Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volva už na autosalonech příliš neuvidíme, auta chce prodávat online
16.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volva oznámilo změnu marketingové strategie, která je ovlivněna úspěchem XC90 First Edition. Zároveň chce uspořit finance za pronájem stánků.
Automobilka Volvo se zjevně namlsala úspěchem, kterého dosáhla s limitovanou edicí druhé generace modelu XC90. Všech 1 927 exemplářů série First Edition totiž bylo prodáno během 47 hodin, přičemž veškeré objednávky se uskutečnily přes internet. To by ale mohlo překvapit jen málokoho, neboť vozy byly nabídnuty zákazníkům už ve chvíli, kdy novinka debutovala na pařížském autosalonu. Na showroomech by jí tak čekal jen málokdo.
Daný úspěch se přitom dá pochopit, neboť první generace Volva XC90 byla na trhu již dvanáct let a na nástupce dychtivě čekalo mnoho jeho příznivců. Švédové by ovšem daný krok rádi zopakovali s veškerou svou produkcí. Podle nového marketingového plánu, který byl včera představen, bychom se tak do budoucna měli dočkat virtuální nabídky na všech trzích, na kterých je Volvo aktuálně nabízeno.
Podle šéfa prodejů značky Alaina Vissera (pozor na měkké „i” a dvojité „s”) to ovšem neznamená, že dva tisíce showroomů, z nichž půlku najdeme v Evropě, bude odstřiženo. Dealerská síť má být potřebná i nadále, neboť skrze ní budou nové modely doručeny a servisovány. Prodeje se ovšem mají přesunout na internet, pročež Volvo změní také svou marketingovou strategii a začne více peněz směřovat na webovou reklamu a platformy.
To je na jednu stranu logické, neboť podle všech nových výzkumů většina lidí vyhledává informace o svém novém voze právě online, nikoliv v samotných showroomech. Navíc v případě značek, jako je třeba Audi, BMW či Mercedes-Benz, je již nabídka natolik členitá, že by ji dokázalo pobrat jen dealerství, které by se rozprostíralo na několika stovkách metrů čtverečných.
Visser ovšem v tomto ohledu dodal, že „my jsme značka s omezeným finančním tokem a ve stavbu takových paláců nevěříme“. Mimo to 80 procent stávající klientely již nyní nakupuje většinu zboží přes internet, pročež podle šéfa prodejů není důvod, aby zákazníci neučili další krok v podobě koupě nového automobilu online.
Analytici ovšem naznačují, že koupě drobností za pár stovek či tisíc korun není stejná jako koupě automobilu, kdy již může jít o miliony. Jako příklad přitom udávají BMW, které chtělo skrze internet prodávat i8, ale příliš neuspělo. Je však třeba dodat, že mnichovský hybrid je něco trochu jiného než třeba základní Volvo V40.
Bude tedy vskutku zajímavé sledovat, zda se švédské automobilce její záměr podaří. Visser ovšem dodává, že jako „malý globální hráč nemůžeme uspět, pokud budeme dělat stejné věci jako ostatní“. Volvo tak sice značně riskuje, na druhé straně se tento vabank může vyplatit, a značka tak získá náskok před konkurencí.
Internetový prodej je ale jen jedna část nového marketingového plánu. Ta druhá souvisí s chystanou absencí na řadě autosalonů, rozumějte autoshow. Volvo totiž aktuálně vnímá svou přítomnost na každé motor show jako plýtvání peněz. Většinu aut ostatně virtuálně známe již dlouho před otevřením bran výstavišť, a tak se samotné stávají spíše místem, kde se potřásá rukou a kyne sklenkami, než aby na nich skutečně šlo o odhalení nového modelu. Volvo se tak hodlá účastnit jen těch největších motor show, přičemž ve hře zůstávají ty nejzásadnější - tedy americký Detroit, evropská Ženeva a čínský Peking.
Uspořené peníze pak značka hodlá investovat raději do vlastních marketingových akcí, kdy její modely budou jaksepatří vidět a nezapadnou mezi davem ostatních. Tomu rozumíme, přičemž v dané strategii nevidíme žádný zásadní zádrhel. Prosazení výše zmíněného internetového prodeje ale bude dozajista složitější.
Prodejní úspěch limitované edice Volva XC90 švédskou značku přiměl ke změně marketingové strategie. Nyní tak automobilka chce svá auta prodávat online
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch