VW Golf VII R se zatím nekoná, do ledu byl zamražen „jen” Golf VI R Cabrio

Ostrou novinkou z Wolfsburgu, kvůli které i ledy tají, je nakonec již známý kabriolet postavený na platformě PQ35. Může přesto překvapit?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Golf VII R se zatím nekoná, do ledu byl zamražen „jen” Golf VI R Cabrio

7.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Golf VII R se zatím nekoná, do ledu byl zamražen „jen” Golf VI R Cabrio

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ostrou novinkou z Wolfsburgu, kvůli které i ledy tají, je nakonec již známý kabriolet postavený na platformě PQ35. Může přesto překvapit?

Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. A že ta písnička byla opravdu hezká. První sloka v sobě totiž zahrnovala slova jako Volkswagen, Golf i R a když se v tu samo chvíli začal pět refrén o 290 koních hýbajících s 1 350 kilogramy sedmé generace „Géčka”, byli jsme skoro u vytržení. Jenže tenhle song jsme si vysnili sami.

Německá automobilka sice v tu dobu představila webové stránky, které lákaly na odhalení nového Golfu R, že by ale šlo o jeho sedmou generaci nikdy neřekla. A jak se nyní ukázalo, nic takového ani neměla na mysli - z ledové kostky totiž zmizela její horní část a ukázala chybějící střechu a část předních světel. Je to zkrátka už dobře známý Golf VI R Cabrio a Volkswagen tak jakékoli překvapení jen předstírá. Na druhou stranu je ale třeba říci, že jsme se chytili do vlastní pasti - nedávalo by ani moc velký smysl, kdyby bylo nové eRko představeno tak brzy po standardním provedení, navíc v době, kdy ještě není na trhu ani provedení GTI. I u verze R tedy mohlo jít jen o koncept, ale přesto, tohle nás mohlo napadnout dříve.

A co tedy můžeme očekávat? Vyjma dříve poznaného designu je to i technika, kterou jsme loni otestovali v hatchbacku. Volkswagen v tomto ohledu sice oficiálně nic nepotvrdil, výchozí platforma PQ35 ale vcelku jasně určuje meze možností. Překvapení nás může čekat leda v motorovém prostoru - ačkoliv šestkový Golf R s pevnou střechou používá přeplňovaný dvoulitr EA113, jeho otevřený příbuzný by teoreticky mohl dostat i novější verzi EA888, to pokud by VW chtěl mermomocí dokázat, že jen nerecykluje starší techniku.

Tato varianta se ale zdá být méně pravděpodobnou, čímž můžeme počítat s výkonem 271 koní, sprintem z klidu na stovku kolem šesti sekund a nejvyšší rychlostí 250 km/h. Standardem pak samozřejmě bude pohon všech kol, na výběr ovšem bude šestistupňový manuál nebo automat DSG. Vše samozřejmě budeme mít potvrzené za nějaké čtyři dny a šest hodin, které k úplnému roztátí ledové kostky ještě zbývají.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


VW Golf VII R se zatím nekoná, do ledu byl zamražen „jen” Golf VI R Cabrio - 1 - VW Golf R Cabriolet v ledu
Do ledové kostky byl zmražen VW Golf R Cabriolet šesté generace, na sedmičku si budeme muset ještě počkat

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše