Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S90: tohle jsou technická data všech verzí, D4, D5, T6 i T8
3.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová S90 bude k dispozici se čtyřmi motory. Základ dostal do vínku 190 koní, nejvýkonnější T8 chce jezdit jen za 1,9 l/100 km.
Nové Volvo S90 jsme si již mohli představit včera. Dnes ovšem v jeho odhalování budeme pokračovat, neboť k dispozici máme veškeré technické údaje všech jeho verzí, které budou zprvu k dispozici. Začneme ale obecněji.
Známy jsou totiž i všechny venkovní rozměry, kde se počítá s délkou 4 963 milimetrů, šířkou 1 890 mm, výškou 1 443 mm a rozvorem 2 941 mm. Hmotnost se v závislosti na zvolené motorizaci a výbavě má pohybovat mezi 1 800 a 2 500 kilogramy, zavazadlový prostor pak pobere 500 litrů. Zmínit můžeme také kapacitu palivové nádrže, která u předokolek počítá s 55 litry, u verzí osazených pohonem všech kol pak s 60 l.
K dispozici bude zpočátku pouze čtveřice motorů Drive-E, která ve všech případech počítá s dvoulitrovým objemem a čtyřmi válci. Dieselovou stránku věci budou zastupovat dvě varianty. Ta jménem D4 dostala do vínku 190 koní a 400 Nm točivého momentu. Tento výkon přenáší na přední kola šestistupňový manuál, s nímž se Volvo S90 rozjede z klidu na stovku za 8,2 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 230 km/h, zatímco normovaná spotřeba byla vypočítána na 4,1 l/100 km.
V případě verze D5 můžeme hovořit o 235 koních a 480 Nm, u tohoto modelu je ovšem již standardem osmistupňový automat a pohon všech kol. Akcelerace na 100 km/h se odehraje za 7,3 sekundy, maximálka je však shodná s méně potentním modelem a žíznivost narostla na 5,1 litrů na sto kilometrů. Tím jsme ale s „producenty sazí“ hotovi, přesunout se tak můžeme k benzinovému portfoliu, které tvoří motorizace T6 a T8.
Základ těchto variant je pokaždé stejný a tvoří jej dvoulitr doplněný kompresorem a turbodmychadlem. S jejich pomocí výkon vyšplhal na 320 koní a točivý moment na 400 Nm, což Volvu S90 ve verzi T6 stačí ke sprintu na stovku za 5,8 sekundy. Nejvyšší rychlost momentálně nebyla zveřejněna, spotřeba je však 7,3litrová. Standardem je pak stejně jako u verze D5 osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.
Varianta T8 TwinEngine již dle názvu počítá kromě výše popsaného dvoulitru také s elektromotorem, který celkový výkon soustavy navyšuje na 407 koní a 640 Nm. Jízdní dynamika tohoto provedení bohužel není známa, nicméně v rámci spotřeby lze zmínit tradičně nereálných 1,9 l/100 km. Kromě toho hybridní provedení údajně zvládne až 45 kilometrů čistě na elektřinu, baterie o kapacitě 9,2 kWh lze dobít již za dvě a půl hodiny.
Přesunout se můžeme k podvozku, který vpředu používá dvojitých lichoběžníků a vzadu víceprvkové nápravy typu Integral. Za příplatek bude možné sáhnout i po vzduchovém odpružení, v rámci brzd je možné s ohledem na velikost kol počítat vpředu s 296milimetrovými, 322milimetrovými či 345milimetrovými kotouči. Plně zastavit ze stovky by přitom Volvo S90 mělo na pětatřiceti metrech.
Tím jsme se ovšem dostali na konec tiskové zprávy, další informace nejspíše Volvo odtajní při živém debutu sedanu na autosalonu v Detroitu. Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že prodej odstartuje nejprve v Číně, zbytek světa přijde na řadu až ve druhém sledu. Obdobnou strategii pak značka nejspíše zachová také u kombíku V90, který by se měl ukázat v průběhu příštího roku.





Volvo odhalilo technické parametry nového sedanu S90, na cokoliv jiného než čtyřválce ovšem zapomeňte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 9 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 2 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 3 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 5 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 6 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva