VW Golf R 400: super Golf je tu, stovku dá za 3,9 s, jede 282 km/h

Na pekingský autosalon přiveze Volkswagen koncepční hatchback s výkonem 400 koní. Jeho hmotnost díky karbonu klesla na 1 400 kg.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf R 400: super Golf je tu, stovku dá za 3,9 s, jede 282 km/h

17.4.2014 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

VW Golf R 400: super Golf je tu, stovku dá za 3,9 s, jede 282 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na pekingský autosalon přiveze Volkswagen koncepční hatchback s výkonem 400 koní. Jeho hmotnost díky karbonu klesla na 1 400 kg.

Tip: Přečtěte si již kompletní představení Golfu R 400, v některých podstatných detailech je skutečný vůz nakonec odlišný. Auto má nakonec třeba manuální šestistupňovou převodovku, i když sám VW zmiňuje v tiskových materiálech automat DSG...

Někdy na počátku letošního roku se začalo mluvit o přibroušeném Volkswagenu Golf R, který by kromě vyššího výkonu přinesl také nižší hmotnost. Nyní se přitom ukazuje, že na každém šprochu je skutečně trochu pravdy, neboť německá automobilka na autosalon v Pekingu přiveze ještě ostřejší verzi standardního eRka. Její výkony původní předpoklady výrazně převyšují - z dvoulitrového čtyřválce na všechna čtyři kola nezamíří předpokládaných 320 koní, ale rovné čtyři stovky. Logicky vyšší je pak i točivý moment až 450 Nm.

S touto silou, automatickou převodovkou DSG a elektro-mechanickou vícelamelovou spojkou Haldex pak Golf R 400 zvládne stovku za 3,9 sekundy, čímž standardní provedení poráží o sekundu. Nejvyšší rychlost přitom narostla na 282 km/h, díky čemuž zde máme suverénně nejrychlejší Golf všech dob. Smutným faktem ovšem je, že se jedná pouze o koncept, jehož cesta do sériové výroby je alespoň podle momentálního prohlášení Volkswagenu přinejmenším nepravděpodobná.

Opak by si ovšem podle nás Golf R 400 zasloužil nejen kvůli navýšenému výkonu, ale také díky snížené hmotnosti. Přestože totiž vůz dostane obří litá kola usazená v klenutých blatnících a dodatečný bodykit, celá řada panelů včetně celé střechy je vyrobena z karbonových vláken. Mimo to pak byl patřičně okleštěn interiér, díky čemuž by se ručičky vah měly zastavit na hodnotě cca 1 400 kg. Přesný údaj však Volkswagen zveřejní až v Pekingu.

Stejně tak si musíme počkat i na reálné fotky, ať již oficiální photoshopové nebo živé. Aktuálně je totiž k dispozici jen několik ilustrací, na nichž je kromě výše zmíněného patrná také speciální stříbrná barva s kontrastujícími žlutými pruhy. Uvnitř nás pak mají čekat závodní sedadla či kontrastní švy, k jejich odhalení ale dojde až v následujících dnech či hodinách.


VW Golf R 400: super Golf je tu, stovku dá za 3,9 s, jede 282 km/h - 1 - VW Golf R 400 preview 01VW Golf R 400: super Golf je tu, stovku dá za 3,9 s, jede 282 km/h - 2 - VW Golf R 400 preview 02VW Golf R 400: super Golf je tu, stovku dá za 3,9 s, jede 282 km/h - 3 - VW Golf R 400 preview 03
Koncepční VW Golf R 400 se prozatím ukázal jen na oficiálních ilustracích. Naživo ovšem bude debutovat již za pár dní na autosalonu v Pekingu

Petr Prokopec

Diskuze 8 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.