Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTD 2013 má též českou cenu, nižší než v Německu a stejnou jako u GTI
31.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Český importér se asi rozhodl zatopit dealerům Volkswagenu z německého pohraničí. I v případě Golfu GTD hodlá stejné auto nabízet podstatně levněji.
Dá se říci, že VW Golf je u nás v poslední době častým hostem. Jen v pár uplynulých měsících jsme vykoušeli Golf VII 1,4 TSI a srovnali jej s Octavií a i30, došlo i na test varianty 1,6 TDI a loni jsme protáhli také ostrý Golf R, to abychom nezůstávali příliš u země. Letošní rok ale patří trochu jiným modelům, neboť na letošním ženevském autosalonu se německý matador prezentoval hlavně skrze ostřejší, ale ne úplně ostrá provedení GTI a GTD.
Jak už má celý koncern VW tak nějak ve zvyku, německé ceny obou novinek byly zveřejněny okamžitě při představení a pohybovaly se v přepočtu okolo 730 tisíc Kč. To není zrovna skromná cena na hot hatch tohoto druhu, a tak místní zastoupení VW přispěchalo krátce po premiéře GTI s tím, že vůz bude v českých luzích o 100 tisíc levnější. Teprve teď ale reálně začíná s jeho prodejem, a tak můžeme přidat i ceny dalších provedení a doplnit také cenu provedení GTD.
Ceník, který Volkswagen uzavírá konstatováním o jeho platnosti od 1.4.2013 (snad tedy nejde o žert...) hovoří znovu o základní ceně nového GTI s dvoulitrovým TSI o výkonu 220 koní ve výši 613 900 Kč. Za 10 továrních koní navíc (GTI Performance s 230 koňmi) připlatíte 26 tisíc Kč, k oběma provedením pak můžete mít automat DSG za tučných 60 tisíc Kč. Pokud tedy nemáte obě ruce levé, bude levnější řadit si samostatně, navíc si jízdu více užijete.
Verze GTD je poháněna citelně skromnějším dvoulitrovým TDI se 184 koňmi, v dnešní době ale nepřekvapí, že si za něj automobilka nechá zaplatit stejně jako za GTI, tedy 613 900 Kč. Příplatek za automat činí vzhledem k ceně vozu opět mimořádně sebevědomých 60 tisíc Kč. Zajímavé rozhodně je, že obě auta mají o tolik nižší cenu než v Německu - na místě tamních dealerů bychom se asi ve Wolfsburgu ptali: „Warum?”
Pokud byste snad mezi oběma verzemi váhali, sluší se dodat, že nové GTI zrychluje z 0 na 100 km/h podle zvolené verze za 6,5 resp. 6,4 sekundy a rozjede se až na 247 km/h přirozené nebo 250 km/h elektronicky omezené maximální rychlosti. GTD je na tom hůře, když stovku zdolává za 7,5 sekundy a rozjede se na 230 km/h, dohání to ale normovanou spotřebou - 4,2 je prý ta správná šifra pro rozpohybovaní GTD v kombinovaném provozu, pro GTI budete potřebovat 6,0 litru benzinu. Realita bude jistě značně odlišná, rozdíl 1,5 až 2 litry ve spotřebě mezi oběma motory by ale podle našich zkušeností v méně výkonnými provedeními obou jednotek měl zůstat zachován i při dravější jízdě.
Co do výbavy na tom obě GT nejsou špatně - ve standardu najdete mj. 17" kola z lehkých slitin, automatickou klimatizaci, tempomat, dešťový senzor, sportovní sedadla nebo zadní světla s LED - záplavu extra-prvků ale nečekejte. Třeba i za pouhé bi-xenony s LED pro denní svícení musíte připlácet (32 500 Kč) a více nebo méně vhodných prvků (parkovací asistent, metalíza nebo lepší audio) se najde v nabídce příplatků více. To už ale můžete sami prozkoumat s pomocí kompletního českého ceníku obou modelů (PDF, 186 kB).
Předpokládáme, že až touto dobou začne VW na sedmičkové Golfy GTI i GTD přijímat objednávky, takže první zákazníci by se svých aut mohli dočkat někdy v průběhu letních měsíců. To vám ale nejpřesněji řekne váš dealer.





Nové Golfy GTD a GTI definitivně dorazily na český trh. Stojí do koruny stejně, s totožnou výbavou, ale výrazně rozdílnou technikou a dynamikou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 3 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 4 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 6 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub