Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy

Nejsilnější provedení modelů řady 60 přijíždí s oturbeným řadovým šestiválcem. Jedinou možnou volbou je automat a pohon 4x4 se spojkou Haldex.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy

26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejsilnější provedení modelů řady 60 přijíždí s oturbeným řadovým šestiválcem. Jedinou možnou volbou je automat a pohon 4x4 se spojkou Haldex.

Řadu postupně uvolňovaných videí a informací o nejsportovnějším provedení Volva V60 střídají fotky produkční verze a informace o sériovém provedení. Úpravce nejen závodních vozů Polestar si s downsizingem a novými motory Drive-E ještě hlavu příliš nelámal a vycházel z dosavadního vrcholu T6, který je velmi neobvyklý napříč uloženým řadovým šestiválcem. Ten se objevuje u obou novinek Polestaru - v modelech S60 a kombi V60.

V případě novinek se pod kapotou samozřejmě nachází jen modifikovaná verze té výchozí. Z objemu tří litrů dosáhli konstruktéři 350 koní a 500 Nm, v čemž jim pomohlo všudypřítomné turbodmychadlo. Víme, že vrcholná hodnota výkonu přichází při 5 700 otáčkách a točivý moment vrcholí v rozsahu 2 800-4 750 otáček. Omezovač prý zasahuje, jakmile otáčkoměr ukáže číslici 6 500.

Nestačilo samozřejmě jen přeprogramovat řídicí jednotku. Motor tedy dostal nový mezichladič a nový výfukový systém, jehož práci jste mohli zhodnotit na dříve zveřejněném videu. Zklamáním pro nadšence je zástavba šestistupňové, byť údajně přepracované automatické převodovky, kterou je dle našeho soudu stále stejně nesympatický Geartronic. Že má v Polestaru pádla na volantu jí asi moc nepomůže.

Ale u Volva se kasají tím, že u něho zrychlili proces změny převodů a přidali funkci launch control pro ideální starty. Teď už by tedy nemělo činit problém rozjet „šedesátky“ na stokilometrovnou rychlost z klidu za 4,9 sekundy ani amatérům. Akcelerace z 0 na 200 km/h prý zabírá 17,7 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h pak slušných 4,7 s. Radost však tak jako tak skončí na omezených 250 km/h. Že by si snad u Volva brali na mušku M3 a Audi RS5? Na ty stačit nebude, na očekávanou em-trojku už vůbec. Ale takové 306koňové 335i nebo snad Audi S5 už možná prožene alespoň na rovince.

Zajímavější informací je nový Haldex (zřejmě poslední generace), který má lépe a rychleji zvládat rozdělovat výkon mezi poháněné nápravy Rekalibrace se dotkla dokonce stabilizačního systému, ovšem zda ho půjde deaktivovat zcela, se nám zjistit nepodařilo. Zajímavostí a snad i samozřejmostí jsou výkonnější brzdy na všech kolech.

Polestar taktéž zmiňuje upravené šasi, konkrétně nové tlumiče Ohlins a kola s průměrem 20 palců navlečená do výkonnějších pneumatik. Nevzdory všem zmíněným změnám je tahle V60 údajně jen o 130 kilogramů těžší než výchozí model, avšak 1822 kg je i na pseudosportovní model docela dost.

Ještě jsme pochopitelně nezmínili agresivnější bodykit karoserie. Polestar ho poskládalo z nového předního lízátka nárazníku a zadního spoileru, kterému asistuje v práci difuzor. Okapové roury na místě původních výfuků jsou už jen dotažením celku. Uvnitř se mohou zájemci o ostrá Volva těšit na nový volant a sportovní sedadla, jejichž posláním bude nadále primárně komfort, ale přidají i něco do zatáček - tedy lepší oporu danou výraznějšími bočnicemi.

To nejdůležitější na závěr. Volvo tvrdí, že oba modely - S60 i V60 - hodlají nabízet na všech trzích až na Velkou Británii, kde se holduje jen rychlým kombíkům, tam tedy S60 nedostanou. Lidé z automobilky také povídají něco o každodenní využitelnosti, na kterou při tvorbě kladli důraz. První kusy však minimálně do Anglie dorazí až v létě příštího roku a bylo by divné, kdybychom se u nás v Evropě dočkali dříve.


Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy - 1 - Volvo-S60-V60-Polestar-01Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy - 2 - Volvo-S60-V60-Polestar-02Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy - 3 - Volvo-S60-V60-Polestar-03Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy - 4 - Volvo-S60-V60-Polestar-04Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy - 5 - Volvo-S60-V60-Polestar-05Volvo V60 a S60 Polestar 2013: 350 koní a stovka za 4,9 sekundy - 6 - Volvo-S60-V60-Polestar-06
Verze S/V60 od Polestaru se nám líbí vzhledem, jízdními výkony a chováním však mohou jedině překvapit, mnoho si toho od nich totiž neslibujeme

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.