Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Budd-e: elektrický mikrobus je venku, má 317 koní, ujede 533 km na nabití
6.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novodobý Transporter se pyšní unikátní platformou MEB, vylepšeným hlasovým a dotykovým ovládáním či netradičním úložným prostorem.
Po několika upoutávkách si dnes můžeme konečně představit nový Volkswagen Budd-e v plné parádě. Německá automobilka tento koncept, který byl odhalen na veletrhu elektroniky CES 2016 v Las Vegas, označuje jako „mikrobus pro 21. století“. Je však na první pohled patrné, že s originálním Transporterem Typ 2 nemá novinka prakticky nic společného, místo toho je profilována přesně dle soudobých zákaznických trendů. Spíše než cokoliv jiného se tak snaží vypadat jako crossover, který se jen jakoby čirou náhodou nafoukl do tvarů MPV.
Vzhled je ale vždy otázkou subjektivní, jeho hodnocení proto necháme na vás. Místo toho jen dodáme, že Budd-e je 4,6 metru dlouhý, 1,9 metru široký a 1,8 metru široký. Do vínku dostal novou platformu MEB (Modular Electric Platform), která počítá s 3,1metrovým rozvorem a byla navržena speciálně pro plug-in hybridy a elektrická vozidla. Díky tomu je podle automobilky schopná pobrat velký paket baterií, aniž by došlo k omezení prostoru pro cestující nebo ovlivnění jízdní dynamiky (věřme tomu v případě aerodynamického aspektu, nikoli toho hmotnostního).
Abychom nemluvili jen obecně, můžeme uvést, že Budd-e se pyšní bateriemi zakomponovanými do podlahy o celkové kapacitě 101 kWh. To by mělo vystačit na 533 kilometrů „bezemisního“ dojezdu, přičemž o pohon vozidla se starají dva elektromotory o celkovém výkonu 317 koní, z nichž každý má na starosti jednu nápravu. O akceleraci se Volkswagen nezmiňuje, nicméně udává, že nejvyšší rychlost byla kvůli dojezdu elektronicky omezena na 150 km/h.
Kromě toho víme, že baterie lze dobít na 80 procent kapacity během 15 minut, podrobnosti však značka rovněž nezveřejnila. Pouze dodává, že Budd-e může být využit jako externí agregát pro napájení vašeho domova, se kterým zároveň zvládá i bezdrátově komunikovat. Kromě toho dostal koncept do vínku také pokročilé hlasové ovládání, které je aktivováno pozdravem „Hello Budd-e“ a zvládá i příkazy typu „navyš trochu teplotu“.
Další finesou je ovládání za pomoci gest, kdy kupříkladu k otevření dveří postačí pouhé mávnutí rukou. Interiér je pak osazen celou řadou displejů, z nichž ty boční suplují zpětná zrcátka, zatímco skrze centrální můžete za pomoci dotykové technologie ovládat veškeré funkce vozu. Dále pak můžeme zmínit ještě speciální volant, který se nechlubí jediným vystupujícím tlačítkem, přestože je multifunkční. K ovládání jednotlivých prvků ale opět stačí jen dotyky.
Tím nám tisková zpráva končí, pročež jen můžeme dodat, že sériová verze konceptu Budd-e má dorazit někdy v příštím roce. Dá se přitom předpokládat, že 21palcová litá kola nabídne maximálně za příplatek, LEDky vpředu i vzadu ale nejspíše budou standardem. Otázkou jsou pak solární panely formující střechu nebo úložný prostor vysouvající se ze zadního nárazníku, jistotou naopak ryze konvenční verze fungující vedle zcela elektrické.






























Koncepční Volkswagen BUDD-e by měl příští rok zamířit do výroby, kromě elektrické verze nabídne značka i ryze konvenční
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha