Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Absolutně vrcholné Bugatti je zpátky, 0-400 km/h udělá za 25 sekund v totálním luxusu
8.6.2021 | Petr Miler
Pokud chcete vidět vůz, který je tím nejabsurdnějším představitelným spojením zcela protichůdných vlastností automobilu, jste na správné adrese. Novinka Bugatti jede až 440 km/h, přitom je i maximálně luxusní a komfortní.
Před pár dny jsme shodou okolností psali o posledním vyrobeném Bugatti Veyron Super Sport, tedy absolutním vrcholu nabídky staršího modelu francouzské značky, který byl po nějaký čas zapsán v Guinessově knize rekordů jako nejrychlejší sériově vyráběný silniční automobil historie. Mohli jste se v tu chvíli ptát, kde je Bugatti Chiron Super Sport a tehdy bychom vám ještě řekli: „Nikde.” Teď můžeme říci: „Právě se na něj díváte.”
Bugatti před pár okamžiky představilo právě takto pojmenovaný vůz a je to znovu absolutní vrchol nabídky, tentokrát je ale koncipovaný trochu jinak. Zatímco za rychlostního rekordmana nadále platí verze 300+, která dosáhne více než 490 km/h, Super Sport chce být spíše extrémním cestovním autem. Spojení granturismo už je pro něj nehodí, není to ani superturismo, sedí mu spíše hyperturismo.
Automobilka totiž vzala techniku varianty 300+ včetně její aerodynamičtější, protažené karoserie a spojila ji s maximálním luxusem „běžných” variant Chironu. Auto je tedy na jednu stranu extrémně rychlé, na tu druhou ale také maximálně komfortní a luxusní. Proto kupříkladu technicko-sportovní finesy jako odlehčení, zbavení části odhlučnění či rozsáhlé použití alcantary a karbonu mění naopak za co největší posun směrem k pohodlí a ušlechtilé materiály jako kůže, dřevo či hliník.
Výsledkem je skutečně dechberoucí stroj, který nadále pohání motor 8,0 W16 se čtyřmi turby naladěný na 1 600 koní a 1 600 Nm. Vůz vystřelí na 200 km/h za 5,8 sekundy, na 300 km/h za 12,1 sekundy a na 400 km/h za 25,6 sekundy. Omezovač zastaví akceleraci na 440 km/h, což prý automobilce umožnilo soustředit se na optimalizaci projevu vozu v běžnějších rychlostech, jako je třeba... 410 km/h a nemusela vše podřídit schopnosti 490 km/h. Absurdní, ale fascinující současně.
Existují i další specifika, zejména pak vzhledového ražení. Čistě pro Super Sport byla vyvinuta nová hliníková kola s pěti paprsky ve tvaru písmene Y. Nejsou to úplně disky podle našeho gusta, nechávají ale sympaticky vyniknout obří karbon-keramické kotoučové brzdy. Super Sport dále poznáte podle několika plaketek a několika málo odlišností oproti verzi 300+, které nejlépe rozeznáte na fotkách níže.
Kdybyste měli zájem, Bugatti vyrobí je 60 Super Sportů v ceně od 3,2 milionu euro, tedy asi 81 milionů Kč. Hřích nekoupit, že?




























Bugatti Chiron Super Sport je vskutku extrémní automobilovou novinkou - je mimořádně rychlý i luxusní, prý optimalizovaný pro rychlé transkontinentální přesuny. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Producent Top Gearu dostal zákaz řízení na půl roku poté, co se svým Porsche jel 38 km/h na třicítce, to je kruté
3.6.2025Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4.6.2025