Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW chystá nové rodinné SUV, nahradí jím nemastný, neslaný německý Kodiaq
18.11.2020 | Petr Prokopec
Němci už dnes takové auto nabízejí, zájem o něj je ale malý i proto, že příliš kopíruje praktičtěji pojatou Škodu Kodiaq. A tak přijdou s něčím jiným stojícím na základech modelu Tayron.
Volkswagen s poměrně železnou pravidelností zmiňuje, že móda SUV brzy skončí. Člověk by tak mohl čekat, že německá automobilka již nebude podobnými auty zahlcovat svou nabídku, nicméně od slov k činům je ve Wolfsburgu evidentně daleko. Prakticky po každém takovém prohlášení Němci přijdou s novinkou, která, světě div se, disponuje právě zvýšenou stavbou karoserie a přizvednutým podvozkem. Vlastně by nás proto nemělo ani překvapit, že VW hodlá do „eSÚVéčkových vod“ vkročit již asi po stopadesáté.
Momentálně se mluví o tom, že Němci v roce 2024 vytáhnou nové sedmimístné SUV pro Evropu. Tato novinka by přitom byla založena na modelu Tayron, který již Volkswagen od roku 2018 nabízí v Číně. V tomto případě sice jde o vůz pouze se dvěma řadami sedadel, ovšem to ve výsledku není žádná překážka. Zvláště když tu máme platformu MQB A2, na které je postavena také Škoda Kodiaq, která sedm lidí může svézt rovněž.
Stejně tak tuto danou architekturu užívá i Tiguan Allspace, který se Kodiaqu v některých ohledech nápadně podobá (má dokonce i identický rozvor 2 791 milimetrů). Stejný úspěch na trhu ale nemá, je to takové nemasné, neslané auto. Navíc se musí do Evropy dovážet z Mexika, uniklý interní dokument, který se dostal do rukou Auto News ale ukazuje, že novinka by se tu také vyráběla. Dle stejného zdroje by sedmimístné SUV mělo vznikat přímo ve Wolfsburgu, kde mu bude vyhrazena druhá montážní linka.
Novinka nakonec vlastně ani nebude zahušťovat nabídku Volkswagenu, neboť v Evropě se počítá pouze s její výměnou za Tiguan Allspace. Zda ovšem ten zůstane nadále v zámořské nabídce, zatím není jisté. Vývojový šéf Frank Welsch nicméně uvedl, že pokud automobilka bude mít v každém segmentu až příliš mnoho modelů, nebude vydělávat peníze. Je tak možné, že na změny dojde i v Mexiku.









Volkswagen chystá sedmimístné SUV pro Evropu, které by se poněkud odtrhlo od spojitosti se Škodou Kodiaq. Novinka má stanout na základech čínského VW Tayron. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 6 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva