Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E
25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nové čtyřválce o shodném objemu nahradí celou paletu dřívějších agregátů Volva. V modelu V40 se jedná o naftu D4 a benzin T5.
Volvo se snaží zapůsobit nízkou spotřebou paliva a ohleduplností vůči životnímu prostředí, a tak představilo na podzim nové pohonné jednotky se souhrnným názvem Drive-E. Ty se postupně rozšiřují napříč jednotlivými modely, takže po modernizovaných modelech řady 60, V70, S80 i těch, které začínají na XC (XC60 a XC70), se teď Volvo chystá k jejich implementaci do útrob V40 a V40 Cross Country. Čtyřválce Drive-E budou údajně dostupné pro veškerá Volva od května tohoto roku s jedinou výjimkou, kterou je SUV XC90 čekající na novou generaci.
Jen připomeňme, že všechny pohonné jednotky Drive-E reprezentují napříč uložené dvoulitrové čtyřválce s různým typem přeplňování. Všechny verze do jedné se bez ohledu na spalované palivo vyznačují vrtáním o velikosti 82 milimetrů a zdvihem 93,2 mm, což znamená objem 1 969 centimetrů krychlových. Shodný pro všechny je údajně také klikový hřídel z kované oceli nebo ojnice, olejové čerpadlo, alternátor, kompresor klimatizace a nakonec i celý hliníkový blok.
Volvo se kasá u všech těchto motorů sníženým třením a inteligentním ventilem chladicího systému, který umožní rychlejší zahřívání při studených startech. Kromě nové řady motorů je Drive-E také o moderní osmistupňové automatické převodove od Aisinu, která dostala i pádla řazení na volantu.
Pro zmíněnou V40 nejprve přivítáme naftovou variantu D4 s dvojicí turbodmychadel, která výkonu 190 koní a točivého momentu 400 Nm (v intervalu 2 100 a 4 500 otáček) dosahuje díky technologii i-Art. Ta používá ke své činnosti vstřikování common-rail společnosti Denso s dosud nevídaným tlakem 2 500 barů. Namísto tradičního jednoho tlakového snímače v zásobníku jsou u i-Artu všechny vstřikovače vybaveny inteligentními čipy, které neustále sledují vstřikovací tlaky a tlaky v každém válci. Na základě těchto dat řídicí jednotka v reálném čase zajistí vstřik ideálního množství paliva během každého jednotlivého spalovacího cyklu.
U V40 s manuální šestistupňovou převodovkou to ve výsledku znamená nejen slušný výkon, ale také spotřebu začínající na slibných, byť v reálu asi těžko dosažitelných 3,3 l/100 km (respektive emise od 85 gramů CO2 na kilometr). Odolnější Cross Country startuje na 4 litrech nafty a emisích 104 gramů. U volitelného automatu budou tyto hodnoty o něco vyšší. Druhým motorem do party Drive-E bude u V40 žážehová jednotka T5 s jedním turbodmychadlem o výkonu 245 koní a maximálním točivém momentu 350 Nm (dostupné v rozmezí 1 500 až 4 800 otáček). Švédský výrobce u ní udává průměrnou spotřebu benzinu 5,8 l/100 km a 136 gramů CO2 na kilometr, přičemž tyto hodnoty platí pro verzi s automatem.
Další detaily zatím neznáme, lze ale očekávat, že na autosalonu v Ženevě se Volvo pochlubí podrobnější paletou parametrů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.










Volvo se na stánku v Ženevě chlubilo kombinací vyššího výkonu a velmi nízkých emisí CO2









Kromě nových motorů se Volvo V40 dočkalo i nového osmistupňového automatu Aisin. Jsme zvědaví na jeho zpřevodování











Nové motory Drive-E slibují nižší spotřebu a emise, lepší ovladatelnost při vyšších výkonech a nižší hmotnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 59 minutami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 3 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.04. 13:21 - ucollabn
 - Čínská auta v ČR 11.04. 13:18 - ucollabn
 - ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 11.04. 13:15 - ucollabn
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 
    
    
    
  
      
      
      
    