Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V90 Cross Country detailně. Zvýšeným podvozkem překonává Audi
16.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Švédské kombi dostalo do vínku nejen vyšší světlou výšku, ale i standardně pohon 4x4. Pod kapotou pak nabízí maximálně 320 koní.
S novým Volvem V90 Cross Country jsme se mohli seznámit již včera, kdy na světlo světa unikly první oficiální snímky. Ve večerních hodinách pak zamířila online i kompletní fotogalerie a tisková zpráva, načež se ke švédskému kombíku se zvýšeným podvozkem musíme vrátit. Než se ovšem vrhneme na jeho podrobné představení, musíme zmínit jeden podstatný fakt, který souvisí se samotnou premiérou. Ačkoliv totiž odhalení koresponduje s nadcházející pařížskou motor show, ve městě nad Seinou V90 CC neuvidíme. Volvo se totiž rozhodlo, že autosalony pro něj nejsou prioritou, a proto na většině z nich absentuje.
Tím ale zákulisí hoďme za hlavu, dále se již budeme věnovat samotnému vozu. Ten měří 4 939 mm na délku, 1 879 mm na šířku a 1 543 mm na výšku. Mimo to disponuje rozvorem 2 941 mm, ve srovnání se standardním kombíkem se tak verze Cross Country v podstatě nezměnila. Hlavní rozdíl je třeba hledat ve světlé výšce, jenž byla navýšena o 65 milimetrů na 218 mm. Švédská novinka tak výrazně překonává konkurenční Audi A6 Allroad, kterému v tomto ohledu naměříme „pouze“ 185 mm.
Tato změna se samozřejmě projevila na designu, který dále počítá s příchodem nových černých plastových lemů spodku karoserie. Dorazily také ochranné pláty podvozku vpředu a vzadu, přičemž změna světlé výšky zároveň vylepšila také nájezdové úhly (18,9 stupně vpředu, 20,7 stupně vzadu). Dále pak schopnosti novinky v terénu umocňuje standardní pohon všech kol, ten se ovšem podepsal také na hmotnosti, jenž v závislosti na výbavě činí minimálně 1 920 kilogramů.
Po stránce motorické lze momentálně počítat pouze se čtyřmi variantami, přičemž asi již nepřekvapí, že všechny agregáty z rodiny Drive-E mají jen čtyři válce a dva litry objemu. Kromě základního dieselu jsou přitom všechny standardně spárovány s osmistupňovým automatem. My si ale nejprve probereme benzinové jednotky, které zastupují verze T5 a T6. Ta první dává k dobru 254 koní a 350 Nm, přičemž stovku zvládne za 7,4 sekundy, maximálka činí 230 km/h a spotřeba 7,4 l/100 km.
U výše postavené varianty T6 lze počítat se 320 koňmi a 400 Nm, akcelerace tak zabere jen 6,3 sekundy. Nejvyšší rychlost se pak natáhla na 240 km/h, zatímco normovaná spotřeba byla vypočítána na 7,7 l/100 km. Diesely jsou samozřejmě v rámci cyklu NEDC mnohem úspornější, základní verze D4 s manuálem chce totiž jezdit za 5,1 l/100 km. Stovku přitom pokoří za 8,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 210 km/h.
Tento model je možné na přání osadit i automatem, přičemž jízdní dynamika se podle Volva nemění. Spotřeba ovšem o desetinu litru paliva narůstá. O další desetinu výše se pohybuje provedení D5, které si tedy řekne o 5,3 litru v průměru. Akcelerace přitom 235 koním a 480 Newtonmetrům zabere 7,5 sekundy, nejvyšší rychlost činí 230 km/h. Pro úplnost pak dodáváme, že verze D4 nabízí 190 koní a 400 Nm točivého momentu.
Tím máme mechaniku probránu, přesunout se tak můžeme do kabiny. Ta se oproti standardnímu kombíku nemění, i nadále je tak možné v závislosti na zvolené výbavě počítat s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, 9palcovou centrální dotykovou obrazovkou, špičkovým audio systémem Bowers & Wilkins nebo semi-autonomním řízením Pilot Assist.
Dále pak již jen dodáme, že V90 Cross Country bylo vyvinuto a testováno především ve Švédsku, jehož 77 procent rozlohy pokrývají lesy a jezera. Dle značky jde tedy o ideální podmínky, k čemuž přispívají i teploty klesající často pod -40 stupňů Celsia. Mimo to ovšem vůz nechyběl ani na horkých pláních Arizony, kde byly taktéž ověřovány na maximum jeho schopnosti a výdrž.
Výroba odstartuje ještě tento podzim ve švédské Torslandě, přičemž ceny by značka měla oznámit v závěru roku. Dá se ovšem předpokládat, že vůči regulérnímu kombíku dojde k navýšení o nějakých 50 tisíc korun. K majitelům pak vozy zamíří v prvním čtvrtletí příštího roku.
Oficiální fotogalerie nového Volva V90 Cross Country


















































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aron Canet míří do týmu Marc VDS včera 18:48
- V pátek #93 před Acostou a Bagnaiou, 16. Martin včera 16:20
- Salač postoupil přímo do Q2 - jako pátý!, vede Gonzalez včera 16:13
- V Moto3 nejrychlejším Piqueras včera 14:00
- Dvě tovární Ducati udávají tón včera 11:49
Nejčtenější články
Nissan v rámci rozsáhlých škrtů rozhodl o zavření jedné ze svých historických továren, tisíce lidí čeká vyhazov
16.7.2025Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Značka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
16.7.2025Muž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
16.7.2025Prodeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
17.7.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.15. 21:46 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.15. 15:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan
- Onboard videa 08.14. 17:40 - řidičBOB