Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Amarok 2017: další upsizingový facelift dostal pod kapotu motor 3,0 V6 TDI
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý pick-up zamával čtyřválci 2,0 TDI coby nejsilnější pohonné jednotce. Teď může nově dostat do vínku až 224 k a 550 Nm, s vizuálními novinkami.
Koncern VW Group nám v poslední době dělá radost věcmi, které bychom v dnešní době od tak velké automobilky nečekali. Už v předchozích letech překvapoval věcmi jako facelift Pola GTI s motorem 1,8 TSI a manuálem, v poslední době ale posunů tímto směrem přibývá. Jen v minulém týdnu jsme mohli poinformovat o změnách v nabídce Audi A6 a A7, které dostaly coby základní diesel nový šestiválec, i když je papírově stejně výkonný jako firemní čtyřválec, a dnes si pro změnu můžeme posvítit na facelift Volkswagenu Amarok. Ten počítá s opravdu překvapivou rošádou, neboť motorový prostor opustil turbodiesel 2,0 BiTDI. Na jeho místo pak německá automobilka usadila třílitrový šestiválec.
Zákazníci přitom budou moci vybírat mezi třemi variantami, jenž nabízejí 163, 204 nebo 224 koní. V případě vrcholného modelu lze dále počítat s 550 Nm točivého momentu, což ve srovnání s dosavadními parametry (140 koní a 340 Nm, respektive 180 koní a 420 Nm) představuje podstatné zlepšení. Počítat lze tedy s lepší jízdní dynamikou, nic konkrétního však zatím nezaznělo.
Volkswagen dále dodává, že veškeré tři varianty plní emisní standardy Euro 6, což zrovna u VW nemusí být zase tak samozřejmé... Zpočátku je přitom možné počítat pouze s osmistupňovým automatem a volbou mezi pohonem zadních či všech čtyř kol, posléze by však do nabídky měly dorazit i verze s manuálem. Spotřebu pak automobilka rovněž detailně nevykresluje, pouze zmiňuje, že nejslabší verze má jezdit za 7,6 l/100 km.
Další mechanické změny počítají s příchodem řízení Servotronic s proměnlivým účinkem nebo většími brzdami. V rámci karoserie pak dorazila nová čelní maska s větším množstvím chromu, zrevidovaný nárazník, lehce pozměněné světlomety či větší litá kola. Vzadu pak najdeme nejen nápisy V6 (či v případě některých verzí také 4Motion), ale i zatmavené pozadí lamp.
Uvnitř máme počítat s ergonomičtějšími sedadly nebo zrevidovanou palubní deskou, standardní výbava se pak rozrostla o multikolizní brzdu. Kromě toho Volkswagen za příplatek nabízí i zpětnou kameru. Ceny budou známy blíže k zářijovému zahájení prodeje, očekává se ale základní německá cena za verzi single-cab okolo 25 000 Eur a za prostornější double-cab okolo 30 000 Eur. Na finální ceny si počkejme, pro tuto chvíli dodáme už jen tolik, že tažná kapacita díky novému motoru narostla z 3,2 tun na 3,5 tuny.




VW Amarok se nově pyšní třílitrovým šestiválcem namísto dvoulitrového čtyřválce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 2 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 5 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
