Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf SUV dorazí v roce 2017, v plánu je i kupé a ostrá verze R
27.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německou automobilku sice čeká utahování opasků, Golfu SUV se ale zřejmě netýká. Novinka tak dorazí i se dvěma rozvory v několika hybridních verzích.
Kauza Dieselgate neuškodila pouze kreditu Volkswagenu, ale zároveň bude velkou hrozbou pro firemní kasu. Německá automobilka sice již odložila stranou 6,5 miliardy Eur (cca 176 miliard korun), nicméně analytici i vedení společnosti již naznačují, že finální účet za používání „odpojovacího zařízení” u vybraných dieselových motorů bude daleko vyšší. Z toho důvodu již bylo naznačeno, že rozpočet koncernu se dočká nemalých škrtů a prakticky veškeré projekty, které nejsou považovány za klíčové, budou pozdrženy či pozastaveny.
Je však otázkou, co přesně si představit pod pojmem „klíčové“. Hned dva kandidáti na odstřel, tedy Bugatti Chiron a VW Phaeton, mají i nadále zelenou. Volkswagen tak dost možná jen klame tělem před úřady, aby dosáhl nižší pokuty. A nebo má již oba projekty dotažené do takové míry, že tím nejlevnějším řešením je nyní jejich dotažení do konce. Ať je ovšem skutečnost jakákoliv, budoucí nejrychlejší auto planety a třetí generace nelidového vozu nejsou předmětem dnešního článku.
Místo zmiňované dvojice se budeme soustředit na Golf SUV, který by se podle nových informací měl objevit v roce 2017. Díky tomu jej stoprocentně můžeme považovat za projekt, který je teprve ve fázi vývoje. Značka jej ale oprávněně (s ohledem na stávající nákupní trendy) považuje za klíčový, pročež k jeho zrušení nedošlo. A nejspíše nebude ani okleštěn, neboť zhruba dva roky po příchodu standardního provedení má dorazit stylovější varianta kupé.
Oba modely budou založeny na stávající verzi modulární platformy MQB, kterou budou sdílet se základním Volkswagenem Golf. Po stránce stylové však již budou odpovídat modernizaci, která je naplánována na příští rok. Samotný vzhled karoserie se navíc bude blížit spíše kombíku než třeba modelu Tiguan, pročež by nás neměla překvapit ani korespondující cenová politika. Oproti Golfu Variant bude totiž SUV dražší jen o zhruba 50 000 Kč.
Vyjma zmiňované stylové varianty počítá Volkswagen se standardním a prodlouženým rozvorem, přičemž delší provedení bude nejspíše k mání pouze ve Spojených státech a Číně, kam by pro změnu neměl dorazit základní Tiguan. Oproti tomuto modelu pak nebude Golf SUV vybaven elektronickými off-roadovými berličkami, na jízdu v terénu se tedy vyzbrojí jen vyšší světlou výškou, ochrannými plastovými lemy a u některých verzí také pohonem 4x4.
Dále mohou zákazníci počítat s přepracovanými pružinami, adaptivním podvozkem, pozměněnou charakteristikou systémů ABS a ESP či kontrolou sjezdu svahu. Kupé navíc dorazí s mohutnějšími litými koly a nízkoprofilovými pneumatikami, s nimiž si bude moci troufnout maximálně na polní cestu. Zvláště když má dostat do vínku i tužší zavěšení, které má umocnit jízdní dynamiku na zpevněném asfaltu.
Ve hře je přitom varianta R, se kterou by dorazil přeplňovaný dvoulitr naladěný na 300 koní. Zda ovšem nakonec takové provedení skutečně dorazí, to již nejspíše bude záviset na utahujícím se opasku okolo firemního rozpočtu. S hybridními verzemi ovšem počítat můžeme stoprocentně. Ty nejslabší by se měly soustředit pouze na technologii startéru/generátoru, se kterou dorazí lithium-iontové baterie a zhruba 20 extra koní.
Silnější modely by již mohly disponovat dvojnásobným výkonem (ovšem stejným systémem rekuperujícím brzdnou a kinetickou energii), se kterou by měly zvládat automatický „bezemisní“ parking. Chybět ovšem nebude ani klasický plug-in hybrid, speciálně pro Čínu by mohlo dorazit plně elektrické provedení. Evropa by se pak pro změnu dočkala varianty CNG, s níž jsou spojeny nižší náklady a přesto výrazné snížení emisí CO2.
Dále Volkswagen pracuje na technologii variabilního přeplňování, kdy první fázi bude mít na starosti elektricky řízený kompresor a výfukové plyny převezmou hnací roli až ve vyšších otáčkách. Zatím však není jisté, zda tento systém bude k dispozici již za nějaké dva roky. Jasné ovšem je, že stejně jako facelift Volkswagenu Golf se i SUV nechá uvnitř ovlivnit konceptem R-Touch a prakticky eliminuje veškerá zbytečná tlačítka.
Pro výše položené úrovně výbavy bude navíc k dispozici digitální přístrojový štít či ještě větší konektivita s mobilními telefony za pomoci celé řady speciálních aplikací. Víceméně již standardní připojení k internetu by navíc mělo přinést zcela nový software, který se bude aktualizovat automaticky na dálku bez nutnosti návštěvy servisu. Pokud tedy bude Volkswagen znovu nachytán při podvádění, nebude již následná svolávací akce takovou zatěžkávací zkouškou firemní pokladny.






















Chystaný Golf SUV vzejde i z konceptu T-Roc, což jen potvrzuje informace, že blíže bude mít ke standardnímu modelu než třeba k takovému Volkswagenu Tiguan
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
