Všechny nové nejlevnější Dacie musí povinně do servisů, tentokrát nejde o banalitu

Svolávacích akcí vyhlašují automobilky spoustu a často nejde o nic, čemu by bylo nutné věnovat jakkoli větší pozornost - prostě se ta či ona věc vymění při další prohlídce. Tentokrát ale jde o vážný nedostatek, kterému je třeba věnovat pozornost ihned.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Všechny nové nejlevnější Dacie musí povinně do servisů, tentokrát nejde o banalitu

27.5.2021 | Petr Prokopec

Všechny nové nejlevnější Dacie musí povinně do servisů, tentokrát nejde o banalitu

/

Foto: Dacia

Svolávacích akcí vyhlašují automobilky spoustu a často nejde o nic, čemu by bylo nutné věnovat jakkoli větší pozornost - prostě se ta či ona věc vymění při další prohlídce. Tentokrát ale jde o vážný nedostatek, kterému je třeba věnovat pozornost ihned.

Nová Dacia Sandero vstoupila v závislosti na tom kterém trhu do prodeje na přelomu loňského a letošního roku. Na spřízněný Logan jsme si sice museli počkat o trochu déle, momentálně však již oba vozy mizí ze showroomů jako čerstvě upečené housky z krámu. Problémem pro zákazníky však je, že si v případě vozů vyrobených mezi 2. září 2020 a 15. lednem 2021 od dealerů odváželi a dále mohou odvážet defektní auta, s nimiž mohou v nejhorším případě i havarovat.

Německá KBA informuje, že rumunská automobilka kvůli tomu musela spustit povinnou svolávací akci, kvůli které musí zpátky do servisů zhruba 25 tisíc exemplářů modelů Sandero a Logan. Důvodem je zámek přední kapoty, u kterého se může zlomit západka. V té chvíli pochopitelně kapotu nejistí nic krom vlastní hmotnosti, načež může dojít k jejímu otevření za jízdy. A jelikož kapota v takovém případě nevyhnutelně skončí v čelním skle, jde o vskutku zásadní problém, který může vyústit až v onu havárii.

Z detailů svolávací akce se navíc zdá, že nejde o jednoduchou opravu, auta totiž stráví v servisu něco přes čtyři hodiny. To je doba, za kterou z auta vyndáte motor i s převodovkou. Je tedy vskutku otázkou, co vše je pokažené a co vše musí Dacia vyměnit - samotný zámek kapoty by by vyměněný hned. Jisté každopádně je, že levně jí tato svolávačka nevyjde. Samotná akce se jen v Německu týká 3 500 vozů a odstartovala označena kódem 0DLP.

Bez zajímavosti není, že prakticky ze stejného důvodu jako Dacie musí do servisů i Lamborghini. Také italská automobilka má problémy s kapotou, a to u modelu Aventador SVJ. V tomto případě jde nicméně o panty, které se mohou uvolnit a odlétnout, stejně jako samotný karosářský díl. Značka přitom již oznámila, že vše se týká 221 exemplářů, jež byly prodané mezi 1. listopadem 2018 a 31. prosincem 2020.

Jak se tedy ukazuje, problémy takřka stejného rázu stíhají jednoho z nejlevnějších i nejdražších výrobců, to je snad to jediné, čím se mohou majitelé Dacií utěšovat. Italové přitom dodávají, že těžkosti jim dělá plastový úchyt, který se vlivem horka může částečně roztavit. Šrouby v něm tak již nedrží, což právě vede k uvolnění kapoty. Dle výrobce se špatný komponent měl dostat pouze na jedno vozidlo, svolána je ovšem z preventivních důvodů celá produkce.


Všechny nové nejlevnější Dacie musí povinně do servisů, tentokrát nejde o banalitu - 1 - Dacia a Lamborghini 2021 svolavaci akce 01Všechny nové nejlevnější Dacie musí povinně do servisů, tentokrát nejde o banalitu - 2 - Dacia a Lamborghini 2021 svolavaci akce 02Všechny nové nejlevnější Dacie musí povinně do servisů, tentokrát nejde o banalitu - 3 - Dacia a Lamborghini 2021 svolavaci akce 03
Co spojuje Dacie Sandero a Logan s Lamborghini Aventador SVJ? Riziko ulétnutí kapoty, kvůli čemuž musí rumunské i italské vozy do servisů. Zejména v případě rumunských aut nejde o banalitu ani charakterem problému, ani počtem svolaných aut, ani náročností opravy. Foto: Dacia, Lamborghini

Zdroje: KBA, NHTSA

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše