Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 8 odhaluje techniku, v roce 2017 dorazí i s 10st. automatem
21.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Osmá generace dostane krom nové převodovky také dieselové bi-turbo. A více bude i alternativních verzí.
O nové generaci Volkswagenu Golf se mluvilo již několikráte, přičemž podle posledních zpráv byl příchod naplánován na rok 2018. Německý koncern ale myslí kratší životní cykly svých modelů smrtelně vážně, a tak osmá inkarnace nejprodávanějšího auta oslaví svou premiéru ještě o rok dříve. V tom příštím máme pro změnu očekávat facelift generace sedmé, ten však bude jen drobný. Osmička ve srovnání s tím přinese více evoluce, ovšem hlavně pod kapotou. Jak totiž naznačují nové neoficiální ilustrace, vzhled se opětovně bude měnit jen v detailech.
Začít můžeme prohlášením, že nový Golf bude výkonnější, úspornější a hlavně propracovanější v rámci konektivity. Udržet se tak má na špici třídy, k čemuž mu pomůže také lepší technika. V tomto směru se přitom hodně očekává od desetistupňového automatu DSG, který by měl být první převodovkou svého typu na světě. Vycházet má přitom ze stávající šestirychlostní skříně s mokrými spojkami, která bude zachována pro méně výkonné verze.
Desetistupňový automat by oproti tomu měl být spojen pouze s vrcholnými variantami, tedy s modely GTI, GTD a R. Přenést přitom zvládne až 550 Nm točivého momentu, pročež nebude problémem jeho spárování s novým dvoulitrovým dieselem BiTDI. To se objeví pod kapotou Golfu GTD, aktuálně však není potvrzený výkon. Dříve se sice spekulovalo o 220 až 230 koních, zmíněné bi-turbo jich však dokáže vygenerovat až 272.
Pokud by německá novinka dostala do vínku až takový výkon, pak rozhodně mezi dieselovými hatchbacky nenajde přemožitele. A snažit se v tu chvíli budou muset i rivalové s benzinovým motorem, neboť stovku by takový model mohl pokořit za méně než 6 sekund. Počítat by přitom - i díky oné převodovce - mohl s papírovým průměrem okolo 5 l/100 km, čímž by asi nalákal i řadu lidí, jimž diesel aktuálně nevoní.
Zda se ovšem taková spekulace potvrdí či vyvrátí, to je prozatím ve hvězdách. My se proto raději přesuneme k „zelené“ technice, která opětovně nebude pod kapotou Volkswagenu Golf chybět. Plně elektrická verze má přitom dorazit s dojezdem navýšeným o nějakých 25 procent, mimo to ovšem značka hodlá rozšířit také řady hybridních modelů.
Snahy se přitom soustředí hlavně na představení tzv. mild-hybridů, kdy elektromotor slouží hlavně jako pomocná ruka pro spalovací agregát. U něj tak může dojít ke snížení objemu, což se pozitivně projeví na spotřebě i emisích - i když více asi v laboratořích než v reálném prostředí. Tímto nešvarem jsme se ovšem zabývali již mnohokrát.
To je v rámci nových informací vše, na další várku ale rozhodně nebudeme čekat dlouho. Dá se totiž očekávat, že německá automobilka bude chtít mít okolo svého nejzásadnějšího modelu stále živo.


Nové neoficiální ilustrace naznačují jen evoluční vzhled osmé generace Volkswagenu Golf. Pod kapotou však dorazí revoluční technika
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejnovější články
Dosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
včeraReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraIkona VW mezi SUV po 23 letech skutečně končí, navíc nedůstojně, z avizované náhrady se člověk musí chytat za hlavu
včeraFrancouzský drtič německých lidových silničních stíhačů je k mání sotva jetý po 1. majiteli ročník 1940, je to sen svého druhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva