VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5

Nový model je zatím jen zvažován. Pokud bude odklepnut, pak půjde o globální vůz hlavně s šestiválci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5

9.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový model je zatím jen zvažován. Pokud bude odklepnut, pak půjde o globální vůz hlavně s šestiválci.

Pokud se kdokoliv zadívá na nabídku Volkswagenu, pak jej asi sotva napadne, že by existoval segment trhu, na kterém se německý výrobce neprofiluje. Máme tu bezpočet hatchbacků, sedanů i kombíků, k nimž se přidávají crossovery či SUV. Opomenuti nejsou ani vyznavači sportovní jízdy, stejně jako ti, kteří touží po větru ve vlasech. Dále můžeme zmínit elektromobily, jeden pick-up či vlajkovou loď, za kterou není problém utratit i dva miliony korun. Tedy sumu, jaká rozhodně neodpovídá „lidovému vozu“.

Ve Wolfsburgu si ale přesto myslí, že i nadále existují skuliny, do kterých se automobilka může procpat. A nejsou úplně mimo realitou. Jednou takovou je segment, ve kterém operuje BMW řady 5, Mercedes třídy E a koncernové Audi A6. To by zjevně mohlo dostat bratříčka, který by se vyznačoval nižší cenou. K mání by pak rovněž byl nejen jako sedan či liftback, ale rovněž jako kombi. To by se přitom orientovalo zejména na evropský trh, zatímco méně praktická varianta by měla opanovat USA a Čínu.

Důležité ve všech případech je, aby se jednalo o globální model, jen v takovém případě by náklady byly sraženy na minimum. V takové chvíli však nastává problém s pohonnými jednotkami, neboť zatímco v Evropě je třeba lpět na nesmyslných emisních regulích, Američané pro změnu v dané kategorii jen sotva přijmou cokoliv menšího než šestiválec. V úvahu tak připadá pouze třílitrová pohonná jednotka, se kterou by dorazil výkon okolo 300 koní.

Další možností je pak dieselový agregát se stejným počtem válců, jež by produkoval přibližně 272 koní. V obou případech by přenos výkonu měla na starosti automatická převodovka, která by zásobovala buď jen přední, nebo všechna čtyři kola. Možný je ovšem také příchod hybridu, neboť kupříkladu konkurence od Toyoty právě ve Spojených státech nabízí jak tento alternativní zdroj pohonu, tak i klasické benzinové šestiválce.

S ohledem na velikost vozu i objem pohonných jednotek pak asi nepřekvapí, že základní cena novinky by měla startovat okolo 37 500 Eur (cca 1 032 000 Kč). Výroba by pak musela probíhat minimálně na dvou místech, neboť Američané i Evropané by asi sotva přijali za své vozy s nálepkou Made in China. Do hry tak možná vstoupí továrna Audi v mexickém San José Chiapa. Asijské trhy pak budou zásobovány přímo z Číny.

Taková jsou tedy základní fakta, nyní již zbývá pouze oficiální požehnání. To je však prozatím v nedohlednu, neboť celý projekt je skutečně pouze ve fázi zvažování. A pokud přitom nedojde k nějakému globálnímu kompromisu, pak se asi do vývoje dostane jen sotva. I když u Volkswagenu člověk nikdy neví.


VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 1 - VW_Phaeton_2VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 2 - VW_Phaeton_3VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 3 - VW_Phaeton_4VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 4 - VW_Phaeton_5VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 5 - VW_Phaeton_6VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 6 - VW_Phaeton_7
Volkswagen Phaeton bude i nadále vlajkovou lodí značky, mohl by však dostat menšího a levnějšího sourozence

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše