VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu

Láce nejde dohromady snad s žádným Volkswagenem, tuplem pak ne jeho velkými modely, SUV nevyjímaje. Zázraky se ale zjevně ději, tedy alespoň mimo Evropu, tam je k mání nový Talagon.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu

29.7.2021 | Petr Prokopec

VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu

/

Foto: Volkswagen

Láce nejde dohromady snad s žádným Volkswagenem, tuplem pak ne jeho velkými modely, SUV nevyjímaje. Zázraky se ale zjevně ději, tedy alespoň mimo Evropu, tam je k mání nový Talagon.

Když se řekne největší SUV Volkswagenu, co si představíte? Touareg? U nás možná, celosvětově jím ale byl dosud Teramont, model stojící na modulární platformě MQB. Je delší než 5 metrů, pyšní se takřka třímetrovým rozvorem a uvnitř standardně hostí tři řady sedadel.

Od svého debutu dosáhl Teramont na velmi slušné úspěchy, prodává se v šestimístných počtech za rok, s čímž mu ještě pomohla varianta X. Tedy stylovější provedení, které se dočkalo pětice sedadel. Zajímavé ale bylo tehdy také něco jiného - stejně jako nová verze X se na autosalonu v Šanghaji v roce 2019 ukázal i koncept Volkswagen SMV. A byť Němci v posledních letech kudy chodí, mluví o konci SUV, bylo už tehdy jasné, že v praxi budou mít k podobnému omezování nabídky daleko.

Sériový model vzešlý z SMV měl již loni dorazit do prodeje, premiéru však zdržel koronavirus. Dočkali jsme se tedy letos opět v Šanghaji, kde byl odhalen nový model Talagon. A ten skutečně kráčí trochu jinou cestou než Teramont, byť techniku sdílí stejnou. Nicméně na zádi disponuje stylovějšími světly, zatímco čelní partie působí agresivnějším dojmem. Mimo to došlo k natažení délky až na 5 152 milimetrů, což z něj dělá opravdu pořádný kus auta - oproti Touaregu je delší skoro o 30 cm.

Rázem tu tedy máme nové a vůbec největší SUV značky, které již není vyráběno ve spolupráci s SAIC, nýbrž s dalším čínským partnerem FAW. Rozvor 2 980 mm se ovšem nezměnil, na rozdíl od zmiňované délky či výšky, která se zvětšila z 1 773 na 1 795 mm. Uvnitř tedy vůz nabízí ještě více prostoru pro posádku, což nejlépe potvrzuje údaj maximální kapacity zavazadelníku - až 2 741 litrů je něco, o čem si mohou nechat zdát i ty nejpraktičtější Škody.

V motorovém prostoru mnoho překvapení nečeká. Základ nabídky tvoří provedení osazené přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, jehož 186 koní a 330 Nm zamíří pouze na přední kola. Kromě toho může tento motor nabídnout také 220 koní a 380 Nm, které jsou ale již spojené s pohonem všech kol 4Motion. V případě převodovek pak bude k dispozici jediná volba, a to sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Nad těmito dvěma agregáty pak stojí 2,5litrový přeplňovaný šestiválec, který dává až 299 koní a 530 Nm.

Interiér Talagonu vedle prostoru mnoho překvapení nepřináší, je to jeden z luxusních modelů značky s vnitřkem velmi blízkým dalším podobně postaveným modelům. Neobvyklá je jen středová konzole označovaná jako plovoucí, která část ovládacích prvků servíruje řidiči doslova blíže pod nos. Pod ní pak vzniká relativně velkorysý odkládací prostor, do kterého se vejde prý i pytel s celým rodinným obědem z fast foodu. Zajímavé je také řešení ambientního osvětlení přes podsvícené panely před spolujezdcem i ve dveřích.

Tohle auto je již běžně prodeje k mání a ceny mu na atraktivitě jen přidávají. Základní provedení se 186koňovým dvoulitrem s obchodním označením 330 TSI a pohonem jedné nápravy startuje na 299 900 yuanech, tedy asi 994 tisících Kč. Uvážíme-li, že menší Touareg u nás startuje na 1 616 900 Kč, je to o tučných 623 tisíc Kč výhodnější nabídka. Zajímavější verze se stejným, ale silnějším 220koňovým motorem 380 TSI s pohonem 4x4 je k mání od 336 900 yuanů, což je asi 1 118 000 Kč - toto provedení by mělo podle VW tvořit většinu modelů. Vrcholné, skoro 300koňové provedení 530 V6 pak startuje na 399 900 yuanech, což je v přepočtu 1 327 000 Kč, stále o dost méně než základní Touareg. Tohle auto má všechny předpoklady stát se alespoň v rámci své třídy slušným prodejním úspěchem, zatím je ale brzy soudit, zda tyto předpoklady naplní.

Talagon bohužel není určen pro trhy Evropské unie, tady si musíme vystačit s oním Touaregem. Jen v Číně ale k mání být nemusí, minimálně na vývoz do Ruska si skoro lze vsadit, Teramont tam byl do faceliftu běžně k mání v přepočtu od asi 900 tisíc Kč a nyní čeká na příchod modernizované verze. Na informace o dostupnosti v jiných končinách je ale třeba ještě počkat.


VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 1 - VW Talagon oficialni prvni 01VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 2 - VW Talagon oficialni prvni 02VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 3 - VW Talagon oficialni prvni 03VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 4 - VW Talagon oficialni prvni 04VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 5 - VW Talagon oficialni prvni 05VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 6 - VW Talagon oficialni prvni 06VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 7 - VW Talagon oficialni prvni 08VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 8 - VW Talagon 2021 ceny nove 01VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 9 - VW Talagon oficialni prvni 09VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 10 - VW Talagon 2021 ceny nove 02VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 11 - VW Talagon 2021 ceny nove 03VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 12 - VW Talagon 2021 ceny nove 04VW nečekaně levně prodává ještě větší SUV, až 7 lidí hýčká 5,1 metry luxusu - 13 - VW Talagon 2021 ceny nove 05
Obří VW Talagon se prodává v Číně za docela lidové ceny. Tedy na to, že jde o největší SUV značky překypující prostorem i luxusem. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše