Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf TwinDrive BlueMotion 2014: hybrid jde do série, jezdit chce za 1,5 litru
8.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídka Volkwagenu Golf se brzy dočká dalšího úsporné provedení. To kromě nereálné spotřeby slibuje i elektrický dojezd 50 kilometrů.
O hybridizaci Volkswagenu Golf bylo sepsána už spousta článků, však německá automobilka započala s vývojem tohoto řešení již před rokem 2008. Jakýsi vrchol této evoluce, „nabíjecí hybrid” TwinDrive Bluemotion, jsme vám pak ve formě konceptu poprvé představili asi před půl rokem. Ať už jsme ale v minulosti probírali v souvislosti s hybridními Golfy cokoli, na světlo světa se vždy dostalo maximálně pár testovacích exemplářů, koupit si takový vůz nikdy nešlo. V brzké době by ovšem právě plug-in hybrid měl zamířit do sériové výroby, přičemž podle dostupných zdrojů by jeho cena měla činit přibližně 36 000 Eur (cca 936 000 Kč).
To samozřejmě Golf TwinDrive BlueMotion staví nad sportovní verzi GTI, což je poměrně sebevědomý krok. Volkswagen ostatně ani s modelem XL1 nezamířil nízko, díky čemuž lze o smyslu jeho názvu (v předkladu lidový vůz, kdyby snad někdo nevěděl...) opravdu pochybovat. To je však téma k jinému rozhovoru, proto se nyní zaměřme na produkční hybridní ústrojí.
To tvoří elektromotor o výkonu 102 koní, se kterým je spárována benzinová pohonná jednotka 1,4 TSI o výkonu 150 koní. Celkově tak soustava produkuje 204 koní a 350 Nm točivého momentu, což by vozu mělo stačit na dosažení nejvyšší rychlosti 210 km/h a akceleraci z klidu na stovku za 7,6 sekundy. Samozřejmě ovšem jen při zapojení obou agregátů.
Jakmile budete využívat pouze elektromotor, mělo by maximální tempo klesnout na 130 km/h, zatímco dojezd je bude činit 50 km. V případě normované spotřeby pak máme počítat s 1,5 l/100 km, což je opravdu nereálná hodnota, ke které se nedostanete ani po vypuštění jakýchkoliv řidičských ambicí. Na zkreslování reality jsme ale v případě nabíjecích hybridů všeho druhu snad už i zvyklí.
Na veškeré další parametry si budeme muset počkat do zahájení prodeje, již nyní se ovšem dá předpokládat přibližně sedmihodinová doba dobíjení baterií ze standardní zásuvky. Při využití vyššího napětí by pak tento čas měl klesnout na nějakých 30 minut, v takové chvíli však dostanete jen 80 procent kapacity baterií.


VW Golf TwinDrive BlueMotion se profiluje nereálně nízkou spotřebou, specifický je ale nakonec i jeho vzhled
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Líbánky se dál mění v horor. Stát, který roky podporoval elektromobily, teď vybírá tučnou daň z jedné každé nabíječky
včera
Influenceři rozebrali interiér nového Jeepu na díly přímo na autosalonu, aby se vysmáli jeho kvalitě, výrobce marně protestuje
včera
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
včera
Šéfdesignéra Jaguaru na hodinu vyhodili, z firmy ho vyvedla eskorta. Stál za absurdní proměnou značky
včera
Porsche si zkouší zachránit tvář a říká, že plug-in hybridní 911 nebude. Pamatujete, co říkalo před 5 roky o hybridech?
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.03. 22:38 - abgx1
- Chlubítko univerzální 12.03. 22:07 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 12.03. 21:44 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.03. 14:55 - řidičBOB
- IT poradna 12.03. 11:44 - pavproch
- GWM STEED 7 12.03. 10:43 - macabe
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.03. 09:10 - pavproch
- BMW Divize 12.02. 14:40 - pavproch
