Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Lavida 2013: facelift pro čínskou Octavii
23.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW krom otevřeného E-Bugsteru do Pekingu mnoho pro nás relevantních novinek nepřivezl. A tak se pojďme podívat i na jednu ryze čínskou.
Pokud pravidelně sledujete Autoforum.cz, jméno Lavida pro vás není nové. Mluvili jsme o něm naposledy před pár dny v článku shrnujícím nejprodávanější modely aut na čínském trhu. Právě mezi nimi patří tento Volkswagen ke stálicím a facelift mu má pomoci dobrou pozici dále zlepšit.
Pokud bychom měli Lavidu k něčemu přirovnat, pak je to něco jako česká Škoda Octavia. Ne snad, že by šlo o technicky shodný vůz, ideově ale mají oba tyto modely leccos společného - jde o tak trochu o dvojité agenty, vozy zasahující do více tříd snažíc se uzmout co nejvíce předností, které by mohlo ocenit co nejširší auditorium. A oběma se to evidentně daří.
Lavida je ale na rozdíl od Octavie sedanem, což je logické, neboť liftbacky Číňany příliš neberou. Je paradoxem, že čínský trh sdílí ještě s Borou a Jettou, což jsou podobně velké modely, Lavida si ale - ač velikostně je stále kompaktem - tak trochu hraje na dostupnější Passat a právě tento faktor byl faceliftem podtrhnut.
Na Lavidě tak „zpassatovatěla” hlavně její příď, která má nyní čistší a hranatější tvary. O dalších změnách se VW nešíří ani textově ani pomocí snímků, a tak buď nenastaly žádné, nebo přinejmenším ne významné.
Po stránce techniky a výbavy se též nic podstatného nezměnilo (VW ovšem upozorňuje na - optikou čínského trhu - bohatou základní výbavu čítající ABS, ESP a dva přední airbagy), ale ono se ani není čemu divit. Lavida si od poloviny roku 2008, kdy se dostala do prodeje, našla již přes 700 tisíc zákazníků, což je s ohledem na charakter prodejů v Číně vskutku vysoké číslo.
Nedá se očekávat, že by se kdy podobný Volkswagen dostal také na náš trh, do cíle své životní dráhy dorazí tam, kde se na ní vydal - v Číně. Jestli je čeho litovat, to už zvažte sami.
Volkswagen Lavida by i po faceliftu měl dále motorizovat přinejmenším statisíce Číňanů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 36 minutami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 2 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 3 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 5 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova