Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40 Polestar: Švédové postaví peprný hot hatch, s 320 k a stovkou pod 6 s
9.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové chtějí deklasovat Ford Focus RS či Audi RS3. Zatím však nevědí, zda tak učiní s pohonem předních kol nebo systémem 4x4.
Polestar již dávno není pouze jméno švédského závodního týmu, ale také název sportovní divize, jež se podepisuje pod modely Volva. Prozatím sice světlo světa spatřil pouze sedan S60 a kombi V60, mimo ně ovšem značka nabízela prakticky u každé řady alespoň tuning motoru. Tato úprava má ovšem aktuálně utrum, neboť skandinávská automobilka přepřáhla ze šestiválců a pětiválců na čtyřválcové motory Drive-E. To ovšem neznamená, že by u „Polární hvězdy“ seděli se založenýma rukama.
Švédové totiž momentálně chystají ostré Volvo V40, jež by nabídlo 320 koní. Tento výkon by přitom měl produkovat dvoulitr, o kterém jsme mluvili včera v souvislosti s hybridní verzí novogeneračního modelu XC90. V jeho případě samozřejmě spalovací jednotku doplňoval elektromotor naladěný na 80 koní, bez něj by se ovšem hatchback mohl snadno obejít. Díky nižší hmotnosti by totiž nabídl lepší dynamiku, jež počítá se sprintem na stovku pod 6 sekund a nejvyšší rychlostí 250 km/h.
Kromě většího potenciálu v motorovém prostoru by pak V40 Polestar dostalo i poladěný podvozek zahrnující přední rozpěry, tužší pružiny a stabilizátory či stavitelné tlumiče Öhlins. Bezpečné zastavení by si pak na starosti vzaly obří brzdy Brembo, mimo ně by ovšem skandinávský hatchback těžil rovněž z upraveného bodykitu složeného z agresivnějšího čelního nárazníku a zadního difuzoru lemovaného dvojicí koncovek výfuku.
Nejistý je ovšem pohon vozu. Volvo totiž sice může sáhnout po systému 4x4, ten by však přidal na hmotnosti a navíc by zvýšil cenu. V úvodu zmíněný Ford Focus RS přitom dokázal, že i „předohrab“ může nabídnout působivé jízdní zážitky. Je tak dost možné, že Švédové nakonec zvolí tuto koncepci, zvláště když V40 Polestar bude nabízet podobný výkon.




Volvo V40 Polestar se již ukázalo na neoficiálních ilustracích, realita zřejmě jiná nebude
Zdroj: Auto Express, Ilustrace: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva