Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTE Sport je 400koňový hybrid, stovku zvládne za 4,3 s
14.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Překvapení pro Wörthersee dostalo do přeplňovanou jedna-šestku a elektromotory. Výrazně překopána byla i karoserie a interiér.
Již jsme si mysleli, že k letošnímu srazu GTI Meeting se vrátíme maximálně s kompletní sadou živých fotografií. Volkswagen ovšem neodhalil veškeré novinky hned první den, ale skutečné eso si schoval až na ten druhý. Nyní ale vnadné modelky strhly bílou krycí plachtu, pročež si můžeme s velkou pompou představit překvapivý koncept Golf GTE Sport. Jak přitom napovídá samotný název, čest máme s hybridním modelem, který se spíše než na spotřebu hodlá zaměřit na sportování.
To samozřejmě neznamená, že by německá automobilka neopomněla v tiskové zprávě zmínit minimální žíznivost, která je alternativnímu ústrojí vlastní. Než se ovšem dostaneme k hodnotě, se kterou může novinka počítat maximálně v hermeticky uzavřené laboratoři, mrkneme se hnacímu ústrojí pořádně na zoubek. Začít přitom můžeme u 1,6litrového přeplňovaného čtyřválec, který má základy v agregátu Volkswagenu Polo R WRC.
Ve srovnání s menším hatchbackem byl ovšem výkon toho většího patřičně naroubován. Na přední kola tak míří 299 koní a 400 Nm točivého momentu, což je již sama o sobě působivý výkon. V tomto případě je ovšem umocněn ještě dvojicí elektromotorů, kdy ten první vpředu, který je součástí šestistupňového automatu, dává k dobru 115 koní a 330 Nm.
Druhý elektrický agregát usazený vzadu a roztáčející zadní kola pro změnu produkuje 115 koní a 270 Nm. Celkově tak souprava produkuje 400 koní a 670 Nm, což německému hatchbacku umožňuje zrychlit z klidu na stovku za 4,3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 280 km/h, zatímco ona proklamovaná spotřeba byla vypočítána na 2 l/100 km.
Jak jsme uvedli výše, k této hodnotě se koncept v reálném světě rozhodně nedostane, posoudit reálnost dojezdu 50 kilometrů čistě na elektřinu je s aktuálně dostupnými informacemi obtížné. Tím nám ovšem data o hybridním ústrojí víceméně končí, zmínit můžeme již jen přítomnost lithium-iontových baterií. O jejich kapacitě či době, která je potřebná k dobití, však již tisková zpráva mlčí.
Čím ovšem posloužit můžeme, to jsou další fakta spojená s akcelerací. Metu 50 km/h tak Golf GTE Sport zvládne za 1,8 s, na 130 km/h se rozjede za 6,5 sekundy a dvoustovku máte na tachometru za 15,9 s. Pokaždé jsou přitom do hry zapojeny všechny tři agregáty, hodnoty spojené pouze s „bezemisní“ akcelerací jsou však již opětovně tajemstvím.
Od mechaniky se tak můžeme přesunout ke karoserii, která standardní Golf připomíná snad jen vzdáleně siluetou. Je však nižší a širší, přičemž na její stavbu značka použila uhlíková vlákna. Máme tu také vzhůru výklopnou dvojici dveří nebo 20palcová kola osazená 235 milimetrů širokými pneumatikami vpředu a 275milimetrovými kousky vzadu.
Uvnitř najdeme prostor řidiče oddělený od spolujezdce karbonovou konzolí, dvojici sedadel či volant připomínající spíše joystick než klasické kormidlo. Součástí sloupku řízení jsou rovněž pádla řazení, povšimnout si můžeme i třídílného digitálního displeje, který je poskládán v řadě za sebou. Tím nám ovšem veškeré informace končí, na výrobu lze rovnou zapomenout.


























































VW Golf GTE Sport živě u Würthersee
VW Golf GTE Sport vypadá působivě, stovku zvládne díky výkonu 400 koní již za 4,3 sekundy. Do sériové výroby se ovšem těžko podívá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
před 9 hodinamiMercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
před 11 hodinamiŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
včeraDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
včeraRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.09. 17:34 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.09. 17:01 - Předseda
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.08. 14:55 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.08. 14:35 - pavproch