Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VIII dorazí s novými „čistými“ diesely 1,5 TDI, půjde o tříválce
12.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evropský bestseller se letos dočká faceliftu, za dva roky pak dorazí ve zcela nové generaci. Ta bude prostornější, lehčí a úspornější.
Sedmá generace Volkswagenu Golf přišla na svět v roce 2012. Krátce poté německá automobilka oznámila, že zkracuje životní cyklus svých aut na pět let, pomalu bychom se tedy měli chystat na generaci osmou. Proto ostatně okolo modernizace evropského bestselleru panoval v posledních měsících nemalý zmatek. Jisté bylo pouze tolik, že se dočkáme zlepšení na všech frontách, nicméně nikdo nepotvrdil, zda to bude jen facelift nebo opravdu nová generace.
Nově ovšem máme v celé záležitosti jasněji. Stejně jako Audi A3 nebo Seat Leon se i Golf letos dočká lehčího faceliftu, který velmi pravděpodobně naživo uvidíme na podzim v Paříži. Tato varianta přitom bude muset vydržet ve službě do roku 2018, kdy by měla dorazit zcela nová generace. Tu pak čeká ještě delší životní cyklus než stávající provedení, v nabídce totiž zůstane do roku 2025.
Avizovaný pětiletý životní cyklus je tak minulostí, na čemž má zřejmě svůj podíl kauza Dieselgate. Ta zároveň ovlivní i motorový prostor, kde bychom se měli dočkat zcela nového „čistého“ dieselu. Tříválcové agregáty 1,5 TDI by přitom měly pokrývat pásmo od 74 do 120 koní, přičemž s emisemi CO2 klesnou na 85 gramů na kilometr.
Tyto motory budou navíc koncipovány jako modulární a poslouží i jako základ pro budoucí dvoulitrové čtyřválce a třílitrové šestiválce, jenž se objeví v mohutnějších koncernových vozech. Hned tak se s nimi ovšem neshledáme, zmiňovaná jedna-pětka bude odhalena až v rámci oné osmé generace. Do té doby si Golf musí vystačit se stávající vylepšenou nabídkou.
Společně s novými motory dostane osmá generace i evoluční verzi modulární platformy MQB, se kterou by hmotnost měla poklesnout o 35 až 70 kilogramů. Délka se výrazně měnit nemá, očekáván je však nárůst do šířky. Ačkoliv přitom Golf VIII dozná nižší výšky, díky přepracování kabiny bude možné uvnitř čekat více místa pro posádku.
Interiér zároveň počítá s ovládáním za pomoci gest a virtuálním kokpitem, stejně jako s celou řadou materiálů od kovu přes kůži až po kvalitnější plasty, jež mají pozdvihnout atmosféru o třídu výše. Značná část této modernizace se přitom odehraje již v rámci letošního faceliftu, kde digitální přístrojový štít ozdobí vyšší úrovně výbavy.
Po stránce vizuální bude jak stávající modernizované provedení, tak i osmá generace pouze evolucí Golfu VII. Očekávat tak víceméně můžeme jen přeprofilované nárazníky a příchod LEDek na oba konce vozu. Jako první člen osmé generace se pak ukáže hatchback, po němž dorazí kombi a verze GTI, GTD a R.
O kabrioletu se zdroje zatím nezmiňují a je sporné, zda vůbec dorazí. Pokud však německá automobilka rozhodne kladně, pak bychom jej mohli očekávat někdy okolo roku 2020. Souběžně s tím bychom se mohli dočkat i ryzího elektromobilu, plug-in hybrid ale nejspíše bude na trhu o nějaký ten pátek dříve.

VW Golf VIII se pochlubí revoluční technikou, ovšem jen evolučním vzhledem
Výrazně lišit se od stávajícího provedení nemá ani facelift, který nejspíše naživo dorazí na podzim do Paříže
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 2 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 3 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 5 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 6 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva