Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW brzdí s plány na ostrý elektromobil, šéf divize zatím netuší, jak ho postavit
5.3.2020 | Petr Prokopec
Když se Volkswagen loni vrhal do velkovýroby elektrických aut, sliboval rovnou i jejich ostré verze. Po půl roce ale přišlo vystřízlivění - základní ID.3 se stále neprodává a verze R nechystá.
Loni v září Volkswagen konečně světu ukázal svůj první vlastní elektromobil postavený na platformě zasvěcené pouze alternativnímu pohonu. Němci tehdy neskrývali nadšení a rovnou avizovali, že do pěti let bude následovat ostré provedení ID.3 R. O půl roku později je ale vše jinak, neboť byť automobilka vyrobila již desítky tisíc exemplářů základního modelu, prodán nebyl jediný. A ještě nějakou dobu tomu rozhodně nebude, neboť stále nebyly vyřešeny problémy se softwarem.
Je tedy skutečně otázkou, zda se standardního Volkswagenu ID.3 dočkáme v původně oznámeném letním termínu. S oním „eRkem“ bychom ale před rokem 2025 počítat neměli rozhodně, alespoň dle slov nejvyššího šéfa sportovní divize značky, legendárního Josta Capita. Ten nově uvedl, že bude trvat ještě nějakou dobu, než plně elektrický model s písmenem R ve znaku uvidíme. Důvodem tentokráte nejsou problémy se softwarem, místo toho Němci jen hledají ten správný způsob, jak s elektromobilem pobavit publikum.
„Bude ještě chvíli trvat, než se elektrického R dočkáme, protože nejprve musíme zjistit, co to je vzrušení pramenící z výkonného elektrického auta, proto pracujeme na eR1. Je odlišné od sportovních modelů, která máme nyní, musíme jej ovšem definovat a upřímně, já to zatím nedokážu,“ uvedl Capito.
„Elektrická auta dovedou ohromit rychlostí v přímém směru, ale to samo o sobě nestačí. Působivý čas potřebný pro akceleraci z klidu na stovku zkrátka v budoucnosti nebude stačit na to, abyste měli vzrušující sportovní vůz,“ dodal šéf VW R.
Nedávno byl také představen Touareg R, který se jako první vůz divize pochlubil plug-in hybridním ústrojím. Elektrifikovaná sportovní cesta tedy v případě Volkswagenu již odstartovala, ovšem nakonec bude zdlouhavější, než loni naznačoval prodejní a marketingový šéf Jürgen Stackmann. Dle Capita se totiž v krátkodobém a střednědobém horizontu bude značka soustředit právě na párování elektromotoru se spalovacím ústrojím.
Touareg R stále může spoléhat na třílitrový šestiválec, do budoucna by ale ostré hybridy měly sázet zejména na přeplňovaný čtyřválec z rodiny EA888. Capito totiž uvádí, že tato pohonná jednotka má stále nemalý potenciál, který bude ještě nějakou chvíli čerpán. A jak dlouho? „Řeknu vám to takhle. Až půjdu do penze, stále bude naživu,“ uvedl jednašedesátiletý expert. V Německu i ve Velké Británii, odkud Capito pochází, se do důchodu chodí v pětašedesáti.


Volkswagen ID.3 R se sice již ukázal na neoficiálních ilustracích, ovšem jeho cesta do reality nakonec bude delší, než bylo loni naznačováno
Zdroj: Car Throttle, Auto Express
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
Americké přístavy jsou přeplněné neprodanými novými vozy, s tisícovkami aut si nikdo neví rady
12.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025Stellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
12.4.2025Mercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
12.4.2025První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
12.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva