Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW pokračuje v ořezávání výbavy svých aut, ani ve voze za víc jak milion nemusí být zcela elementární věc
8.11.2022 | Petr Prokopec
Zvyšování cen se projevuje nejen tak, že za stejnou věc zaplatíte více, někdy k tomu dochází také tím způsobem, že za stejné peníze dostanete stále méně. VW zjevně není cizí ani druhá zmíněná metoda, dokonce ani u vozů, které považuje za klíčové. Nakonec s ní ale narazil.
Blíží se čas Vánoc, tedy doba, kdy rodiče mění podstatnou část příjmů za ty či ony hračky pro své děti. Pokud jde o takové, které se kupříkladu zvládají samy pohybovat, je třeba zkontrolovat, zda jsou součástí balení baterie - většinou tomu tak totiž není. Snadno se vám pak může stát, že velkou radost pod stromečkem vystřídá v řádu sekund ještě větší zklamání. Však k čemu je vám chodící, blikající a křičící dinosaurus, když jej nemůžete použít? Odpověď se nabízí sama.
Podobně jako výrobci hraček se chovají i automobilky. A to dokonce i u velmi drahých aut. Vysoká cena zvlášť dnes neznamená, že výrobce na voze bůhvíjak rýžuje, klidně na něm může i prodělávat. Automobilky se tak snaží zpeněžit vše, co se jen trochu dá a co dříve bylo zcela nemyslitelné. Opravdu elementární věci jako palivovou nádrž jste k autu dostali vždy, vše ostatní byla víceméně nadstavba, bez které se dalo obejít.
Nyní tu nicméně máme střídání stráží, spalovací auta jsou totiž poměrně násilnou formou nahrazována elektromobily. A právě s nimi jsou spojené nové pořádky dané mimo jiné složitou rentabilitou investic do nich. Stejně jako dříve Tesla tak i Volkswagen nyní začal modely ID dodávat bez dobíjecích kabelů. Nejde přitom pouze o ty, které by danou činnost zrychlily a zajistily vám vyšší výkon. Zákazníci najednou nedostávají ani ty nejobyčejnější, které elektromobil propojí s běžnou domácí zásuvkou.
Tedy jinými slovy, pokud si nyní vůz z rodiny ID objednají ve zcela sériovém stavu a neinvestují do specifického řešení dobíjení ve vlastní garáži, nemají jej jak nabít. To je asi totéž, jako kdyby k vám spalovací auto dorazilo bez klíčku odemykajícího onu palivovou nádrž. Přesto se VW touto cestou vydal a nedá se říci, že by se to u zákazníků setkalo s nadšením.
Nevíme, kde všude automobilka zvolila tento postup, minimálně v USA se to ale stalo. A reakce zákazníků přiměly VW alespoň pokusit se celý požár uhasit. Každý majitel VW ID dodaného bez dobíjecího kabelu dostane věrnostní kartu přednabitou na 200 dolarů (cca 4 850 Kč), což sice nestačí ani na cenu kabelu (350 USD/8 550 Kč), nicméně pořád je to lepší než drátem do oka. Pochybujeme ovšem, že takto bude postupovat dlouhodobě - buď se kabel vrátí, nebo 200dolarový bonus skončí.
Závěrem jen zmíníme, že v Česku automobilka podle dostupných informací k podobnému opatření nepřistoupila. Tedy prozatím. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby k němu do budoucna přistoupila přesto, že i nejlevnější VW ID.3 stojí - podržte se - 1 228 900 Kč. Náklady totiž neklesají, nýbrž stoupají, budoucí solventnost zákazníků je otázkou a když chcete něco prodat a pořád toužíte něco vydělat, nabízet méně za stejnou sumu je jedním z řešení.
VW se na některých trzích odhodlal ke kontroverznímu kroku, když s modely rodiny ID přestal dodávat dobíjecí kabely. Zákazníky to nepotěšilo a náplast v podobě 200 dolarů kreditu na věrnostní kartě nářky neutišila. Foto: Volkswagen
Zdroj: VW ID Talk
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 3 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 5 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 6 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.19. 10:25 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI