Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 Polestar TC1 je nejdrsnější Volvo, které dnes uvidíte, chce titul WTCC
13.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Závodní novinka chce navázat na úspěch Volva 240 Turbo v roce 1985. Má 400 koní ze čtyř válců a bude jezdit u Polestar Cyan Racing.
Je tomu třicet let, co Volvo získalo vítězství v Evropském šampionátu cestovních vozů s modelem 240 Turbo. Na tenhle úspěch chce navázat i ve WTCC, Světovém šampionátu cestovních vozů, pro který vzniklo Volvo S60 Polestar TC1. Také má přeplňovaný čtyřválec a také má ambice získat Švédsku titul WTCC. „Je to skvělý den pro nás všechny u Polestar Cyan Racing; oznamujeme náš útok na FIA WTCC, program s jediným cílem - přivézt titul šampiona do Švédska,” uvedl Alexander Murdzevski Schedvin, šéf motorsportu u Polestaru.
Ve spolupráci Polestaru, sportovní divize Volva, a jeho závodního partnera Cyan Racing vznikl nový stroj na základu Volva S60. Motor pod jeho kapotou je čtyřválec s turbodmychadlem, založený na produkčních motorech z rodiny Drive-E. Modifikace jsou však samozřejmě velmi rozsáhlé, motor nabídne rovné čtyři stovky koní.
Motory Volvo se pro závodění používají už dlouho, např. v STCC, Švédském šampionátu cestovních vozů, nebo třeba v austalském seriálu V8 Supercars, kterého se účastní ještě více upravená S60 s osmiválcovým motorem. „Motor Drive-E je skvělým příkladem pro své nízké vnitřní tření a exotické materiály. Zužitkovali jsme zkušenosti ze starších závodních programů,” uvedl Mattias Evensson, šéf vývoje motorů u Cyan Racing.
Novinka pro WTCC se bude účastnit tohoto šampionátu v sezóně roku 2016, v Kataru koncem měsíce ji tedy ještě neuvidíme. Kalendář pro příští sezónu zatím není na světě, ale už se ví, že první závod sezóny bude v Maroku; pravděpodobně opět v březnu. Tým Polestar Cyan Racing se bude v roce 2016 účastnit kromě WTCC také zmíněných STCC a V8 Supercars.
Kdo se do závodního Volva pro WTCC posadí, zatím není známo. Víme, že vývoje se účastnilo několik závodních jezdců; jmenujme např. současného šampiona STCC Theda Björka, ale zda bude vůz pilotovat ve WTCC, nevíme. Zda si S60 Polestar TC1 zachová svůj černočerný a trochu hrozivý háv, se také zatím nechme překvapit, ale spíš to vidíme na tradiční modrou barvu, posetou logy sponzorů.








Volvo S60 Polestar TC1 vypadá v černé barvě trochu hrozivě, asi mu ale nezůstane
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
