Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 T6 Performance: na ostří nože
11.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Australská odnož Volva připravila v době neexistence modelů R alespoň ostřejší verzi sedanu S60 v provedení T6. Doladění doznal výkon i vzhled.
Volvo se nás stále snaží přesvědčovat o tom, že není výrobcem jen rodinných a bezpečných aut, ale dokáže stvořit i nějakého toho „sportovního dravce“. To, co marketingově pomáhalo řadu let BMW, nyní slouží mnoha jiným automobilkám, kterým pocity „sportovnosti“ a „dynamiky“ vyvolávané v zákaznících pomáhají prodávat, třebaže jejich cílová skupina sportovní a dynamické ježdění vůbec nestojí. Pak nevadí ani to, že realita je vesměs jiná, hra na pocity stačí. Však byste museli posledních deset let žít v jeskyni, abyste nevěděli, že současné automobily fakticky kráčejí spíše opačným směrem.
Volvo S60 Performance Concept ale chce výše uvedenému tvrzení dát políček do tváře. Jde o iniciativu australské větve Volva a spojuje dohromady umění dvou dvorních tunerů běžných modelů Volvo. Samozřejmě zde mluvím o úpravcích Heico a Polestar, které mají s úpravami moderních vozů Volvo značné zkušenosti.
Polestar se postaral o výkonnostní vylepšení a firemního šestiválce T6, který má zvýšený výkon o 24 koní na konečných 330 koní (242 kW) a točivý moment se zvýší o 40 Nm na výsledných 480 Nm. Přeplňovaný motor Volvo T6 224 kW o objemu 3,0 se již v základu alespoň na papíře vyrovná opěvovanému šestiválci BMW N54 který posbíral nespočet cen, s úpravou od Polestaru pak míří ještě výše. Sluší se dodat, že S60 Performance disponuje stejně jako standardní verze pohonem všech kol a automatickou převodovkou se šesti stupni (k dispozici je pro S60 T6 i přímo řazená skříň, alespoň na některých trzích).
Vzhled exteriéru vychází z provedení R Design, které je dostupné pro většinu běžných vozů Volvo. Odlišuje se sníženým sportovním podvozkem, tužšími pružinami a stabilizátory než je tomu o standardních verzí vozu. Nutno říci, že podobné změny Volvo jen prospějí, protože u standardního naladění o sportovnosti příliš mluvit nelze. O kola se postaralo Heico s limitovanou edicí 19" hliníkových obutých do pneumatik Pirelli, přidalo též vlastní výfukový systém se čtyřmi koncovkami. V interiéru již najdeme pouze prvky, které jsou vlastní i všem běžným provedení S60 s paketem R Design. To znamená sportovní sedadla s bočním vedením, sportovní trojramenný kožený volant, modře vyvedený poklad „budíků“ a také hliníkové nášlapy pedálů.
Všechna výše zmiňovaná vylepšení ale z Volva S60 ještě nemusí udělat rychlé ani zábavné auto, ostatně Volvo nezveřejnilo ani dynamické parametry provedení Performance. Na city ale hraje svědomitě: „Volvo S60 T6 si svými výkony již vydobylo uznání a S60 Performance jde v tomto ohledu ještě dále“ říká Matt Braid, výkonný ředitel Volvo Car Australia. “S dodatečným výkonem, točivým momentem, unikátními koly a výfukovým systémem jde o vskutku velmi zvláštní edici S60,“ dodal Braid.
Společnost prozatím odmítá potvrdit, zda tento koncept půjde do výroby, ale lišácký dodává, že v případě opravdu kladného ohlasu bude o zařazení S60 Performance Concept do sériové výroby vážně uvažovat. Otázkou zůstává cena, která by se mohla posunout výrazně nad milión korun a začít konkurovat poněkud zavedenějším sportovním sedanům.
Za zmínku v této souvislosti stojí zpráva o možném návratu skutečně ostrých Volv, která dříve nesla označení písmenem R. Ta automobilka sama vyřadila z nabídky poté, co jejich prodeje dosáhly pouze třetiny očekávaného počtu. Image těchto verzí dnes používá pro zvýšení atraktivity i v tomto několikrát zmíněném paketu vizuálních úprav R Design.
Mohlo by se zdát, že s touto zkušeností se Volvo do obnovení nabídky podobných aut nepožene, ale opak může být pravdou. Po solidní odezvě na předchozí C30 upravenou opět Polestarem je prý ve hře návrat ostrých verzí s označením PCP (Performance Concept Prototype), které by podobně jako v případě divizí M u BMW nebo AMG u Mercedesu vyvíjela dceřiná firma, u Volva by se jí stal Polestar.
Jde zatím o pouhou spekulaci, ale jak se říká: na každém šprochu je pravdy trochu. Pokud je tomu tak i tentokrát, může pozitivní odezva na S60 T6 Performance přiblížit zrození značky PCP realitě.
Volvo S60 T6 Performance Concept
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 39 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry