Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 Polestar TC1 je nejdrsnější Volvo, které dnes uvidíte, chce titul WTCC
13.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Závodní novinka chce navázat na úspěch Volva 240 Turbo v roce 1985. Má 400 koní ze čtyř válců a bude jezdit u Polestar Cyan Racing.
Je tomu třicet let, co Volvo získalo vítězství v Evropském šampionátu cestovních vozů s modelem 240 Turbo. Na tenhle úspěch chce navázat i ve WTCC, Světovém šampionátu cestovních vozů, pro který vzniklo Volvo S60 Polestar TC1. Také má přeplňovaný čtyřválec a také má ambice získat Švédsku titul WTCC. „Je to skvělý den pro nás všechny u Polestar Cyan Racing; oznamujeme náš útok na FIA WTCC, program s jediným cílem - přivézt titul šampiona do Švédska,” uvedl Alexander Murdzevski Schedvin, šéf motorsportu u Polestaru.
Ve spolupráci Polestaru, sportovní divize Volva, a jeho závodního partnera Cyan Racing vznikl nový stroj na základu Volva S60. Motor pod jeho kapotou je čtyřválec s turbodmychadlem, založený na produkčních motorech z rodiny Drive-E. Modifikace jsou však samozřejmě velmi rozsáhlé, motor nabídne rovné čtyři stovky koní.
Motory Volvo se pro závodění používají už dlouho, např. v STCC, Švédském šampionátu cestovních vozů, nebo třeba v austalském seriálu V8 Supercars, kterého se účastní ještě více upravená S60 s osmiválcovým motorem. „Motor Drive-E je skvělým příkladem pro své nízké vnitřní tření a exotické materiály. Zužitkovali jsme zkušenosti ze starších závodních programů,” uvedl Mattias Evensson, šéf vývoje motorů u Cyan Racing.
Novinka pro WTCC se bude účastnit tohoto šampionátu v sezóně roku 2016, v Kataru koncem měsíce ji tedy ještě neuvidíme. Kalendář pro příští sezónu zatím není na světě, ale už se ví, že první závod sezóny bude v Maroku; pravděpodobně opět v březnu. Tým Polestar Cyan Racing se bude v roce 2016 účastnit kromě WTCC také zmíněných STCC a V8 Supercars.
Kdo se do závodního Volva pro WTCC posadí, zatím není známo. Víme, že vývoje se účastnilo několik závodních jezdců; jmenujme např. současného šampiona STCC Theda Björka, ale zda bude vůz pilotovat ve WTCC, nevíme. Zda si S60 Polestar TC1 zachová svůj černočerný a trochu hrozivý háv, se také zatím nechme překvapit, ale spíš to vidíme na tradiční modrou barvu, posetou logy sponzorů.








Volvo S60 Polestar TC1 vypadá v černé barvě trochu hrozivě, asi mu ale nezůstane
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 4 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 4 hodinamiSlavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
před 11 hodinamiProdeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
včeraMuž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva