Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Cabriolet 2016: poslední přežívající šestka žije dál
12.12.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I když se už otevřeně mluví o tom, kdy Volkswagen přijde s osmou generací Golfu, kabriolet této řady dále přežívá s technikou jeho šesté iterace.
Už v příštím roce má Volkswagen představit Golf, kterému bude říkat nový a osmý. Co na tom, že to bude spíše rozsáhlý facelift, do našich pamětí se už jednou pro vždy vryje coby Golf VIII podobně, jako to udělal Golf VI (mocně faceliftovaná „pětka”) nebo Passat B7 (mocně faceliftovaná „šestka”). Za těchto okolností by bylo trochu překvapivé, kdyby i na sklonku roku 2015 Němci uvedli na trh inovované provedení otevřené verze Cabriolet, která bude dále stát pouze na základech šesté, tedy de facto páté generace Golfu. Jenže přesně to se stalo.
Pravděpodobně omezený zájem o kompaktní kabriolet způsobuje, že automobilka místo vývoje nové generace preferuje retušování té přežívající, jakkoli formálně vzato nejde o zrovna starý model a kabriolety o generaci zpátky mají u Němců jistou tradici. Volkswagen totiž pro modelový rok 2016 změnil asi tolik detailů, kolik kdysi ve Škodě na Favoritu, jasně viditelný je ale málokterý. A tak se VW ani neobtěžoval s tím je nafotit a uvolnil přesně 1 (jeden) oficiální snímek. A byl v tomto směru tak důkladný, že přesně tu samou fotku šíří ve všech materiálech spojených s prezentací Cabrioletu 2016 i směrem k zákazníkům.
Řekněme, že z toho všeho čiší, že tento model není pro automobilku zrovna nejdůležitější, my na něj ale chceme být hodní, a tak jsme se rozhodli mu věnovat mu standardní článek. V případě vizuálních novinek je to ale vážně protřelý rutinér hry „najděte pět rozdílů”, protože vidět jich věru mnoho není. Podržíme-li se tiskové zprávy VW, pak jde o „exkluzivní inovace” spočívající v úpravě masky chladiče a její výplně, přepracovaných náraznících, bočních prazích a také upraveném náznaku zadního difuzoru. Aby toho nebylo málo, jsou tu i červeně lakované třmeny brzdy skryté za novými 17- resp. 18palcovými koly Brooklyn resp. Austin.
Další novinky už nejsou povinné, připlatit si ale můžete za nový zadní spojler nebo červenou plátěnou střechu. A změnila se také kabina, tady ale na tiskovou zprávu musíme spoléhat zcela. Uvnitř tedy má být nový multifunkční volant s koženým obšitím a stejně vyparáděný volič řazení, vše s (na GTI) celkem obvyklým červeným obšitím.
O voliči nemluvíme náhodou, neboť kombinace slov Golf, GTI a Cabriolet si nerozumí s jinou než automatickou převodovkou DSG. V Německu tedy už nyní můžete objednávat tento vůz za cenu od 37 075 Eur (skoro přesně 1 milion Kč), za něž dostanete výlučně vůz poháněný dvoulitrovým motorem TSI naladěným na 162 kW (220 koní) s předním pohonem a automatem, který stovku pokoří za 6,9 sekundy. Pokud byste tedy už jste plní myšlenek na příští léto s vidinou podobných zážitků, víte, kde začít...

Toto je zatím jediná uvolněná fotka Golfu GTI Cabriolet 2016
Oproti dosavadnímu provedení mnoho rozdílů opravdu nezaznamenáte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Devastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před hodinouSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
před 3 hodinamiMajitel krutě poznal úskalí aukčního prodeje bez rezervní ceny, jeho milované auto mu někdo vyfoukl za drobné
před 4 hodinamiPorsche stále chystá elektrické nástupce svých menších sporťáků, i když prodeje jasně ukazují, že je skoro nikdo nechce
před 6 hodinamiČíňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva