Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW nadělil svému SUV geniální řešení ventilace a nikomu o tom neřekl. Proč to někoho nenapadlo dřív?
14.3.2024 | Petr Prokopec
Anebo napadlo a my jsme to nezaznamenali? Buď jak buď, Němci pořád umí být vynalézaví a nadělit svým autům chytrá řešení, jen si musíte všímat jiných věcí než techniky. A opravdu musíte, sám VW se novým řešením ventilace ani nepochlubil.
V loňském roce se Volkswagen podíval na zoubek svému pětimetrovému SUV Atlas. Šlo už o druhou modernizaci aktuálně sedm let starého modelu, která americké verzi odvála šestiválcový motor. Jediným agregátem v nabídne tak zůstal přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. A aby ten dokázal alespoň někoho zaujmout, došlo na zvýšení jeho výkonu z někdejších 238 na 273 koní. Šestiválec VR6 oproti tomu nabízel 280 koní, na kontě však měl nižší točivý moment (361 vs. 370 Nm).
Této rošádě jsme se nevěnovali, koneckonců u nás Atlas není k mání. Především kvůli onomu faceliftu je to ale škoda, neboť VW u modernizovaného provedení přišel s prvkem, který by měl být pomalu samozřejmostí napříč celou branží. Realitou je ale naneštěstí pravý opak, aktuálně totiž nevíme o žádném jiném autě, které by něco takového používalo. A to nebereme v potaz jen současnou produkci, ale i tu minulou či chystanou. V důsledku toho je vlastně až paradoxní, že se tím VW v tiskové zprávě sám nepochlubil.
Všimnout si tak museli kolegové z Jalopniku, kteří upozornili na nové řešení ventilace, přesněji jejích krajních předních výdechů. VW totiž obvykle jednolité výdechy po stranách palubní desky nahradil dvoudílnými. To znamená, že jejich horní část můžete nasměrovat jedním směrem, zatímco tu spodní jiným. Kdo déle než chvíli jezdí autem, musí vědět, jak moc to občas přijde vhod - jen s takovým řešením se vám nemusí mlžit okno a zároveň můžete počítat s přívalem čerstvého vzduchu směrem k vám.
Protože oba výdechy jsou zásobované jednou rourou, nelze bohužel nastavit individuální teplotu či intenzitu ventilace pro každou část - v tomto ohledu lze nastavit jednotlivé výdechy. Přesto je ale třeba lidovému vozu zatleskat. A doufat, že daná invence nebude zasvěcena jen tomuto modelu. Po stránce výrobních nákladů lze totiž počítat jen s nemalým nárůstem ceny, koneckonců jde jen o pár plastových výlisků. Spokojenost ze strany majitelů ale jednoznačně neskutečně vzroste.
Je ovšem třeba dodat, že aby Atlas dostal na vysvědčení skutečně jedničku s hvězdičkou, je třeba vše dotáhnout do zdárného konce. VW totiž sice v rámci onoho faceliftu přepracoval palubní desku, načež displej multimédií již není zapuštěný, nýbrž vystupuje do prostoru, ovšem ovládání klimatizace se musí i nadále spokojit s nepodsvícenou lištou. V noci, tedy v době, kdy se venku ochlazuje, na což řada lidí reaguje právě snahou upravit teplotu uvnitř, tak majitelé znovu budou po palubce šátrat naslepo.
Nová obrazovka přitom značku přiměla také k přepracování centrálních výdechů, ty jsou však již jednolité. Tam ostatně separace nemá takový smysl. Nyní tak nezbývá než doufat, že podobných řešení bude jen víc. S ohledem na to, že o něm ale VW neutrousil ani slovo, ale realita až tak příznivá asi nebude - podle všeho to ohromilo jen pár zoufalců, pardon nadšenců z USA a středu Evropy...






Modernizovaný Atlas se loni dočkal jednoduše geniálních krajních výdechů klimatizace. Značka se ale zrovna tímto detailem vůbec nepochlubila, přitom z uživatelského hlediska jde o velmi cennou inovaci. Foto: Volkswagen
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
včera
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
před hodinou
Japonská legenda dělá z obyčejných lidí milionáře, dodnes nejetá v ideální verzi má trhnout aukční rekord
před 2 hodinami
Už i Tesla má problém s váznoucími prodeji, a tak začala svá auta levně pronajímat komukoli
před 4 hodinami
Nezájem nutí Audi dál měnit plány. Jeho poslední elektrické modely někde ani „nebudou uvedeny na trh”
před 5 hodinami
Mercedes ukázal nové GLB „v chlaďáku”. Z toho, co udělal s jeho interiérem, vám zamrzne úsměv na tváři
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
