Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu
10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Volkswagen e-Golf slibuje dojezd 190 km, ale některé trochu zbytečné prvky výbavy napovídají, že i jeho cena bude nehorázně vysoká.
Po včerejším představení elektrického městského supermini e-up! a ranním užitkovým e-load up! přinášíme také více informací a obrázků o elektrickém Golfu. Ten by z těchto aut mohl dávat největší smysl, jenže... nedává.
Jak jsme psali před nedávnem, e-Golf nabídne elektromotor o výkonu 115 koní a 270 Nm. To by mělo stačit na zrychlení na stovku za 10,4 s a elektronicky omezenou maximálku 140 km/h. Spotřebu elektřiny by měly dále snižovat LED světla všude, kde to jen bude možné, včetně hlavních světlometů, což je u Golfu novinka. V bohaté standardní výbavě najdeme i automatickou klimatizaci, navigaci, LED denní svícení nebo vyhřívání čelního okna.
Lithium-iontové baterie o kapacitě 24,2 kWh mají e-Golfu při spotřebě 12,7 kWh/100 km stačit na dojezd 190 km. Vzhledem k tomu, že taková zásoba elektřiny odpovídá zhruba sedmi litrům nafty v nádrži Golfu TDI, ujet na ně takovou porci kilometrů pravděpodobně nebude vůbec snadné, zejména ne v městském provozu, kam jak e-Golf, tak e-up! míří především. Rozhodně zapomeňte na klimatizaci, navigaci, poslech hudby nebo třeba jen otevřená okna, která zvyšují odpor vzduchu.
K co největšímu dojezdu mají pomoct jízdní režimy Eco a Eco+. Podobně jako u e-upu, i zde budou patrně omezovat, resp. vypínat klimatizaci a znatelně snižovat výkon motoru. Dojezd pomáhá prodloužit i čtyřstupňová rekuperace energie. Při nejvyšším stupni bude kromě kol vyrábět energii a tak nabíjet baterie i samotný motor, čímž bude brzdný účinek samozřejmě největší.
Nabíjení baterie pravděpodobně potrvá lehce déle, než u e-upu, tedy něco přes 9h v případě použití standardní 230V zásuvky. Technologie kombinovaného dobíjení CCS však za pomoci stejnosměrného proudu zvládne baterii nabít na 80 % za půlhodinu, jenže to nepůjde zdaleka všude.
Zejména zmíněné vyhřívané čelní okno asi nebude úplná nezbytnost, ale budiž. Berme to jako snahu o ospravedlnění určitě nijak nízké ceny. Známa ještě není, avšak když za malý e-up! VW chce 680 tisíc Kč, kolik asi bude stát o dvě třídy výš umístěný e-Golf? Milion?
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013,, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu





Živé fotky e-Golfu z IAA 2013
Volkswagen e-Golf má mít větší dojezd než e-up!, ale vyšší bude jistě i cena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
dnesIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
včeraMechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
před 4 hodinamiZa nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
před 5 hodinamiVW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
před 7 hodinamiPeugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
před 8 hodinamiNizozemská elektrická revoluce narazila na problém, majitelé karavanů se elektromobilům ve velkém vyhýbají
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 10.05. 18:42 - řidičBOB
- Přepis auta z Německa 10.05. 18:03 - stenly11
- Onboard videa 10.05. 17:25 - Truck Daškam
- IT poradna 10.05. 14:20 - pavproch
- whitelist & blacklist 10.05. 11:08 - Stepan
- BMW Divize 10.05. 06:26 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.04. 14:31 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 10.04. 11:32 - jerry