Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf TwinDrive BlueMotion 2014: hybrid jde do série, jezdit chce za 1,5 litru
8.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídka Volkwagenu Golf se brzy dočká dalšího úsporné provedení. To kromě nereálné spotřeby slibuje i elektrický dojezd 50 kilometrů.
O hybridizaci Volkswagenu Golf bylo sepsána už spousta článků, však německá automobilka započala s vývojem tohoto řešení již před rokem 2008. Jakýsi vrchol této evoluce, „nabíjecí hybrid” TwinDrive Bluemotion, jsme vám pak ve formě konceptu poprvé představili asi před půl rokem. Ať už jsme ale v minulosti probírali v souvislosti s hybridními Golfy cokoli, na světlo světa se vždy dostalo maximálně pár testovacích exemplářů, koupit si takový vůz nikdy nešlo. V brzké době by ovšem právě plug-in hybrid měl zamířit do sériové výroby, přičemž podle dostupných zdrojů by jeho cena měla činit přibližně 36 000 Eur (cca 936 000 Kč).
To samozřejmě Golf TwinDrive BlueMotion staví nad sportovní verzi GTI, což je poměrně sebevědomý krok. Volkswagen ostatně ani s modelem XL1 nezamířil nízko, díky čemuž lze o smyslu jeho názvu (v předkladu lidový vůz, kdyby snad někdo nevěděl...) opravdu pochybovat. To je však téma k jinému rozhovoru, proto se nyní zaměřme na produkční hybridní ústrojí.
To tvoří elektromotor o výkonu 102 koní, se kterým je spárována benzinová pohonná jednotka 1,4 TSI o výkonu 150 koní. Celkově tak soustava produkuje 204 koní a 350 Nm točivého momentu, což by vozu mělo stačit na dosažení nejvyšší rychlosti 210 km/h a akceleraci z klidu na stovku za 7,6 sekundy. Samozřejmě ovšem jen při zapojení obou agregátů.
Jakmile budete využívat pouze elektromotor, mělo by maximální tempo klesnout na 130 km/h, zatímco dojezd je bude činit 50 km. V případě normované spotřeby pak máme počítat s 1,5 l/100 km, což je opravdu nereálná hodnota, ke které se nedostanete ani po vypuštění jakýchkoliv řidičských ambicí. Na zkreslování reality jsme ale v případě nabíjecích hybridů všeho druhu snad už i zvyklí.
Na veškeré další parametry si budeme muset počkat do zahájení prodeje, již nyní se ovšem dá předpokládat přibližně sedmihodinová doba dobíjení baterií ze standardní zásuvky. Při využití vyššího napětí by pak tento čas měl klesnout na nějakých 30 minut, v takové chvíli však dostanete jen 80 procent kapacity baterií.



VW Golf TwinDrive BlueMotion se profiluje nereálně nízkou spotřebou, specifický je ale nakonec i jeho vzhled
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
před 7 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nejnovější články
Německý profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 4 hodinamiNejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
před 6 hodinamiDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
před 7 hodinamiNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
před 8 hodinamiToyota nečekaně ukázala novou Corollu. Je tak jiná, že budete mít problém si ji spojit s jejím jménem
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.14. 16:58 - 911T
- BMW Divize 10.14. 16:37 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.14. 16:15 - stenly11
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch