Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Absolutně vrcholné Bugatti je zpátky, 0-400 km/h udělá za 25 sekund v totálním luxusu
8.6.2021 | Petr Miler
Pokud chcete vidět vůz, který je tím nejabsurdnějším představitelným spojením zcela protichůdných vlastností automobilu, jste na správné adrese. Novinka Bugatti jede až 440 km/h, přitom je i maximálně luxusní a komfortní.
Před pár dny jsme shodou okolností psali o posledním vyrobeném Bugatti Veyron Super Sport, tedy absolutním vrcholu nabídky staršího modelu francouzské značky, který byl po nějaký čas zapsán v Guinessově knize rekordů jako nejrychlejší sériově vyráběný silniční automobil historie. Mohli jste se v tu chvíli ptát, kde je Bugatti Chiron Super Sport a tehdy bychom vám ještě řekli: „Nikde.” Teď můžeme říci: „Právě se na něj díváte.”
Bugatti před pár okamžiky představilo právě takto pojmenovaný vůz a je to znovu absolutní vrchol nabídky, tentokrát je ale koncipovaný trochu jinak. Zatímco za rychlostního rekordmana nadále platí verze 300+, která dosáhne více než 490 km/h, Super Sport chce být spíše extrémním cestovním autem. Spojení granturismo už je pro něj nehodí, není to ani superturismo, sedí mu spíše hyperturismo.
Automobilka totiž vzala techniku varianty 300+ včetně její aerodynamičtější, protažené karoserie a spojila ji s maximálním luxusem „běžných” variant Chironu. Auto je tedy na jednu stranu extrémně rychlé, na tu druhou ale také maximálně komfortní a luxusní. Proto kupříkladu technicko-sportovní finesy jako odlehčení, zbavení části odhlučnění či rozsáhlé použití alcantary a karbonu mění naopak za co největší posun směrem k pohodlí a ušlechtilé materiály jako kůže, dřevo či hliník.
Výsledkem je skutečně dechberoucí stroj, který nadále pohání motor 8,0 W16 se čtyřmi turby naladěný na 1 600 koní a 1 600 Nm. Vůz vystřelí na 200 km/h za 5,8 sekundy, na 300 km/h za 12,1 sekundy a na 400 km/h za 25,6 sekundy. Omezovač zastaví akceleraci na 440 km/h, což prý automobilce umožnilo soustředit se na optimalizaci projevu vozu v běžnějších rychlostech, jako je třeba... 410 km/h a nemusela vše podřídit schopnosti 490 km/h. Absurdní, ale fascinující současně.
Existují i další specifika, zejména pak vzhledového ražení. Čistě pro Super Sport byla vyvinuta nová hliníková kola s pěti paprsky ve tvaru písmene Y. Nejsou to úplně disky podle našeho gusta, nechávají ale sympaticky vyniknout obří karbon-keramické kotoučové brzdy. Super Sport dále poznáte podle několika plaketek a několika málo odlišností oproti verzi 300+, které nejlépe rozeznáte na fotkách níže.
Kdybyste měli zájem, Bugatti vyrobí je 60 Super Sportů v ceně od 3,2 milionu euro, tedy asi 81 milionů Kč. Hřích nekoupit, že?
Bugatti Chiron Super Sport je vskutku extrémní automobilovou novinkou - je mimořádně rychlý i luxusní, prý optimalizovaný pro rychlé transkontinentální přesuny. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva