Všechny nabíječky Tesly v Německu jsou provozovány nelegálně, úřady o tom dobře ví

Tesla v Německu provozuje více jak 1 800 dobíjecích stanic a ani jedna nefunguje v souladu se zákonem. Co by ale jindy bylo důvodem k honu na čarodějnice, je v tomto případě po léta přehlíženo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Všechny nabíječky Tesly v Německu jsou provozovány nelegálně, úřady o tom dobře ví

15.8.2022 | Petr Prokopec

Všechny nabíječky Tesly v Německu jsou provozovány nelegálně, úřady o tom dobře ví

/

Foto: Tesla

Tesla v Německu provozuje více jak 1 800 dobíjecích stanic a ani jedna nefunguje v souladu se zákonem. Co by ale jindy bylo důvodem k honu na čarodějnice, je v tomto případě po léta přehlíženo.

Představte si, že jste zamířili do řeznictví, kde prodavače požádáte o půl kila vepřového. Ten vezme flák masa, položí ho na váhu, nic vám neukáže, neřekne a požádá o pár stovek korun, aniž by vám jakkoli jinak sdělil, jaká je skutečná gramáž. Jak byste v takovou chvíli zareagovali? Vůbec by nás nepřekvapilo, kdybyste měli pocit, že vás chce někdo okrást. A stejně tak by nebylo podivné, kdybyste zalarmovali úřady, aby si na danou prodejnu posvítily. Bylo by pak vskutku zarážející, kdyby věc prověřily, zjistily pochybení a přesto řezníka nechali takto fungovat dál.

Dali jsme se místo aut na maso? Ani ne, je to jen analogie k tomu, jak se Tesla chová v Německu. A jak na to úřady reagují. Německý list Handelsblatt totiž informuje, že veškeré dobíjecí stojany Tesly v zemi fungují nelegální. Ač jde sice na jedné straně o nadmíru pěkné designové kousky, neinformují žádným způsobem o tom, kolik elektřiny jimi protéká. Lidé tak mohou data o dobíjení sledovat pouze na centrální obrazovce svých aut, což je trochu jiná informace Tímto způsobem se ukáže pouze ta energie, která skutečně do vozu nateče.

Jak nicméně v loňském testu zjistil německý autoklub ADAC, při dobíjení dochází ke ztrátám. A ty nejsou ani zdaleka malé, v průměru se u Tesly jedná o 16,2 procenta i při pomalém dobíjení. To už není zrovna malá porce, a pokud bychom ji spojili třeba s bateriemi o kapacitě 100 kWh a nejvyššími cenami od tuzemského ČEZu, pak tu rázem máme 320 Kč, které zaplatíte, aniž byste z toho cokoliv měli. A pokud o tom ani nevíte?

Člověk by tedy logicky čekal, že úřady na zjištění, které učinil projekt IKT für Elektromobilität, adekvátně zareagují. Jenže jak se zdá, elektromobilita je dnes vyšší dobro, v jehož rámci můžete pomalu cokoliv, aniž byste byli potrestáni. Příslušné autority totiž již delší dobu ví, že Tesla porušuje německé zákony, ovšem zcela to ignorují. A prý ještě nějakou dobu oči přivírat budou, dle IKT totiž má na osazení stojanů displeji dojít někdy do konce příštího roku.

Je to vskutku zarážející, neboť zejména Němci jsou v rámci dodržování zákona pedanti - zkuste tamnímu policistovi v souvislosti s vaším chováním na silnici říkat, že jste něco porušili tak trochu a že to do dvou let napravíte. Však stačí na autě nechat čísla z okruhového dne po cestě domů a už jste lovnou zvěří coby účastník nelegálního závodu. A policistům budete velmi obtížně vysvětlovat, že jste neudělali vůbec nic špatného. V tomto případě prokazatelně dochází na porušování zákona, dokonce již několik let, ovšem žádný z úředníků kvůli tomu nehne ani brvou.

Zas a znovu je tak elektromobilita jako spásné řešení všeho stavěna nade vše. Dost by nás proto zajímalo, zda a případně jak na celou událost zareaguje třeba Evropská unie. Ta totiž na oko staví na maximální rovnosti a férovosti, k čemuž ale v tomto případě nedochází. Jelikož jde ale o krok v jí schváleném směru, zřejmě i Brusel pro tentokrát zavře obě oči.


Všechny nabíječky Tesly v Německu jsou provozovány nelegálně, úřady o tom dobře ví - 1 - Tesla Supercharger Free Again 2019 01
Tesla v Německu instalovala více než 1 800 dobíjecích stojanů, o reálně využívaném množství elektřiny ale není schopen informovat jediný. To je v rozporu se zákony, úřady o ví, ale kupodivu jim to ani trochu nevadí. Foto: Tesla

Zdroj: Handelsblatt přes Focus

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše