Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil víc k novému Transporteru a ukázal jeho interiér. Není divu, že sám tlačí hlavně diesely
14.12.2023 | Petr Prokopec
Víc jak 5 metrů dlouhá dodávka zvládne pobrat až 1,3 tuny nákladu a k tomu utáhne 2,8tunový přívěs. To jsou pěkné parametry, v elektrické verzi ale vůz v základu počítá jen s ekvivalentem 14litrové nádrže nafty. Náhlé preferenci dieselů se rázem nejde divit.
Svého času jsem pracoval v rodinné firmě, kde jsem v podstatě dělal to, co aktuálně bylo potřeba. Mimo jiné jsem tak s Fordem Transit najel víc než milion kilometrů během pár let. Klíčová v tu chvíli byla maximální efektivita - auto se muselo pohybovat mezi jednotlivými továrnami a obchody v co nejkratším čase s co nejmenšími náklady. Něco takového bylo možné jen s dieselovými auty, která v tomto ohledu zůstávají nepřekonané dodnes.
Právě s ohledem na nemalé zkušenosti s provozem dodávek hledím s údivem na záměry mnoha výrobců elektrifikovat i tato auta. Je jedno, co si o nich myslíte, ale výše zmíněnou optikou jsou naprosto nekonkurenceschopná. Neříkám, že nemohou mít své okrajové využití, jinak jsou ale příliš drahým špásem, který obstará příliš málo práce už kvůli svému omezenému dojezdu a dlouhé době doplňování energie. S maximální efektivitou něco takového nemá nic společného.
Potvrzuje to i pohled na nově odhalené parametry chystaného Volkswagenu Transporter sedmé generace, o kterém už tento týden řeč byla. A Němci, kteří ještě donedávna bateriový pohon tlačili jako zběsilí, to evidentně také pochopili. Od počátku tedy ukazovali novinku ve verzi TDI a počínaje dneškem nestartují předobjednávky na elektrickou verzi T7, nýbrž pouze na tu dieselovou. Ta je k mání ve čtyřech karosářských verzích, zatímco dvoulitrové TDI pod kapotou nabídne 110, 150 nebo 170 koní. S vyššími výkony pak půjde spojit také pohon všech kol.
Kromě těchto nejsmysluplnějších verzí bude k mání i provedení eHybrid, v jehož případě kombinace benzinové a elektrické jednotky dávají k dobru celkových 233 koní. Elektrický Transporter pak počítá se 116, 136, 218 a 286 koňmi, přičemž poslední tři motorizace budou napájeny baterií o kapacitě 83 kWh. Ta je ekvivalentem zhruba 21litrové nádrže, která většině využití dodávek nevystačí ani zdaleka. Ještě větším nesmyslem je ovšem základ nabídky, se 116 koňmi bude totiž spojeno jen 53 kWh, tedy menší kapacita, než jakou disponuje ID.3 - jde o ekvivalent asi 13,6litrové nádrže na naftu.
Při pohledu na něco takového opravdu můžeme jen kroutit hlavou, zvlášť pokud tato data spojíme s dalšími parametry vozu. Nový Transporter totiž narostl do délky o 15 centimetrů na 5 050 milimetrů, respektive na 5 450 mm v případě prodloužené verze. Maximální nosnost se pak oproti stávajícímu provedení zvedla na 1,3 tuny, přívěs pak může být dokonce 2,8tunový. Tyto hodnoty pochopitelně nebudou k dispozici se základní elektrickou verzí, nicméně i při poloviční zátěži je jasné, že ekvivalent 14litrové nádrže vycucnete v mžiku oka. Transporter na baterky může vyhovět maximálně tak firmám zabývajícím se rozvozem zboží po městě. Jako čistě jednoúčelový stroj ovšem bude hodně drahý.
Je patrné, že si to ve Wolfsburgu uvědomují, i proto automobilka začíná znovu klást důraz na diesel. S ním ostatně nový Transporter bude startovat na 36 780 Eurech (cca 900 tisíc korun), což jsou ještě přijatelné peníze. Zvláště s ohledem na mnohem širší standardní výbavu, která čítá třeba 12palcový digitální přístrojový štít, plejádu bezpečnostních a asistenčních systémů nebo diodová světla vpředu i vzadu.




Nový Transporter v základu počítá s 12palcovým digitálním přístrojovým štítem, který u vyšších úrovní výbavy doplní 13palcový displej multimédií. Pod kapotou pak může pracovat dieselové, plug-in hybridní či elektrické ústrojí, smysl ovšem v tomto segmentu dává pouze to první zmíněné. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 11 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Němci chtějí zase sypat peníze do elektromobilů. Chudí by bohatým platili i Porsche, celý program vypadá, jako by ho psal VW
15.4.2025Číňané začali prodávat luxusní pětimetrové rodinné auto se spotřebou 3,7 litru na 100 km, cena Evropanům předem zacpává ústa
15.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025EU se pro jednou lekla sama sebe, plán zakázat karbonová vlákna v Evropě prý odpíská
16.4.2025Carlosovi málem zkazili Velikonoce, akcionáři Stellantisu ho chtěli připravit o zlatý padák v hodnotě přes 0,5 miliardy Kč
16.4.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.15. 15:03 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.15. 10:13 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan