Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf VII R 2013: nové „Erko“ má nabídnout 290 koní a 1 350 kilogramů (doplněno)
28.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka kopíruje strategii Golfu GTI, do prodeje tak dorazí ve dvojím výkonnostním provedení. To silnější dá stovku za 5 sekund.
Doplněno 17:00 Německá automobilka na svém webu pro koncové zákazníky zveřejnila i oficiální náznak věcí budoucích. Z nového Volkswagenu Golf R však příliš neuvidíte, neboť vůz v souladu s aktuálním počasím zamrzl v obřím ledovém kvádru. Ledy by ovšem měly povolit 11. února, kdy se novinka z Wolfsburgu ukáže v plné kráse. Veřejný debut je pak přislíben na ženevský autosalon, přičemž do prodeje by se nejvýkonnější sériový Golf měl dostat nejpozději na počátku příštího roku za cenu okolo 38 000 Eur (cca 950 000 Kč).
Volkswagen rovněž potvrdil, že výkon opravdu dosáhne 290 koní, přičemž veškerá síla zamíří na všechna čtyři kola. V případě sedmistupňového automatu lze počítat s akcelerací z klidu na stovku za 5,3 sekundy a nejvyšší rychlostí 250 km/h, údaje pro šestistupňový manuál jsou prozatím neznámé. Mimo to máme očekávat mnohem agresivnější stylizaci než u předchůdce, kterou doplní masivnější brzdy a snížený podvozek. Více nejpozději za 14 dnů...
Není tomu tak dávno, co jsme představili nový VW Golf R Cabriolet. Ten však kupodivu nevychází ze sedmé generace, nýbrž z té předchozí, šesté. Stejně jako uzavřený model přitom dostane pohon všech kol, automatickou převodovku DSG a dvoulitrový přeplňovaný motor, jehož 270 koní vozu dopomáhá ke zrychlení z klidu na stovku pod šest sekund. To rozhodně nezní špatně. Tedy nám, samotný Volkswagen má ale očividně s danými čísly trochu problém. V případě sedmé generace tak Golf R má nabídnout až 290 koní, navíc v kombinaci s hmotností sníženou na 1 350 kg.
Zachován přitom i nadále zůstane pohon všech kol, Volkswagen ovšem v rámci diety těží především z opatření aplikovaných již na standardní model. S úsporou 100 kilogramů, která je vyhrazena nejslabší pohonné jednotce, sice počítat nemůžete, oproti šestkovému Golfu R by ale novinka měla shodit 70 kilo. S vyšším výkonem tak snadno zvládne akcelerovat na stovku za nějakých 5 s.
Tato síla by ovšem měla dorazit s paketem Performance Package. Standardně má VW Golf R produkovat „jen“ 280 koní, čímž kopíruje strategii modelu GTI. I ten totiž v základu dostane nižší výkon, než jaký bude k dispozici ve spojení se sportovním balíčkem (220 versus 230 koní).
Volkswagen prozatím neudává, kdy přesně novinka dorazí, nejpravděpodobnější je ovšem autosalon ve Frankfurtu. V prodeji by se tak nový Golf R mohl objevit do konce roku, tedy 12 měsíců po Audi S3, které sdílí stejný základ, jen v rámci hierarchie nabízí výkon vyšší o 10 koní (čili 300 k).

Prozatím první fotografie nového Volkswagenu Golf R naznačuje pouze siluetu zamrzlou v ledu. Tát začne 11. února
Aktuální VW Golf R nabízí 270 koní a 1 420 kg, nová generace by však měla dorazit s vyšší silou a nižší hmotností
Zdroj: Autoblog Netherlands
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 8 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 9 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 11 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva