Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Úsporná verze faceliftovaného Golfu 7 skutečně nebude mít diesel a nebude to tříválec. Docela „plnotučný” motor má přesto oslnit skvělou spotřebou.
Před několika málo dny se ve Vídni uskutečnil osmatřicátý ročník motorářského sympozia, kde Volkswagen představil nový litrový tříválec TGI uzpůsobený ke spalovaní zemního plynu. Trochu v jeho stínu se v rakouské metropoli ukázala nová verze 1,5litrové jednotky TSI, které málokdo věnoval pozornost, my jsme ji ale označili za tu důležitější. Představuje totiž budoucnost pohonných jednotek všech kompaktů koncernu VW a pokud jste měli pocit, že je to budoucnost vzdálená, vyvedeme vás z omylu.
Nyní víme, že se tento motor ještě letos objeví pod kapotou nového Golfu BlueMotion, tedy úsporné verze tohoto modelu. Ten dosud používal diesel či tříválec, VW ale míří elektrickým směrem a projeví se to už na této blízké novince. Dostane tedy motor 1,5 TSI, na úsporný model pozoruhodně velkou a výkonnou jednotku, ovšem právě své „jemně hybridní” verzi. Zprvu v té úplně „nejjemnější”, přesto nabídne zajímavé parametry.
Teď známe i konkrétní hodnotu spotřeby resp. emisí CO2. Ty budou činit 104 gramů na kilometr, což odpovídá spotřebě 4,48 litru benzinu na 100 km. Tohle číslo vás nemusí ohromit, ale vypočítáno je už podle nové, náročnější a realističtější normy WLTP a nezapomeňme - bavíme se o autě s „normálním” benzinovým motorem o objemu 1,5 litru, žádném tříválcovém dieselu nebo podobném zvěrstvu.
O dynamice se zatím automobilka nezmiňuje, data spojená s pohonným ústrojím ale do placu dala. Víme tedy, že 1,5litrový čtyřválec byl odladěn na 130 koní, jenž standardně přenáší na přední kola automat DSG. Součástí kompletu je i lithium-iontová baterie, ta však zatím skutečně není určena k jízdě čistě na elektřinu. Místo toho má na starosti palubní elektroniku při vypnutí agregátu.
K deaktivaci pohonné jednotky dochází v rychlostech do 130 km/h, a to okamžitě ve chvíli, kdy řidič sundá nohu z plynového pedálu. Právě v té chvíli přichází ke slovu lithium-iontový akumulátor, který je regulován tzv. Q-diodou. Ta upravuje tok energie mezi touto baterií a standardní olověnou jíž verze BlueMotion sdílí se základním VW Golf.
Právě tento systém se postará o snížení spotřeby skoro o 10 procent, do budoucna (zřejmě až v osmé generaci Golfu) jej navíc má následovat o něco méně „jemné” hybridní řešení se startérem-generátorem, které zvládne i pohyb v nízkých rychlostech a podporu akcelerace, což by mělo spotřebu dále citelně snížit. VW má tohle řešení hotové už dnes, zatím je ale moc drahé s ohledem na konkurenceschopnou prodejní cenu a potřebu koncernu snižovat průměrné emise CO2 kvůli pokutám za nadlimitní hodnoty odváděným EU.
Zahájení prodeje novinky je naplánováno na letošní léto a když už přišla řeč na cenu, dodejme, že ta zatím není známa. Velmi pravděpodobně ale naroste nad 554 900 Kč, za které je dnes k dispozici základní Golf vybavený 1,5litrovým motorem, automatem DSG a úrovní výbavy Comfortline. Ta zahrnuje třeba automatickou klimatizaci či rádio Composition Colour, nikoliv však všechny myslitelné systémy vedoucí ke snížení spotřeby paliva...











Nový VW Golf BlueMotion chce jezdit za 4,5 l/100 km, k čemuž mu má dopomoci lithium-iontová baterie pohánějící palubní elektroniku při odpojení 1,5litrové pohonné jednotky. V tabulkách si můžete projít technické parametry aktuálně prodávaného modelu s motorem 1,5 TSI o výkonu 150 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha