Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R Cabriolet 2013 odhalen, jen jako předokolka s 265 koňmi
7.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Wolfsburgská novinka byla představena dříve než stačila „vytát” z ledové kostky. Technikou má nakonec blíže k Sciroccu R než ke Golfu R hatchback.
Ještě ráno jsme si mysleli, že jsme se chytli do pastí Volkswagenu. Nyní se ovšem zdá, že se do vlastních želez připletla i samotná automobilka. Ačkoliv speciální webová prezentace aktuálně ukazuje, že nový Golf VI R Cabriolet (ano, opravdu je to od základu až po střechu šestá generace Golfu v provedení Cabrio) bude odhalen až za čtyři dny, oficiální informace i fotografie jsou k dispozici již nyní. Přičemž dokazují, že wolfsburgská novinka bude pomalejší, než jsme čekali.
Důvody můžeme hledat v motorovém prostoru. Jak se dalo očekávat, o pohon se i nadále stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA113. Naladěn je ale „jen“ na 265 koní a 350 Nm točivého momentu, což čtyřmístnému otevřenému vozu stačí na akceleraci za 6,4 sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h. Za námi otestovaným hatchbackem, který na všechna čtyři kola přenáší 271 koní, tak kabriolet zaostává takřka o sekundu.
Pokud vám přitom technické parametry něco říkají, pak je vaše tušení správné. Obdobnou konfiguraci totiž Volkswagen použil také u modelu Scirocco R. Stejně jako toto kupé (nebo něco na ten způsob...) má pak nový kabriolet pohon předních kol (pomáhá mu elektronický „samosvorný diferenciál” XDS, rozumějte přibrzďování kol), neboť na pohon zadní osy prý nezbylo místo kvůli už tak omezenému zavazadlovému prostoru a krytu pro střechu. Hatchbacku pak neodpovídá ani výběr převodovek, neboť tisková zpráva hovoří pouze o šestistupňovém DSG.
Vizuální stránka vozu však již odpovídá původnímu zadání. To znamená 18palcová litá kola Talladega (devatenáctky s pneumatikami o šířce 235 mm jsou za příplatek), o 25 mm snížený a přitvrzený podvozek, sportovnější nárazníky, hlasitější výfuk, bi-xenony nebo sportovní sedadla a tříramenný volant, karbonové dekory a hliníkovou sadu pedálů. Kromě toho pak standardní výbava zahrnuje audio systém RCD 310 nebo klimatizaci Climatronic.
Ceny v sousedním Německu startují na částce 43 325 Eur (cca 1 083 000 Kč), což oproti výkonnějšímu a rychlejšímu hatchbacku představuje nárůst o nějakých sto tisíc korun. Do prodeje by se pak nový VW Golf R Cabriolet měl dostat krátce po výstavní premiéře na ženevském autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.






Nový VW Golf R Cabriolet je pozoruhodným wolfsburgským mixem. Po stránce vizuální odkazuje na hatchback s pohonem všech kol, mechanicky ale odpovídá Volkswagenu Scirocco R s pohonem přední osy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera