Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil detaily k novému Golfu, chce na vrchol s novým TDI i revoluční kabinou
3.10.2019 | Petr Prokopec
Ani nejmenší prostor pro neúspěch nechtějí ponechat Němci novému Golfu. Svým pojetím se chce znovu zalíbit všem, a tak mimo jiné nabídne motory bez hybridizace i s ní. První kusy už se vyrábí.
Odhalení nového Volkswagenu Golf se dočkáme přesně za tři týdny. Němci ovšem vědí, nakolik je pro ně osmá generace wolfsburzského kultu životně důležitá, a proto nás soustavně zásobují novými informacemi. Jakkoliv totiž globální prodeje tohoto modelu v prvním letošním pololetí klesly o 16 procent, nesmíme zapomínat na skutečnost, že stávající provedení je na úplném konci svého životního cyklu, který byl navíc kvůli dopadům kauzy Dieselgate o nějaký ten pátek prodloužen. Přesto se prodává lépe než naprostá většina novějších konkurentů z libovolného segmentu, v rámci Evropy pak jde i nadále o absolutní jedničku. A jelikož tomu má být i v budoucnu, chce Golf číslo 8 v rámci technologií zamířit na úplnou špičku ve své třídě.
Čeho přesně se tedy dočkáme? V rámci kabiny se vůz dočká menší revoluce, když dá sbohem prakticky všem klasickým tlačítkům. Místo toho šéf vývoje Frank Welsch dodává, že k dispozici bude hlasové ovládání. Kromě toho budou funkce samozřejmě dostupné skrze dvě 10palcové obrazovky, jenž dostanou podporu v podobě head-up displeje. „Všechny tyto věci navozují lepší atmosféru. Máme podsvícení ve všech barvách duhy. Lidé takové věci milují. Je to jako nový chrom,“ popisuje dále kokpit novinky Welsch.
Dle šéfa vývoje přitom nový Golf a elektrický hatchback ID.3 nebudou sdílet architekturu kabiny, pouze základní myšlenku, a tou je jednoduchost. Stejně jako můžeme počítat se stejnou úrovní konektivity, díky které bude možné modernizovat řadu systémů online. Zároveň Golf zvládne komunikovat s ostatními vozy i se svým okolím, což má posunout dále jeho schopnost semi-autonomního pohybu. Z toho důvodu nebudou chybět ani technologie jako Area View, jenž živé snímky okolí přenáší dovnitř vozu.
Prodejní a marketingový šéf značky Jürgen Stackmann si je přitom jist tím, že Golf a ID.3 si navzájem nebudou krást zákazníky, přestože v obou případech dostaneme pouze pětidveřové karoserie. Dle něj má totiž Golf poměrně loajální zákaznickou základnu, která vlastně po ničem jiném ani netouží. Z toho důvodu je ostatně venkovní design pouze evoluční. Také v této oblasti lze přitom narazit na shody, přičemž ty jsou spojené především s čelními partiemi. I Golf má proto dostat podsvícené logo, jen ne v Evropě.
Zajímavé přitom je, že Volkswagen hodlá úspěch Golfu mimo výše zmíněné postavit hlavně na pohonných jednotkách. Proto byla do hry ve velkém přizvána hybridizace. Ač tedy litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec dorazí alespoň zkraje i v čistě benzinovém hávu, zároveň je čeká také spárování se 48voltovým elektrickým systémem. V takové chvíli se počítá s výkony 110, 130 a 150 koní, o které se postará výhradně automatická převodovka. Pro ryze benzinové agregáty však Němci nabídnou také manuál.
Hybridizace ovšem neskončí jen 48voltovým systémem, značka chystá také plug-in hybridní verze. Ty nakonec dorazí dvě, přičemž první hodlá zůstat na 204 koních jako stávající Golf GTE. Ona trojice písmen ale již v tomto případě nedorazí, místo toho vůz setrvá u standardní karoserie. Důvodem je ta skutečnost, že silnější plug-in hybrid bude produkovat 245 koní. Dostane se tak na úroveň varianty GTI, díky čemuž si zaslouží jak ono označení GTE, tak dynamičtěji laděný bodykit.
Klasické GTI se samozřejmě vrátí, a to opětovně s přeplňovaným dvoulitrem. Ten přitom bude nabízet více než stávajících 245 koní, konkrétní výkon však zatím upřesněn nebyl. Dáno je to i tím, že toto provedení se má ukázat až v příštím roce. Ještě později pak dorazí Golf R, který laťku pozdvihne nad 300 koní. A kromě toho se spekuluje i o variantě R Plus, která by měla nabídnout 400 koní a vyzvat na souboj sesterské Audi RS3 nebo konkurenční Mercedes-AMG A45.
Mimo hru nezamíří ani diesely, přičemž dvoulitrový čtyřválec bude zpočátku nabízen ve dvou naladěních. Ač ovšem výkony 115 a 150 koní odkáže na stávající jednotku, jedná se o nové provedení motoru 2,0 TDI, u kterého se povedlo srazit emise o 10 gramů na kilometr. Z toho důvodu se agregát mohl obejít bez hybridizace. Volkswagen navíc turbodiesel odlehčil a zároveň vylepšil reakce turbodmychadla. Dočkat se tak máme nejen nižší spotřeby, ale i lepší odezvy.
Lze pak jen dodat, že Volkswagen již odstartoval přípravnou fázi výroby, během které se hodlá ujistit, že vše na montážních linkách sedí. Tyto předprodukční exempláře navíc již zamířily za testy v rámci kvality, a to nikoliv jen na německé silnice, ale také do Ameriky, Španělska nebo Číny. Tím nám informace víceméně končí, pročež už jen zmíníme, že Golf VIII dostane evoluční verzi platformy MQB. Se stejnými základy počítá i kombi, jenž dostane o 50 mm delší rozvor - a právě proto dorazí později než hatchback.





Rodina chystané osmé generace Volkswagenu Golf se ukázala na dalších neoficiálních ilustracích, pohled do kabiny ale již má na svědomí sama automobilka
Posloužit ale můžeme i záběry špionážních fotografů, kterým se povedlo nafotit exteriér bez maskování...
...a jen lehce zakamuflovaný interiér
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva