazovali na minimalistický design, jenž byl a je značce vlastní. I proto vlastně logo celou dobu zůstalo jednoduché. Nejvýrazněji se pak jevilo po příchodu milénia, kdy módou byl třídimenzionální design. Díky němu hlavně onen kruh vystupoval i z běžného papíru. Na dnešní dobu ale zkrátka působí až příliš těžkopádně.
Z toho důvodu tedy i Volvo nakonec vsadilo na ještě jednodušší, až extrémně jednoduché pojetí se zúženými linkami. Novinku zatím užívá hlavně na sociálních sítích či v tiskových materiálech. Pokud si nicméně prohlédneme nejnovější koncept Recharge, najdeme jej také na jeho přídi, stejně jako na volantu. Je tedy jasné, že novinka se objeví i na produkčních vozech. Nakolik jste pak s touto změnou spokojeni, necháme na vás. Za nás máme pocit, že automobilka zachází s jednoduchostí až příliš daleko a jejich nová loga působí lacině a časem tak budou působit jen víc. Ale názor si udělejte sami.



Historie loga Volva je poměrně konzistentní, přičemž u nejnovější varianty došlo dle soudobých trendů hlavně na zjednodušení a zeštíhlení, možná až přílišné. Foto: Volvo
Nově pojatým logem byl již koncept Recharge, který se ukázal v červnu. Kdy jej uvidíme na produkčních vozech, ale nebylo oznámeno. Foto: Volvo
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 26 minutamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před hodinouNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 3 hodinamiElektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 4 hodinamiFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včera