VW Beetle Cabriolet Karmann: pokud je vám líto, že Karmann už Brouky nedělá

Karmann coby samostatná karosárna skončil před léty a otevřené Brouky přestal vyrábět ještě dříve. Mrzí-li vás to, můžete na lepší časy vzpomenout takto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Beetle Cabriolet Karmann: pokud je vám líto, že Karmann už Brouky nedělá

1.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Beetle Cabriolet Karmann: pokud je vám líto, že Karmann už Brouky nedělá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Karmann coby samostatná karosárna skončil před léty a otevřené Brouky přestal vyrábět ještě dříve. Mrzí-li vás to, můžete na lepší časy vzpomenout takto.

Ještě před pár dekádami byl Karmann významnou samostatnou karosárnou, svého času i vůbec největší na světě, která se specializovala na výrobu otevřených verzí aut známých značek. Jeho věhlas byl tak velký, že mu výrobu svých vozů svěřovali výrobci z celého světa, zvláštní postavení mezi nimi ale vždy měl Volkswagen. Nejde jen o věhlasný model Karmann Ghia, který se vyráběl také jako kupé, ale nakonec hlavně o citelně obyčejnější typy - Beetle Cabrio a Golf Cabrio. I když Karmann byl i v této spolupráci dlouho úspěšný, s novým miléniem jej potkaly ekonomické problémy a v roce 2009 si firma našla nového majitele. Stal se jím Volkswagen, který fyzická aktiva firmy do značné míry rozprodal a dále vlastněné jméno Karmann používá zřídka.

Zřídka ale neznamená vůbec a zvlášť v poslední době se s ním setkáváme častěji. Loni jsme vám mohli představit zvláštní model Golf Cabrio Karmann, který byl odhalen coby vzdání holdu stvořiteli první generace otevřeného Golfu, dnes vám můžeme ukázat velmi podobně laděný Beetle Cabrio, jenž se tváří velmi podobně. Původní Brouk bez střechy totiž Karmann vyráběl neskutečných 31 let až do roku 1980, a tak si malou vzpomínku rovněž zaslouží.

Podobně jako loni tu jde hlavně o jméno Karmann, neboť fakticky vůz příliš zvláštní není. Ukázal se stejně jako oslavný Golf Edition na AMI v Lipsku a vyznačuje se hlavně specifickou kombinací vnější a vnitřní konfigurace. Z vnějšku může být „oháknut” pouze do sedmi odstínů barev v kombinaci s plátěnou střechou v hnědé Sioux, kterou k jinému než karmannovskému Beetlu Cabrio nepořídíte. Mimořádná (ale spíše v detailech...) jsou i 18" kola, pro něž snad nebude urážkou označení slovem „retro”.

Uvnitř je zvláštností o něco více. Nejvýraznější jsou sedadla s dvoubarevným čalouněním, méně pak už kožené obšití volantu i řadičky a pedály s hliníkovými nášlapy. Matně hliníkový obklad palubní desky nezarmoutí, označení Karmann mj. na vnitřních prazích, předních blatnících nebo deflektoru snad i potěší.

Více specifik na tomhle (trochu přerostlém...) „broučkovi” budete hledat jen s lupou, pokud se vám ale takto zamlouvá, bude přesně v tomto provedení k mání. S libovolným motorem a převodovkou ze současné nabídky vstoupí do prodeje přinejmenším v Německu již tento měsíc, na ceny si ale zatím musíme počkat.


VW Beetle Cabriolet Karmann: pokud je vám líto, že Karmann už Brouky nedělá - 1 - VW Beetle Cabriolet Karmann 2014 01VW Beetle Cabriolet Karmann: pokud je vám líto, že Karmann už Brouky nedělá - 2 - VW Beetle Cabriolet Karmann 2014 02VW Beetle Cabriolet Karmann: pokud je vám líto, že Karmann už Brouky nedělá - 3 - VW Beetle Cabriolet Karmann 2014 03VW Beetle Cabriolet Karmann: pokud je vám líto, že Karmann už Brouky nedělá - 4 - VW Beetle Cabriolet Karmann 2014 04
Tento Beetle Cabrio zásadní novinkou v nabídce Volkswagenu věru není, příznivce Karmannu by ale potěšit mohl

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.