VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl

Němci loni způsobili pozdvižení, když ideologii postavili nad potřeby zákazníků a svůj stěhovák nejprve nabízeli jen s benzinovými a hybridními motory. Teď je konečně k mání i diesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl

4.3.2022 | Petr Prokopec

VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl

/

Foto: Volkswagen

Němci loni způsobili pozdvižení, když ideologii postavili nad potřeby zákazníků a svůj stěhovák nejprve nabízeli jen s benzinovými a hybridními motory. Teď je konečně k mání i diesel.


Dealeři Volkswagenu začali prodávat novou generaci respektované osobní verze dodávky zvané Multivan už loni na podzim, automobilka se však dosud nepochlubila tím, jak se jí daří. Možná jen neměla prostor, realitou ale snadno může být fakt, že zájem byl dosud vlažný kvůli omezené nabídce motorů. Němci se totiž soustavně snaží zbavit nálepky podvodníků, kterou si nalepili na čele v rámci skandálu Dieselgate. A proto s motory TDI v první fázi nepřišli, místo toho pod kapotou nabídli pouze plug-in hybridní jedna-čtyřku a čistě benzinové agregáty 1,5 TSI a 2,0 TSI.

Pokud si uvědomíme, že Multivan je těžkou a ne zrovna aerodynamicky dokonalou krabicí, pak lze danou skladbu brát jako zcela nevyhovující. Dokládá to ostatně i pohled na prodeje předchozího provedení, kdy hned tři čtvrtiny registrací byly spojené s dieselovým motorem. Právě ten je přitom ideálem pro takové dodávky bez ohledu na to, zda převáží osoby či náklad. Jenže na reálné potřeby zákazníků se v dnešní době již příliš nehraje, hlavní úlohu převzala ideologie a z ní vyplývající politický diktát.

Nyní se Němci nicméně rozhodli danou chybu konečně napravit, jak ostatně avizovali hned zkraje. Dieselová verze tak zamířila do prodeje, ceny však má zatím pouze na domácím trhu, kde je k dispozici od 48 748 Eur (cca 1 246 000 Kč), respektive od 50 610 Eur (1 294 000 Kč) v případě verze s delším zadním převisem. Ve srovnání se základní benzinovou jedna-pětkou tak jde o zdražení, nejlevnější Multivan totiž u našich sousedů vychází na 44 839 Eur (1 146 000 Kč).

U nás je přitom verze 1,5 TSI k dispozici od 1 202 104 Kč, přičemž onen rozdíl jde víceméně na konto odlišné sazby daně z přidané hodnoty (19 % v Německu, 21 % v Česku). Pokud tedy k výše zmíněným sumám připočteme zhruba 50 tisíc korun, měli bychom mít jasnou představu o situaci na českém trhu. Rozdíl oproti základnímu benzinovému provedení je pak ospravedlnitelný výkonem, 1,5 TSI totiž produkuje 136 koní a 2,0 TDI 150 koní.

Ve srovnání s plug-in hybridem přitom dieselová verze bude o zhruba 150 tisíc levnější, přičemž u nás prozatím nehrozí zákazy vjezdu do různých emisních zón, jako je tomu na západ od našich hranic. Pořízení varianty párující 1,4litrový benzinový čtyřválec a elektromotor tak opravdu nedává smysl, neboť za 1,7 až 2,1 litru na sto kilometrů rozhodně jezdit nebudete. Zvláště když nadváha 150 kilogramů oproti verzi 1,5 TSI je permanentní.

Zapravdu takovým úvahám dává test německého Auto Bildu, který se s hybridem dostal na 8,6 l/100 km. Dieselový Multivan pak sice nejspíše taktéž nebude jezdit za udávaných 5,3 litru na sto kilometrů, ovšem nad jedna-čtyřku se ani náhodou nevyšplhá. Suma sumárum tak Volkswagen konečně pustil do prodeje variantu, jejíž pořízení dává smysl. Zvláště v době ukrajinského konfliktu, který ceny paliv žene do dosud nepoznaných výšin.


VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl - 1 - VW Multivan T7 2021 nova sada 01VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl - 2 - VW Multivan T7 2021 nova sada 02VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl - 3 - VW Multivan T7 2021 nova sada 03VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl - 4 - VW Multivan T7 2021 nova sada 04VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl - 5 - VW Multivan T7 2021 nova sada 05VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl - 6 - VW Multivan T7 2021 nova sada 06VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl - 7 - VW Multivan T7 2021 nova sada 07VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl - 8 - VW Multivan T7 2021 nova sada 08VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl - 9 - VW Multivan T7 2021 nova sada 09VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl - 10 - VW Multivan T7 2021 nova sada 10VW konečně začal prodávat svou klíčovou dodávku s motorem, který pro něj jediný dává smysl - 11 - VW Multivan T7 2021 nova sada 11
Až dosud byl Multivan k dispozici jen s hybridními či benzinovými motory, tedy s jednotkami, které dříve kupovalo jen minimum lidí. Většina logicky sahala po ideálním dieselu, který do nabídky přibyl až nyní. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.