Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Gran Lavida: Rapid Spaceback na steroidech zkusí zaujmout v Číně
21.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pohlédněte do tváře budoucnosti škodovky v čínském balení většího Volkswagenu. Jeho Gran Lavida zkusí štěstí s podobně zvláštním typem karoserie.
Lavida je jedním z mnoha Volkswagenů, které v Česku známe jen z doslechu. Jde o primárně čínskou záležitost vyráběnou přímo na místě činu v závodě Shanghai Volkswagen Automotive a jednu z mnoha tamních reinkarnací starší techniky VW v kompaktní třídě. VW v ní, ve spolupráci s jiným čínským partnerem, nabízí mimo jiné také tamní Boru a ačkoli to na první pohled nedává velký smysl, oba vozy jsou prodejně dosti úspěšné.
Lavida loni prošla celkem výraznou modernizací, kterou lidé od Das Auto představili na autosalonu v Šanghaji 2012. Právě nyní probíhá ročník 2013 a VW okouzluje metropoli čínského byznysu další novinkou stejného jména. Tentokrát si říká Gran Lavida, čtyřdvéřové kupé nebo podivný liftback jako u „Gran BMW” ale nečekejte, jde o trochu jinou míchanici.
Zahraniční kolegové vůz nejčastěji nazývají čínským Audi A3 Sportback a ačkoli je to relevantní přirovnání (i kvůli podobnosti samotné zádě při pohledu zezadu), mně vůz primárně připomíná něco jiného. Tohle vypadá na větší variaci na zatím nepředstavenou Škodu Rapid Spaceback, tedy také jakýsi mix kombíku a hatchbacku, ale se splývavější zádí.
Názor na to, co je auto vlastně zač, si jistě uděláte i sami z přiložených fotek, my přidáme pár klíčových informací o technice. Gran Lavida stojí na podvozku o rozvoru 2 610 mm a je 4 454 mm dlouhá. Jde tedy o 6 cm kratší vůz než v případě sedanu, což jej také vzdaluje klasickému kombíku. Na šířku měří 1 743 mm a na výšku 1 465 mm. VW, navzdory zmenšeným rozměrům, slibuje více místa pro pětici cestujících a dostatečnou praktičnost s ohledem na jejich zavazadla. Tomu asi lze věřit.
Po stránce techniky se malá-velká Lavida spoléhá na motory 1,6i se 105 koňmi, 2,0i se 120 koňmi a 1,4 TSI se 140 koňmi, které je možné kombinovat s manuálními i automatickými převodovkami. Nejsilnější verze zrychluje na stovku za méně než 10 sekund a dosáhne rychlosti přes 190 km/h.
Jak moc se auto tohoto typu stane úspěšným v zemi, kde všichni chtějí sedany, je otázkou, ale VW obvykle nestřílí do prázdna. Na každý pád úspěch či neúspěch Gran Lavidy dost možná nalajnuje čínskou budoucnost Rapidu Spaceback - také ten je tak zatím k mání jen jako sedan a pokud by zákazníci o wolfsburské polokombi nestáli, koncern by asi nepokoušel štěstí ani s menší obdobou s logem škodovky...




Volkswagen Gran Lavida chce zaujmout nestandardní karoserií, která není nepodobná té chystané pro Škodu Rapid Spaceback
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
včeraMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
včeraMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha