Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW brzdí s plány na ostrý elektromobil, šéf divize zatím netuší, jak ho postavit
5.3.2020 | Petr Prokopec
Když se Volkswagen loni vrhal do velkovýroby elektrických aut, sliboval rovnou i jejich ostré verze. Po půl roce ale přišlo vystřízlivění - základní ID.3 se stále neprodává a verze R nechystá.
Loni v září Volkswagen konečně světu ukázal svůj první vlastní elektromobil postavený na platformě zasvěcené pouze alternativnímu pohonu. Němci tehdy neskrývali nadšení a rovnou avizovali, že do pěti let bude následovat ostré provedení ID.3 R. O půl roku později je ale vše jinak, neboť byť automobilka vyrobila již desítky tisíc exemplářů základního modelu, prodán nebyl jediný. A ještě nějakou dobu tomu rozhodně nebude, neboť stále nebyly vyřešeny problémy se softwarem.
Je tedy skutečně otázkou, zda se standardního Volkswagenu ID.3 dočkáme v původně oznámeném letním termínu. S oním „eRkem“ bychom ale před rokem 2025 počítat neměli rozhodně, alespoň dle slov nejvyššího šéfa sportovní divize značky, legendárního Josta Capita. Ten nově uvedl, že bude trvat ještě nějakou dobu, než plně elektrický model s písmenem R ve znaku uvidíme. Důvodem tentokráte nejsou problémy se softwarem, místo toho Němci jen hledají ten správný způsob, jak s elektromobilem pobavit publikum.
„Bude ještě chvíli trvat, než se elektrického R dočkáme, protože nejprve musíme zjistit, co to je vzrušení pramenící z výkonného elektrického auta, proto pracujeme na eR1. Je odlišné od sportovních modelů, která máme nyní, musíme jej ovšem definovat a upřímně, já to zatím nedokážu,“ uvedl Capito.
„Elektrická auta dovedou ohromit rychlostí v přímém směru, ale to samo o sobě nestačí. Působivý čas potřebný pro akceleraci z klidu na stovku zkrátka v budoucnosti nebude stačit na to, abyste měli vzrušující sportovní vůz,“ dodal šéf VW R.
Nedávno byl také představen Touareg R, který se jako první vůz divize pochlubil plug-in hybridním ústrojím. Elektrifikovaná sportovní cesta tedy v případě Volkswagenu již odstartovala, ovšem nakonec bude zdlouhavější, než loni naznačoval prodejní a marketingový šéf Jürgen Stackmann. Dle Capita se totiž v krátkodobém a střednědobém horizontu bude značka soustředit právě na párování elektromotoru se spalovacím ústrojím.
Touareg R stále může spoléhat na třílitrový šestiválec, do budoucna by ale ostré hybridy měly sázet zejména na přeplňovaný čtyřválec z rodiny EA888. Capito totiž uvádí, že tato pohonná jednotka má stále nemalý potenciál, který bude ještě nějakou chvíli čerpán. A jak dlouho? „Řeknu vám to takhle. Až půjdu do penze, stále bude naživu,“ uvedl jednašedesátiletý expert. V Německu i ve Velké Británii, odkud Capito pochází, se do důchodu chodí v pětašedesáti.
Volkswagen ID.3 R se sice již ukázal na neoficiálních ilustracích, ovšem jeho cesta do reality nakonec bude delší, než bylo loni naznačováno
Zdroj: Car Throttle, Auto Express
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva