Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil detaily k novému Golfu, chce na vrchol s novým TDI i revoluční kabinou
3.10.2019 | Petr Prokopec
Ani nejmenší prostor pro neúspěch nechtějí ponechat Němci novému Golfu. Svým pojetím se chce znovu zalíbit všem, a tak mimo jiné nabídne motory bez hybridizace i s ní. První kusy už se vyrábí.
Odhalení nového Volkswagenu Golf se dočkáme přesně za tři týdny. Němci ovšem vědí, nakolik je pro ně osmá generace wolfsburzského kultu životně důležitá, a proto nás soustavně zásobují novými informacemi. Jakkoliv totiž globální prodeje tohoto modelu v prvním letošním pololetí klesly o 16 procent, nesmíme zapomínat na skutečnost, že stávající provedení je na úplném konci svého životního cyklu, který byl navíc kvůli dopadům kauzy Dieselgate o nějaký ten pátek prodloužen. Přesto se prodává lépe než naprostá většina novějších konkurentů z libovolného segmentu, v rámci Evropy pak jde i nadále o absolutní jedničku. A jelikož tomu má být i v budoucnu, chce Golf číslo 8 v rámci technologií zamířit na úplnou špičku ve své třídě.
Čeho přesně se tedy dočkáme? V rámci kabiny se vůz dočká menší revoluce, když dá sbohem prakticky všem klasickým tlačítkům. Místo toho šéf vývoje Frank Welsch dodává, že k dispozici bude hlasové ovládání. Kromě toho budou funkce samozřejmě dostupné skrze dvě 10palcové obrazovky, jenž dostanou podporu v podobě head-up displeje. „Všechny tyto věci navozují lepší atmosféru. Máme podsvícení ve všech barvách duhy. Lidé takové věci milují. Je to jako nový chrom,“ popisuje dále kokpit novinky Welsch.
Dle šéfa vývoje přitom nový Golf a elektrický hatchback ID.3 nebudou sdílet architekturu kabiny, pouze základní myšlenku, a tou je jednoduchost. Stejně jako můžeme počítat se stejnou úrovní konektivity, díky které bude možné modernizovat řadu systémů online. Zároveň Golf zvládne komunikovat s ostatními vozy i se svým okolím, což má posunout dále jeho schopnost semi-autonomního pohybu. Z toho důvodu nebudou chybět ani technologie jako Area View, jenž živé snímky okolí přenáší dovnitř vozu.
Prodejní a marketingový šéf značky Jürgen Stackmann si je přitom jist tím, že Golf a ID.3 si navzájem nebudou krást zákazníky, přestože v obou případech dostaneme pouze pětidveřové karoserie. Dle něj má totiž Golf poměrně loajální zákaznickou základnu, která vlastně po ničem jiném ani netouží. Z toho důvodu je ostatně venkovní design pouze evoluční. Také v této oblasti lze přitom narazit na shody, přičemž ty jsou spojené především s čelními partiemi. I Golf má proto dostat podsvícené logo, jen ne v Evropě.
Zajímavé přitom je, že Volkswagen hodlá úspěch Golfu mimo výše zmíněné postavit hlavně na pohonných jednotkách. Proto byla do hry ve velkém přizvána hybridizace. Ač tedy litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec dorazí alespoň zkraje i v čistě benzinovém hávu, zároveň je čeká také spárování se 48voltovým elektrickým systémem. V takové chvíli se počítá s výkony 110, 130 a 150 koní, o které se postará výhradně automatická převodovka. Pro ryze benzinové agregáty však Němci nabídnou také manuál.
Hybridizace ovšem neskončí jen 48voltovým systémem, značka chystá také plug-in hybridní verze. Ty nakonec dorazí dvě, přičemž první hodlá zůstat na 204 koních jako stávající Golf GTE. Ona trojice písmen ale již v tomto případě nedorazí, místo toho vůz setrvá u standardní karoserie. Důvodem je ta skutečnost, že silnější plug-in hybrid bude produkovat 245 koní. Dostane se tak na úroveň varianty GTI, díky čemuž si zaslouží jak ono označení GTE, tak dynamičtěji laděný bodykit.
Klasické GTI se samozřejmě vrátí, a to opětovně s přeplňovaným dvoulitrem. Ten přitom bude nabízet více než stávajících 245 koní, konkrétní výkon však zatím upřesněn nebyl. Dáno je to i tím, že toto provedení se má ukázat až v příštím roce. Ještě později pak dorazí Golf R, který laťku pozdvihne nad 300 koní. A kromě toho se spekuluje i o variantě R Plus, která by měla nabídnout 400 koní a vyzvat na souboj sesterské Audi RS3 nebo konkurenční Mercedes-AMG A45.
Mimo hru nezamíří ani diesely, přičemž dvoulitrový čtyřválec bude zpočátku nabízen ve dvou naladěních. Ač ovšem výkony 115 a 150 koní odkáže na stávající jednotku, jedná se o nové provedení motoru 2,0 TDI, u kterého se povedlo srazit emise o 10 gramů na kilometr. Z toho důvodu se agregát mohl obejít bez hybridizace. Volkswagen navíc turbodiesel odlehčil a zároveň vylepšil reakce turbodmychadla. Dočkat se tak máme nejen nižší spotřeby, ale i lepší odezvy.
Lze pak jen dodat, že Volkswagen již odstartoval přípravnou fázi výroby, během které se hodlá ujistit, že vše na montážních linkách sedí. Tyto předprodukční exempláře navíc již zamířily za testy v rámci kvality, a to nikoliv jen na německé silnice, ale také do Ameriky, Španělska nebo Číny. Tím nám informace víceméně končí, pročež už jen zmíníme, že Golf VIII dostane evoluční verzi platformy MQB. Se stejnými základy počítá i kombi, jenž dostane o 50 mm delší rozvor - a právě proto dorazí později než hatchback.





Rodina chystané osmé generace Volkswagenu Golf se ukázala na dalších neoficiálních ilustracích, pohled do kabiny ale již má na svědomí sama automobilka
Posloužit ale můžeme i záběry špionážních fotografů, kterým se povedlo nafotit exteriér bez maskování...
...a jen lehce zakamuflovaný interiér
Zdroj: Autocar
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
včeraNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB